Permalänk

Brygga Wi-Fi Hub C2 Comhem

Hej,

Jag behöver en instructions for dummies på hur man bryggar Comhems Wi-Fi Hub C2 så att man kan köra sin internetuppkoppling via en Asus RT-AC58C router.

Någon som kan förse mig med en instruktion hur man går tillväga?

Permalänk
Medlem

Logga in här http://192.168.0.1/ med inloggningsuppgifter som finns på routern.
Sen väljer du "Internet" > "Bridge Mode" > Enabled: ON > Apply.

Visa signatur

😑

Permalänk
Medlem

Hur gick det

Skrivet av Twentytipsyone:

Hej,

Jag behöver en instructions for dummies på hur man bryggar Comhems Wi-Fi Hub C2 så att man kan köra sin internetuppkoppling via en Asus RT-AC58C router.

Någon som kan förse mig med en instruktion hur man går tillväga?

Hej!

Följer upp tråden med fråga om hur det gick?
Tappade du bandbredd / latency eller fungerar det lika bra som före? (Ex via bredbandskollen?).
Jag är nyfiken för jag funderade på att uppgradera till en Asus-router nu under black week.

Thx
/ Magnus

Permalänk
Medlem
Skrivet av askerone:

Hej!

Följer upp tråden med fråga om hur det gick?
Tappade du bandbredd / latency eller fungerar det lika bra som före? (Ex via bredbandskollen?).
Jag är nyfiken för jag funderade på att uppgradera till en Asus-router nu under black week.

Thx
/ Magnus

Hittade hit via Google, tänkte att någon annan kan ha nytta av min erfarenhet. Kan bekräfta att det funkar utmärkt med bridge mode, har 300/10 och har exakt samma hastighet som när jag testade innan jag kopplade in min Asus-router.

Permalänk
Medlem

Hejsan! måste fråga, hur går det med er C2 i bryggat läge?

Har en själv och har problem att bryggan tappar internet då och då. ibland funkar det i 6h, ibland i 24h.. kan inte riktigt sätta fingret på när det dör men inte oftare än var 6'e timme.

Här är en log på min router
https://pastebin.com/UpGUszdB

Eftersom Tele2 inte har någon support när den är i bryggat läge kan jag inte annat än byta utrustning för felsöka vidare, vilket är en tråkig utgift om det är fel hos Combort/Tele2..

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Återställning bryggat läge

Skrivet av Rawet:

Hejsan! måste fråga, hur går det med er C2 i bryggat läge?

Har en själv och har problem att bryggan tappar internet då och då. ibland funkar det i 6h, ibland i 24h.. kan inte riktigt sätta fingret på när det dör men inte oftare än var 6'e timme.

Här är en log på min router
https://pastebin.com/UpGUszdB

Eftersom Tele2 inte har någon support när den är i bryggat läge kan jag inte annat än byta utrustning för felsöka vidare, vilket är en tråkig utgift om det är fel hos Combort/Tele2..

Hallå,
Har också haft problem med tappat internet (bryggat läge) samt att modemets GUI (192.168.100.1) var vääääääldigt segt.
Kopplade en dator direkt på en av portarna och gjorde en fabriksåterställning. Därefter satt jag modemet i bryggat läge igen och därefter fungerade både GUI och inget tappat internet. Dock gör ingen "reset" av modemet efter detta, mitt återgick till seg GUI efter reset. Är på jobbet nu och gjorde detta via VPN, ska återställa när jag kommer hem igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hmosse:

Hallå,
Har också haft problem med tappat internet (bryggat läge) samt att modemets GUI (192.168.100.1) var vääääääldigt segt.
Kopplade en dator direkt på en av portarna och gjorde en fabriksåterställning. Därefter satt jag modemet i bryggat läge igen och därefter fungerade både GUI och inget tappat internet. Dock gör ingen "reset" av modemet efter detta, mitt återgick till seg GUI efter reset. Är på jobbet nu och gjorde detta via VPN, ska återställa när jag kommer hem igen.

Japp, mitt gui är jättesegt också

Jag kommer åt mitt gui när min router är kopplad, och jag har märkt att modemet startas om
Den lyser grönt och går inte att nås över huvud taget under denna tid, alltså en hårdvaru reser eller om den hänger sig om startar om sig själv det vet jag inte.
Men efter detta så lyser den blått igen och allt börjar funka igen.

Om detta är en feature låter jag vara osagt, helt sjukt är det iaf.
Ska ringa tele2 och fråga om man måste köpa deras C1 router för att ens kunna få ett riktigt internet (går inte byta dns server texi c2an, ska gå enligt supporten men jag måste vara dum i huvudet och inte se spara knappen)

Återkommer när jag pratat med "supporten"

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Rekordmedlem

Har ni anslutning via kabeltv eller inte, om inte kan ni troligen barra koppla bort operatörsgetewayen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Japp, mitt gui är jättesegt också

Jag kommer åt mitt gui när min router är kopplad, och jag har märkt att modemet startas om
Den lyser grönt och går inte att nås över huvud taget under denna tid, alltså en hårdvaru reser eller om den hänger sig om startar om sig själv det vet jag inte.
Men efter detta så lyser den blått igen och allt börjar funka igen.

Om detta är en feature låter jag vara osagt, helt sjukt är det iaf.
Ska ringa tele2 och fråga om man måste köpa deras C1 router för att ens kunna få ett riktigt internet (går inte byta dns server texi c2an, ska gå enligt supporten men jag måste vara dum i huvudet och inte se spara knappen)

Återkommer när jag pratat med "supporten"

Tjo!
Har nu kommit hem och fått i ordning modemet. Lösning var att sätta modemet i "nattat" läge, vänta på att få en 192.168 adress till datorn (tog ur/i nätverkskabeln, kanske onödigt). Därefter logga in igen och sätta modemet i bryggat läge. Man får ha tålamod när gui är segt, men nu är det raskt som det borde vara. Konklusion, gör inte mjukvaru-reset. Har inte provat vad som händer om man rycker kraften till modemet om det får spunk igen. Mitt sitter bakom en UPS så det är lugnt även om kraften ryker i huset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hmosse:

Tjo!
Har nu kommit hem och fått i ordning modemet. Lösning var att sätta modemet i "nattat" läge, vänta på att få en 192.168 adress till datorn (tog ur/i nätverkskabeln, kanske onödigt). Därefter logga in igen och sätta modemet i bryggat läge. Man får ha tålamod när gui är segt, men nu är det raskt som det borde vara. Konklusion, gör inte mjukvaru-reset. Har inte provat vad som händer om man rycker kraften till modemet om det får spunk igen. Mitt sitter bakom en UPS så det är lugnt även om kraften ryker i huset.

Har pratat med "supporten" dom gav inga svar såklart, men beställde en C3a ifall att den skulle göra jobbet bättre än en C2a.. har öppet köp på skiten så funkar det inte var det bara att skicka tillbaka!

Helt sjukt om man ska behöva ha UPS på sin router! Men skönt om du får det och funka
Jag kan tycka Tele2 borde kunna leverera en produkt där alla funktioner fungerar utan problem, men det är såklart för mycket begärt 2021

Återkommer om C3an funkar.

PS helvete va sur jag låter, haha
Men är så jävla trött på den här skiten! varför är inte Fiber det enda lagliga 2021?!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Fick min C3'a idag, återkommer om ett par dagar om det funkar.
Ska även testa rycka elsladden och se om det ställer till problem.

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hmosse:

Tjo!
Har nu kommit hem och fått i ordning modemet. Lösning var att sätta modemet i "nattat" läge, vänta på att få en 192.168 adress till datorn (tog ur/i nätverkskabeln, kanske onödigt). Därefter logga in igen och sätta modemet i bryggat läge. Man får ha tålamod när gui är segt, men nu är det raskt som det borde vara. Konklusion, gör inte mjukvaru-reset. Har inte provat vad som händer om man rycker kraften till modemet om det får spunk igen. Mitt sitter bakom en UPS så det är lugnt även om kraften ryker i huset.

Hej, jag har samma problem. Körde på en gammal rt-ac68, köpte en ny TP-link men med samma symptom. Beställde en "ny" c2a från Tele2 men utan framgång.

@Hmosse, vad menar du med "nattat" läge?

Permalänk
Medlem

Ni som har problem med att köra routern i bridge mode, har ni provat med olikar routrar efter comhem-routern?
Jag kör själv med pfSense bakom comhems coaxrouter (wifihub c2) och det har funkat bra i flera år.

Jag har precis uppgraderat från Bredband 300/50 till Bredband 1200 som har sjunkit kraftigt i pris sedan jag kollade sist, så nu betalar jag 299kr/mån för Bredband 1200 istället för som tidigare269kr/mån för Bredband 300/50,.
Dock har jag ännu inte fått nya routern från comhem, så vi får se hur det går med den.

Permalänk
Medlem

Kör min C2 i bryggat läge. Inga problem alls med det tack och lov. Jag önskar t.om de hade ett "light" modem som endast var en ren DOCSiS-till-Ethernet brygga utan allt annat trams.

Att ha UPS på sitt kabelmodem ger väldigt lite eftersom sin signalen ska passera flertalet antennförstärkare (som oftast matas från ett källaruttag eller "gatubelysning" i något skåp ute på gatan) Fiber går mycket längre och många fiber-noder (och ADSL!) har någon form av batteri-backup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrangeN:

Hej, jag har samma problem. Körde på en gammal rt-ac68, köpte en ny TP-link men med samma symptom. Beställde en "ny" c2a från Tele2 men utan framgång.

@Hmosse, vad menar du med "nattat" läge?

@WrangeN, Nattat = ej bryggat.
Jag återställde modemet till "normalläge" sedan till bryggat läge igen.

Upptäckte att jag inte får "full fart" hela tiden om jag inte tar ut mer än en IP från C2-modemet.
Har löst detta med att konfigurera upp en till WAN-port (kör pfSense) samt ytterligare en till min gammla router (Fresh Tomato).
De är inställda så de pingar en ip ute på nätet. Efter denna åtgärd är det "full fart" hela tiden.
Uppdaterade nu idag till 1200/100 då det var billigare än 600/50!

Permalänk
Medlem
Skrivet av No_Jah:

Ni som har problem med att köra routern i bridge mode, har ni provat med olikar routrar efter comhem-routern?
Jag kör själv med pfSense bakom comhems coaxrouter (wifihub c2) och det har funkat bra i flera år.

Jag har testat pfSense och opnSense, vart problemet ligger enligt loggar i opnSense är att länken stängs ner, inget fel på min utrustning.

Jag har testat komma åt gui't när länken stängs av och såklart går det inte att nå c2 routern
Jag satt även en dag precis brevid den och den gjorde en mer eller mindre en soft eller hard reset helt utan anledning (finns säkert en anledning om man kunde komma åt loggen, men NEIN det ska vi konsumenter inte ha tillgång till)

Det är fel på dessa C2 routrar, vad felet är kommer vi aldrig få reda på eftersom Tele2 inte har någon support för bryggat läge och vi är därför lämnade i ett squidgame, där vinsten är ett fungerande internet.

Har dock lite positiva nyheter!

C3 routern som jag skulle hyra/köpa fungerar! (För mig) har sen mitt senaste inlägg inte haft en enda minut downtime i bryggat läge.
Så ni som har problem eller råkar köpa en lägenhet med ComHem/Tele2 coax internet se till att beställa C3 routern när ni beställer internet, ni som redan har beställt får helt enkelt betala er ur problemet.

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hmosse:

@WrangeN, Nattat = ej bryggat.
Jag återställde modemet till "normalläge" sedan till bryggat läge igen.

Upptäckte att jag inte får "full fart" hela tiden om jag inte tar ut mer än en IP från C2-modemet.
Har löst detta med att konfigurera upp en till WAN-port (kör pfSense) samt ytterligare en till min gammla router (Fresh Tomato).
De är inställda så de pingar en ip ute på nätet. Efter denna åtgärd är det "full fart" hela tiden.
Uppdaterade nu idag till 1200/100 då det var billigare än 600/50!

Tack!

Ska testa att återställa. Återkommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Jag har testat pfSense och opnSense, vart problemet ligger enligt loggar i opnSense är att länken stängs ner, inget fel på min utrustning.

Jag har testat komma åt gui't när länken stängs av och såklart går det inte att nå c2 routern
Jag satt även en dag precis brevid den och den gjorde en mer eller mindre en soft eller hard reset helt utan anledning (finns säkert en anledning om man kunde komma åt loggen, men NEIN det ska vi konsumenter inte ha tillgång till)

Det är fel på dessa C2 routrar, vad felet är kommer vi aldrig få reda på eftersom Tele2 inte har någon support för bryggat läge och vi är därför lämnade i ett squidgame, där vinsten är ett fungerande internet.

Har dock lite positiva nyheter!

C3 routern som jag skulle hyra/köpa fungerar! (För mig) har sen mitt senaste inlägg inte haft en enda minut downtime i bryggat läge.
Så ni som har problem eller råkar köpa en lägenhet med ComHem/Tele2 coax internet se till att beställa C3 routern när ni beställer internet, ni som redan har beställt får helt enkelt betala er ur problemet.

Intressant att C3an lirar. Vad skiljer sig dessa åt?
Är det C3an som är ersättaren till C2an när den ska fasas ut eller är den snäppet vassare och dyrare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hmosse:

Hallå,
Har också haft problem med tappat internet (bryggat läge) samt att modemets GUI (192.168.100.1) var vääääääldigt segt.
Kopplade en dator direkt på en av portarna och gjorde en fabriksåterställning. Därefter satt jag modemet i bryggat läge igen och därefter fungerade både GUI och inget tappat internet. Dock gör ingen "reset" av modemet efter detta, mitt återgick till seg GUI efter reset. Är på jobbet nu och gjorde detta via VPN, ska återställa när jag kommer hem igen.

Skrivet av Rawet:

Japp, mitt gui är jättesegt också

Jag kommer åt mitt gui när min router är kopplad, och jag har märkt att modemet startas om
Den lyser grönt och går inte att nås över huvud taget under denna tid, alltså en hårdvaru reser eller om den hänger sig om startar om sig själv det vet jag inte.
Men efter detta så lyser den blått igen och allt börjar funka igen.

Om detta är en feature låter jag vara osagt, helt sjukt är det iaf.
Ska ringa tele2 och fråga om man måste köpa deras C1 router för att ens kunna få ett riktigt internet (går inte byta dns server texi c2an, ska gå enligt supporten men jag måste vara dum i huvudet och inte se spara knappen)

Återkommer när jag pratat med "supporten"

Blev så glad när jag hittade denna info. hade försökt med en post i ämnet i tele2/comhem innan, men kommer att fortsätta i denna tråd då det verkar vara fler med liknande problem.

Hållit på med supporten i 2 veckor efter sms om "uppgradering" gör omstart av modemet då problemet började.
Jag har avbrott i tjänsten som gör att jag blir utslängd från ex.vis Apex avbrott på ex.vis netflix strömmen, har C2an bryggad och efter den tre routrar, en för trådlöst en för konsol och en för spel pc's.

Tv'n med chromecast ultra kablad, konsol kablad och spel pc's kablade, har haft comhem i åratal med denna uppsättning men aldrig haft den här typen av envist problem innan.

Lång historia kort, jag kunde inte heller komma in i C2an via gui, men efter reset och ny konfigurering till bryggat så fungerade det att spela hela kvällen igår utan avbrott, men idag så var det samma avbrottsproblem igen.

Bad idag tele2 supporten att aktivera min gamla Compal ch7486e, men har fortfarande dessa avbrott.

Jag har funderat på om de numera efter uppdatering frågar på någon port som jag har blockerat i mina routrar och om det skulle kunna ställa till det, för de ses som inget där på GRC's test.
ShieldsUp "all service ports",
https://www.grc.com

Känner absolut inget sug just nu att köpa en C3, utan ska nu prova min gamla 3700 men har inget större hopp om att det kommer fungera bättre, kommer nog att säga upp det mesta då flytt till stadsfiber hägrar men går super segt pga. RL händelser.

Återkommer med resultat efter försök med byte till 3700.

Edit in,
Ruttnat, säger upp skräpet och kör med gruppavtalets mini tills jag flyttat bort från skiten, dvs skippar att testa 3700.

De kan bara inte ge någon som helst support om du kör bryggat tydligen, här har kunden inte någon rätt alls om du värnar om ditt privatliv och vill ha en egen "målvakt" efter modem funktionen.

Mer text, mer text.
Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk

Jag lånar tråden lite.
Har en C2 bryggad till en Asus AC1900 router.
Senaste veckorna har internet börja krångla rejält.
Ca var femte minut försvinner det i 30 sek. Blir galen.
Supporten hjälper mig inte för jag kör bryggat.

Det jag vill göra nu ör att få igång Comhemmodemet istället MEN HUR GÖRJAG DET?
Kommer inte åt guit. Försöker logga in men inget händer.
Hur får jag igång wifi på den nu när det är bryggat?

Edit
Har testat flera ip men inget fungerer.
Denna http://192.168.0.1/ säger att adressen inte finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag lånar tråden lite.
Har en C2 bryggad till en Asus AC1900 router.
Senaste veckorna har internet börja krångla rejält.
Ca var femte minut försvinner det i 30 sek. Blir galen.
Supporten hjälper mig inte för jag kör bryggat.

Det jag vill göra nu ör att få igång Comhemmodemet istället MEN HUR GÖRJAG DET?
Kommer inte åt guit. Försöker logga in men inget händer.
Hur får jag igång wifi på den nu när det är bryggat?

Edit
Har testat flera ip men inget fungerer.
Denna http://192.168.0.1/ säger att adressen inte finns.

På mitt C2 modem är det http://192.168.100.1 som gäller när det är bryggat.

Permalänk
Skrivet av No_Jah:

På mitt C2 modem är det http://192.168.100.1 som gäller när det är bryggat.

Ok. Det kan vara den som fungerade för mig dör jag kommer till en loginsida. Jag ser att det är bryggat och att alla wifi är avstängd.
Men jag kan inte logga in. Använder det som står på baksida. Av modemet.

Permalänk

Lånar tråden jag med. Jag har precis som Pretorian24 haft rejäla problem senaste veckorna med ComHem(ochskjutmig). Otroligt många avbrott och just nu flera gånger per minut.

Ändrade tillbaka till nattat men problemet kvarstår och med pingplotter så ser det ut så här just nu https://imgur.com/NlR9DpU

Oerhört frustrerande och självklart har de inte öppet söndagar (för nätet strular ju aldrig på söndagar, det är väl sen gammalt?).

Mina RF värden ser ut så här:
https://imgur.com/62ifqNW
https://imgur.com/G6oqbg9

Enligt någon annan tråd jag hittade här så är DBmV'n väldigt lågt sett till docsis 3.1 standard. Nån med mer kunskap i ämnet kanske kan peka mig i rätt riktning?

Permalänk
Medlem

Jag har samma problemet i förra två-tre veckorna. Kablade PC till C2, inaktiverad wifi, kör vi med samma problemet. Tror jag det är fel med ComHem utrustning, om du räknar hur mycket personer klagar om det.

edit: hittade en gammal ping (mtr) bild:

add image
Permalänk

Jag har också haft problem med Tele2/Gamla ComHem sedan ett arbete de utförde den 28/10 så började jag få tappade paket.
Allt fungerar när jag sätter på NATning. Orsaken som jag ser är denna i loggarna på mitt ComHem modem:
Ping Of Death 117 Sun Nov 14 14:00:38 2021 0.52.61.123:0 8.0.69.0:0

Det verkar som Modemet blockar dem auto medans jag måste ställa in att Blocka IPn i min egna router.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ping_of_death

Värt att kika på om man har problem, jag hittar dem under -> Advanced -> Firewall Logs med "Blocked Connections" och
"Known Internet Attacks" ibockade.

Visa signatur

AMD Threadripper 3970X + Noctua NH-U14S TR4-SP3 | GIGABYTE TRX40 AORUS Master | Trident Z Royal Silver 64GB | AMD 6900 XT | Samsung 970 PRO 512 GB + WD Black SN850 1TB + WD Black SN850 2TB | Streacom BC1 Svart | Corsair HX1200i | C49RG90 + Predator X34P | Ducky One 2 TKL | Logitech G903 | Sennheiser HD650

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Intressant läsning

Jag kan dela mina min erfarenhet kring liknande problem.

Jag körde i bryggat läge på min c2 sedan jag fick den i vintras. Hade någon annan router/modem från comhem tidigare och den kördes på samma sätt, alltså bryggad.

Problemen började strax innan sommaren och det blev då tydligt att tele2 begränsade hastigheten till exakt 400mbit när c2an var bryggad. Full fart så fort man ställde om till nat.

VPN anslutningar genom den i bryggat läge strulade den också med. Det fungerade men så fort man lastade på lite mer (runt 400mbit) trafik via VPN så ballade allt ur fullständigt efter 3-5min. Tappad anslutning och fick heller ingen ny ip adress från tele2 på ca15 min.
Trodde länge att det var min pfsense router som strulade.. men när jag uteslutit allt så provade jag opnsense med exakt samma resultat. Har en gammal Asus router som jag också provade med. Där gick ju inte att testa med vpn på samma sätt men begränsningen av hastigheten till 400mbit i bryggat läge kvarstod. Det märkliga är att man har full fart några minuter i bryggat läge efter en omstart av modemet. Så det är väldigt tydligt att det är en begränsning från tele2 på något sätt. Detta beteende fanns inte där innan sommaren.

Enda lösningen som jag funnit är att köra c2 i normalt läge, alltså nat. Sätta datorn med opnsense (eller valfri extern router) som DMZ och stänga av Wi-Fi på c2.

Jag har då full fart och VPN anslutning och öppna portar fungerar.

Kan tillägga att jag har 1200/100 och får ut vad gigabit porten klarar på c2 modemet. Alltså 1000/100

Visa signatur
Permalänk

Jag vill inte vara glad för andra har problem men det är ändå skönt att höra.
Idag har jag testat att dra lan-sladd direkt från Comhems modem till dator. Samma fel med att internet försvinner var femte minut.
Och supporten har stängt söndagar.
Ni får gärna uppdatera hur det går.
Jag ringer supporten imorgon.

Permalänk
Skrivet av Pretorian24:

Jag vill inte vara glad för andra har problem men det är ändå skönt att höra.
Idag har jag testat att dra lan-sladd direkt från Comhems modem till dator. Samma fel med att internet försvinner var femte minut.
Och supporten har stängt söndagar.
Ni får gärna uppdatera hur det går.
Jag ringer supporten imorgon.

Du och jag verkar ha exakt samma strul, jag ringer supporten imorrn jag också. Hade önskat att man kunde komma direkt till en level 2 helst 3 tekniker direkt..

Värt att tillägga, stäng av bryggat läge innan du ringer. Comhem/Tele2 ger ingen support annars.

Må lyckan vara med oss >:(

EDIT: Nu har Tele2 uppmärksammat det hos mig i alla fall..

EDIT 2: Ny info, något händer i alla fall.

EDIT 3: Svajigt fortfarande men nu påstås de vara klara

EDIT 4: 01:02 var de tydligen klara men mina problem kvarstår (dock inte i samma utsträckning).. ringer Tele2 imorrn och kollar.

Permalänk
Medlem

Jag testade med SSH (TCP) till mitt eget server tillsammas med ping till samma IP adress (ingen DNS). SSH körde bara bra, men ping (ICMP) var on/off. Det säger till mig där ComHem har problem att öppna nya connection, men kan hålla pågående connectioner bara bra. Kanske dem får problemer med CGNAT eller IPv4 tilldelning?

17:21:46.590515 IP 192.168.0.8.52374 > <myServer>.22: Flags [.], ack 62986, win 2038, options [nop,nop,TS val 534856385 ecr 1816929257], length 0 17:21:46.791504 IP 192.168.0.8 > <myServer>: ICMP echo request, id 46425, seq 21, length 64 17:21:46.846744 IP <myExternalIp> > 192.168.0.8: ICMP host <myServer> unreachable, length 92 17:21:46.846754 IP <myExternalIp> > 192.168.0.8: ICMP host <myServer> unreachable, length 92 17:21:46.846779 IP <myExternalIp> > 192.168.0.8: ICMP host <myServer> unreachable, length 92 17:21:46.846800 IP <myExternalIp> > 192.168.0.8: ICMP host <myServer> unreachable, length 92 17:21:47.477331 IP <myServer>.22 > 192.168.0.8.52374: Flags [P.], seq 62986:63574, ack 4766, win 501, options [nop,nop,TS val 1816930260 ecr 534856385], length 588 17:21:47.512116 IP 192.168.0.8.52374 > <myServer>.22: Flags [.], ack 63574, win 2038, options [nop,nop,TS val 534857303 ecr 1816930260], length 0 17:21:47.797623 IP 192.168.0.8 > <myServer>: ICMP echo request, id 46425, seq 22, length 64 17:21:48.476168 IP <myServer>.22 > 192.168.0.8.52374: Flags [P.], seq 63574:64162, ack 4766, win 501, options [nop,nop,TS val 1816931259 ecr 534857303], length 588 17:21:48.478554 IP 192.168.0.8.52374 > <myServer>.22: Flags [.], ack 64162, win 2038, options [nop,nop,TS val 534858268 ecr 1816931259], length 0 17:21:48.801049 IP 192.168.0.8 > <myServer>: ICMP echo request, id 46425, seq 23, length 64 17:21:49.476062 IP <myServer>.22 > 192.168.0.8.52374: Flags [P.], seq 64162:64750, ack 4766, win 501, options [nop,nop,TS val 1816932258 ecr 534858268], length 588 17:21:49.662643 IP 192.168.0.8.52374 > <myServer>.22: Flags [.], ack 64750, win 2038, options [nop,nop,TS val 534859448 ecr 1816932258], length 0 17:21:49.801261 IP 192.168.0.8 > <myServer>: ICMP echo request, id 46425, seq 24, length 64 17:21:50.480119 IP <myServer>.22 > 192.168.0.8.52374: Flags [P.], seq 64750:65338, ack 4766, win 501, options [nop,nop,TS val 1816933263 ecr 534859448], length 588 17:21:50.584310 IP 192.168.0.8.52374 > <myServer>.22: Flags [.], ack 65338, win 2038, options [nop,nop,TS val 534860365 ecr 1816933263], length 0 17:21:50.806499 IP 192.168.0.8 > <myServer>: ICMP echo request, id 46425, seq 25, length 64 17:21:50.878766 IP <myExternalIp> > 192.168.0.8: ICMP host <myServer> unreachable, length 92 17:21:50.878793 IP <myExternalIp> > 192.168.0.8: ICMP host <myServer> unreachable, length 92 17:21:50.878825 IP <myExternalIp> > 192.168.0.8: ICMP host <myServer> unreachable, length 92 17:21:50.878831 IP <myExternalIp> > 192.168.0.8: ICMP host <myServer> unreachable, length 92

Permalänk
Skrivet av source011:

Du och jag verkar ha exakt samma strul, jag ringer supporten imorrn jag också. Hade önskat att man kunde komma direkt till en level 2 helst 3 tekniker direkt..

Värt att tillägga, stäng av bryggat läge innan du ringer. Comhem/Tele2 ger ingen support annars.

Må lyckan vara med oss >:(

EDIT: Nu har Tele2 uppmärksammat det hos mig i alla fall..
https://i.imgur.com/tNxVD52.png

EDIT 2: Ny info, något händer i alla fall.
https://i.imgur.com/jSV6CeS.jpg

Även min adress har nu fel på sig. Tack för det!
Men jag ringer imorgon ändå. Har pågått för länge.