Permalänk

Ny gameplay video som lagts upp idag enligt beskrivningen: "This is the new Battlefield 2042 playtest Gameplay Leak using RTX 3090 with 30 FPS Lock"

3090 gameplay leak

Frågan är om det är från en tidigare version av spelet (vilket jag tror) eller om det är från de senaste dagarna/veckorna.

Vet dock inte varför man sätter låsning på 30 fps? Kanske någon annan här vet varför man gör så? Eller är det kanske någon begräsning när spelet testas innan release?

FPS:en ser ut att ligga runt 65-75 fps vilket bådar gott om man vill spela i 4K, frågan är hur mkt CPU:n påverkar om man som de flesta (antar jag) spelar i 1440.

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

Är galet taggad inför detta, äntligen slipper man WW1 / 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolt_III:

Ny gameplay video som lagts upp idag enligt beskrivningen: "This is the new Battlefield 2042 playtest Gameplay Leak using RTX 3090 with 30 FPS Lock"

3090 gameplay leak

Frågan är om det är från en tidigare version av spelet (vilket jag tror) eller om det är från de senaste dagarna/veckorna.

Vet dock inte varför man sätter låsning på 30 fps? Kanske någon annan här vet varför man gör så? Eller är det kanske någon begräsning när spelet testas innan release?

FPS:en ser ut att ligga runt 65-75 fps vilket bådar gott om man vill spela i 4K, frågan är hur mkt CPU:n påverkar om man som de flesta (antar jag) spelar i 1440.

Hur mycket cpu som kommer användas är nog som BF V kan jag tänka mig.
En sak som skiljer detta mot dom andra är att man får tydligen tömma ett helt magasin innan fienden stupar.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Skrivet av Bankai:

Är galet taggad inför detta, äntligen slipper man WW1 / 2.

Ja faktiskt, ska jag erkänna så har jag alltid varit ett fan av WW2 men det har väl kanske blivit lite uttjatat. Nog för att det var WW1 men tappade lite gnista när BF5 släpptes i min mening.

Har gått tillbaks till BF4 nu och insett att jag gillar lite mer nutida krig. Dock inte COD som jag tyvärr aldrig kommer gilla

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

En sak som skiljer detta mot dom andra är att man får tydligen tömma ett helt magasin innan fienden stupar.

TTK´n kommer dom nog flippa med både 1 o 2 gånger.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk

I brist på annat och för att späda på ryktena lite

Om man får tro bilden...beta kommer pågå 6-9/10. Återstår att se om en vecka.

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolt_III:

I brist på annat och för att späda på ryktena lite

https://thumbs4.imagebam.com/f7/34/87/ME3XKSP_t.jpg

Om man får tro bilden...beta kommer pågå 6-9/10. Återstår att se om en vecka.

Var inte helt fel. Betan är bekräftad nu till 8-9 oktober.

Permalänk
Skrivet av milo_:

Var inte helt fel. Betan är bekräftad nu till 8-9 oktober.

Yes, äntligen lite goda nyheter...eller ja...nyheter öht. Early beta för de som förbokat börjar 6:e och kan börja laddas ner 5:e

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk

Jag har förbokat på origin (Ultimate edition) men där står de för laddning 10 November.. Vad har jag gjort fel?

Visa signatur

.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Jag har förbokat på origin (Ultimate edition) men där står de för laddning 10 November.. Vad har jag gjort fel?

Står samma för mig, men det är ju för fullversionen Betan kommer man ladda ner separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolt_III:

Yes, äntligen lite goda nyheter...eller ja...nyheter öht. Early beta för de som förbokat börjar 6:e och kan börja laddas ner 5:e

Ja, det har verkligen varit snålt med nyheter. Som att de inte ligger "ahead of schedule" som de sa... Talas om att det eventuellt förlängs också, två dagar är kort för icke preorders.

Hårdvarukrav nedan. Får se hur en 2600K tacklar denna.

Edit: Intressant hur en R5 3600 rankas lägre än R7 2700X när förstnämnda presterar bättre i BFV. Får vi äntligen se åtta kärnor sträcka på benen här?

... Fast att då ha 4790 som rekommenderat är ännu konstigare när den går på knäna i BFV.

Permalänk
Skrivet av Wolf Island:

Står samma för mig, men det är ju för fullversionen Betan kommer man ladda ner separat.

Nice, tack! Via Origin då eller?

Visa signatur

.

Permalänk
Skrivet av milo_:

Ja, det har verkligen varit snålt med nyheter. Som att de inte ligger "ahead of schedule" som de sa... Talas om att det eventuellt förlängs också, två dagar är kort för icke preorders.

Hårdvarukrav nedan. Får se hur en 2600K tacklar denna.
https://i.redd.it/rutamlzjd9q71.jpg
Edit: Intressant hur en R5 3600 rankas lägre än R7 2700X när förstnämnda presterar bättre i BFV. Får vi äntligen se åtta kärnor sträcka på benen här.

Personligen så föredrar jag att man går ut och kommunicerar (gäller allt egentligen) än att man ska vara tyst och låta rykten styra vad som "händer".
Bättre att gå ut direkt och säga....just nu har vi problem med det här och det här och jobbar på att det ska fungera så bra som möjligt vid launch.

Hoppas verkligen att DX12 fungerar bra i detta spel som i BF5 var/är en katastrof. Det måste väl ändå har varit det minst optimerade BF-spelet i serien?

Sen vad recommended betyder vet jag inte till 100...betyder det att man ska kunna spela med respektabla fps (60+) med allt ögongodis på?

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolt_III:

Personligen så föredrar jag att man går ut och kommunicerar (gäller allt egentligen) än att man ska vara tyst och låta rykten styra vad som "händer".
Bättre att gå ut direkt och säga....just nu har vi problem med det här och det här och jobbar på att det ska fungera så bra som möjligt vid launch.

Hoppas verkligen att DX12 fungerar bra i detta spel som i BF5 var/är en katastrof. Det måste väl ändå har varit det minst optimerade BF-spelet i serien?

Sen vad recommended betyder vet jag inte till 100...betyder det att man ska kunna spela med respektabla fps (60+) med allt ögongodis på?

Det tror jag alla, inklusive utvecklarna, vill säga till publiken för att lätta på pressen. Men de pushas nog rätt hårt av sina ägare att inte göra det och få ut det till holiday season, där stora pengar finns.

Ja, jag vet inte vad för försök till optimering DX12 var i BFV. Men i DX11 och med FFR på tyckte jag det rullade fint på gammal hårdvara som jag har. Spelet såg ändå riktigt bra ut på absolut lägsta.

Historiskt (BF3/4) har recommended varit 1080p, High, 60 FPS. Känns dock som att 6600XT/3060 borde kunna få dubbla i alla fall.

Permalänk
Medlem

Mitt 3090 får nog svettas om allt ögongodis ska vara på i 1440p med över 200FPS (om det är möjligt)

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Spännande! Tror ni ett 3060ti med i5-11400f kommer hantera 1440p ultra settings speldugligt fps?

Visa signatur

ROG Strix GeForce RTX 3080 White OC Edition 10GB , Intel i5-12600k , WD BLACK SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolt_III:

Personligen så föredrar jag att man går ut och kommunicerar (gäller allt egentligen) än att man ska vara tyst och låta rykten styra vad som "händer".
Bättre att gå ut direkt och säga....just nu har vi problem med det här och det här och jobbar på att det ska fungera så bra som möjligt vid launch.

Hoppas verkligen att DX12 fungerar bra i detta spel som i BF5 var/är en katastrof. Det måste väl ändå har varit det minst optimerade BF-spelet i serien?

Sen vad recommended betyder vet jag inte till 100...betyder det att man ska kunna spela med respektabla fps (60+) med allt ögongodis på?

Nu vet jag inte alls vad du pratar om? DX12 presterade ju otroligt mycket bättre än DX11 i Battlefield med både mitt 3090 och 6900XT.

Permalänk
Skrivet av Wasp:

Nu vet jag inte alls vad du pratar om? DX12 presterade ju otroligt mycket bättre än DX11 i Battlefield med både mitt 3090 och 6900XT.

Aha ok. Det var tyvärr inte alls min uppfattning i BF5...

För mig så fick jag stutter och fps drops hela tiden med Dx12 påslaget, spelade ingen roll vad jag körde för övriga inställningar.
Fick samma resultat med mitt föregående 1080ti och mitt nuvarande 3090.

Kanske är något knas med min övriga hårdvara, dock har jag inte upplevt något liknande i andra spel jag testat.

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Skrivet av jorgen69:

Mitt 3090 får nog svettas om allt ögongodis ska vara på i 1440p med över 200FPS (om det är möjligt)

200 FPS i 1440p med allt på högsta är nog bara att glömma..

Visa signatur

RTX 3090 Strix OC • 9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Trident Z Royal 32GB 3200MHz CL14 • Kraken Z73 • 9x120mm Noctua • Corsair AX1000 Titanium • Samsung 980 PRO 2 TB • Samsung 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

Asus 27" OLED 240 Hz • LG 38GL950G (3840x1600) • Audeze Mobius • Keychron K6 • Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av FörstaÄrSåJävlaGod:

200 FPS i 1440p med allt på högsta är nog bara att glömma..

Kanske blir 20FPS hahaha.

Edit:Köpte spelet för 30 Euro,så ger det en chans.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Skrivet av jorgen69:

Kanske blir 20FPS hahaha.

Edit:Köpte spelet för 30 Euro,så ger det en chans.

Hur fick du tag i det så billigt?

Visa signatur

RTX 3090 Strix OC • 9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Trident Z Royal 32GB 3200MHz CL14 • Kraken Z73 • 9x120mm Noctua • Corsair AX1000 Titanium • Samsung 980 PRO 2 TB • Samsung 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

Asus 27" OLED 240 Hz • LG 38GL950G (3840x1600) • Audeze Mobius • Keychron K6 • Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolt_III:

Aha ok. Det var tyvärr inte alls min uppfattning i BF5...

För mig så fick jag stutter och fps drops hela tiden med Dx12 påslaget, spelade ingen roll vad jag körde för övriga inställningar.
Fick samma resultat med mitt föregående 1080ti och mitt nuvarande 3090.

Kanske är något knas med min övriga hårdvara, dock har jag inte upplevt något liknande i andra spel jag testat.

Du är inte ensam om detta problem. Har haft och har fortfarande samma problem. Sen får vi se hur Nvidia Reflex fungerar i 2042

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FörstaÄrSåJävlaGod:

Hur fick du tag i det så billigt?

Fick en kod till steam på 30 Euro av MSI efter jag skrev en recension om min nya bärbara på nätet.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Ni som varit med om den stängda alpha/betan... påminner det om bf4? Lirat det några kvällar nu, och är ju riktigt bra fortfarande, bättre än bf1... och waaaaaaay better then bfv!

Undrar hur fasen ett gtx 1080 pallar med 1440p... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ni som varit med om den stängda alpha/betan... påminner det om bf4? Lirat det några kvällar nu, och är ju riktigt bra fortfarande, bättre än bf1... och waaaaaaay better then bfv!

Undrar hur fasen ett gtx 1080 pallar med 1440p... :/

Mig veterligen så har ingen alpha test körts utan man har bjudit in ett visst antal spelare för någon typ av test. Kommer inte ihåg vad dom kallade det. Men det är därifrån en hel del videos har läckt ut. Den senaste Beta videon påminner mig en hel del om BF4. Ser verkligen framemot att få spela betan nästa vecka onsdag.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk

Små uppdateringar om lite funktioner:

*Inget stöd för handkontroller på PC från start och inget stöd för mus/tangentbord på konsoll men stöd kan komma framöver.

*EAC (easy anti-cheat) som bl.a. används i Apex Legens och Fortnite (om det är bra eller dåligt vet jag ej personligen då jag inte spelat något av dessa men tydligen ska det vara ok). Blir man bannad på PC så blir man även bannad på konsoll och tvärt om.
Detta kommer även finnas med i Open Beta.

*Kommer bli lättare att anmäla spelare som man misstänker fuska eller använder sig av dåligt språkbruk. Man högerklickar då på spelaren i fråga på scoreboarden och väljer efter det anledning. Man får ett meddelande om att anmälan är mottagen och man får även ett meddelande senare om spelaren man anmälde blir avstängd.

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Samsung Sverige

Jag längtar något så fruktansvärt till betan. Detta kommer bli grymt! Har kört lite BF4 i dagarna och jag hoppas på att dom släpper en lika stor banger som 3 och 4 var.

Sen är det också kul att dom släpper bra antifuskmetoder, men jag kan inte minnas att jag råkat ut för en uppenbar fuskare i Battlefield. Så med detta extra steg lär det förhoppningsvis vara ett minimalt antal fuskare

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolt_III:

Små uppdateringar om lite funktioner:

*Inget stöd för handkontroller på PC från start och inget stöd för mus/tangentbord på konsoll men stöd kan komma framöver.

*EAC (easy anti-cheat) som bl.a. används i Apex Legens och Fortnite (om det är bra eller dåligt vet jag ej personligen då jag inte spelat något av dessa men tydligen ska det vara ok). Blir man bannad på PC så blir man även bannad på konsoll och tvärt om.
Detta kommer även finnas med i Open Beta.

*Kommer bli lättare att anmäla spelare som man misstänker fuska eller använder sig av dåligt språkbruk. Man högerklickar då på spelaren i fråga på scoreboarden och väljer efter det anledning. Man får ett meddelande om att anmälan är mottagen och man får även ett meddelande senare om spelaren man anmälde blir avstängd.

Hm rätt najs ändå om de kör eac, då bör det fungera i linux? Blir det fallet så kommer jag personligen köra linux mer dagligen

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag längtar något så fruktansvärt till betan. Detta kommer bli grymt! Har kört lite BF4 i dagarna och jag hoppas på att dom släpper en lika stor banger som 3 och 4 var.

Sen är det också kul att dom släpper bra antifuskmetoder, men jag kan inte minnas att jag råkat ut för en uppenbar fuskare i Battlefield. Så med detta extra steg lär det förhoppningsvis vara ett minimalt antal fuskare

//Pontus

Tror också det kommer bli grymt. Det som jag tycker är riktigt spännande är PORTAL. Egna servrar där man kan ha admins och banna spelare m.m. Tror det är en av dom bästa lösningar med aktiva admins. Sen kommer det finnas BAD ADMINS självklart. Om det slutligen blir som EA/Dice tänks sig får tiden visa. Nya kartor släpps och efter ett tag när dom börjar bli uttjatade så flyttas dom till Portal och man kan då lägga in dom i kartrotationen på din egen server. Om det kommer se ut så här får tiden utvisa.

Gammal gubbe som man är och spelat BF sedan starten så är förhoppningarna stora. Har inte gillat BF1 och BFV sådär jätte mycket men har hängt i ändå. Så ja, det blir o ta ut lite semester för att kunna spela betan ;).

Skrollar man ner en bit på sidan så ser man en bild av verktyget för egen server, The Builder verkar vara namnet på verktyget.
https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-2042/game-ov...

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackis:

Tror också det kommer bli grymt. Det som jag tycker är riktigt spännande är PORTAL. Egna servrar där man kan ha admins och banna spelare m.m. Tror det är en av dom bästa lösningar med aktiva admins. Sen kommer det finnas BAD ADMINS självklart. Om det slutligen blir som EA/Dice tänks sig får tiden visa. Nya kartor släpps och efter ett tag när dom börjar bli uttjatade så flyttas dom till Portal och man kan då lägga in dom i kartrotationen på din egen server. Om det kommer se ut så här får tiden utvisa.

Gammal gubbe som man är och spelat BF sedan starten så är förhoppningarna stora. Har inte gillat BF1 och BFV sådär jätte mycket men har hängt i ändå. Så ja, det blir o ta ut lite semester för att kunna spela betan ;).

Skrollar man ner en bit på sidan så ser man en bild av verktyget för egen server, The Builder verkar vara namnet på verktyget.
https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-2042/game-ov...

Hoppas verkligen att det blir som BF4 med admins och VIP.
Står inte om man måste hyra en server eller sätta upp en egen hemma.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.