Butiken Computersalg, erfarenheter?

Permalänk
Medlem

Computersalg är en butik som jag bojkottar sedan flera år eftersom att de försöker sälja piratkopierade produkter som att det vore orginal. Jag köpte en hugo boss parfym kit med parfym och deo i en låda samt fick med en lös deo på köpet från computersalg via cdon på blackfriday 2018. Och alla sakerna som kom hem var mycket dåliga piratkopior. Skickade in produkterna till tillverkaren som verifiera att det verkligen var kopior produkterna trots det vägrade både qliro samt computersalg att stryka fakturan.

Läser man runt lite i prisjakt omdömena om butiken upptäcker man att jag är långt ifrån ensam högvis med folk har i åratal klagat på detta och computersalg brukar mest bara folk att deras produkter köps in via alternativa kanaler och till följd av detta kan inte tillverkaren verifiera varan. Vid en snabbkoll på deras omdömen så har dem även sysslat med saker som att skicka ut billiga kinesiska no name saker istället för märkesvaror

Fanns även exempel i deras omdömen på folk som köpt spisar och fått hem öststatsvarianten av spisen som inte ens hade samma strömtyp som vi har i västeuropa...

En seriös butik skulle inte hålla på med sådana saker därför så bojkottar jag dem och rekommenderar andra att göra det med