Netflix avslöjar sina 10 mest populära serier och filmer i antal tittare och timmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Såg Squid Game dubbat och tyckte den var riktigt bra. Trodde det skulle vara värre eftersom den är på koreanska.

Dubbat?!
Personligen tycker jag all dubbning förstör filmen med B-skådisar.
Dessutom lär man sig vissa ord på andra språk som bara är en bonus!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Finns det ens någon idag som ser dubbat?

Vi ser mycket dubbat här, då min sambo föredrar japansk text/tal medan jag föredrar engelsk text/tal.

Tyvärr finns det väl ingen streamingtjänst som löst språkbiten fullt ut vad jag vet.

Annars försöker även vi undvika dubbade filmer. Såg nyligen en koreansk serie (Squid Game) med japanskt tal. Funkade utmärkt för mig och min sambo

Sen är dubbat perfekt när man bara vill slötitta på något.

Permalänk
Viking
Skrivet av griid:

Dubbat?!
Personligen tycker jag all dubbning förstör filmen med B-skådisar.
Dessutom lär man sig vissa ord på andra språk som bara är en bonus!

Skulle aldrig klara av att se en hel serie på annat språk. Efter några minuter glömmer man att det är dubbat, bara första dialogerna som kan vara lite jobbiga.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Bedrövligt. Inte en är science fiction. Jag undrar om en ens finns med på topp 50.

Känns som att det gör så lite bra science fiction nu för tiden dock. Riktigt hype för nya Babylon 5! Hoppas den blir bra. Annars gillade jag Raised by Wolves skarpt.

Permalänk
Skrivet av Niolator:

@landmark & Vapo: Visst, men de är inte klassik science fiction som t.ex. Star Trek, The Expanse och liknande. Ingen satsar på bra science ficitonserier heller. Jag minns att Netflix gjorde ett halvhjärtat försök för något år sedan. De slog på rätt så stort med reklam för den då det var en halvkänd huvudrollsinnehavare men man undrar vad det var för begåvning som hade skrivit manuset. De skulle på en lång expedition men alla besättningsmedlemmar hatade varandra. Inte konstigt att den floppade. Alla som är intresserade av rymdresor och liknande vet att urvalet av besättning är ytterst viktigt och att de passar bra ihop är A och O.

Men The Expanse var ju på Netflix ett tag innan den köptes över till Amazon Prime så att ingen satsar på bra scifi... Tycker att den har varit en bra serie än så länge (några säsonger riktigt bra till och med).

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Dubbning kan ju förstöra en film/serie. Glad att vi bor i Sverige så att inte allt är dubbat till svenska, vilken mardröm!

Att se något dubbat till engelska förstår jag inte riktigt poängen med. Dubbningen är ju Aldrig tillräckligt bra för att man inte ska störa sig på det. Som någon sa är det ett bra tillfälle att kanske snappa upp lite ord och uttryck på andra språk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av traetaona:

Men The Expanse var ju på Netflix ett tag innan den köptes över till Amazon Prime så att ingen satsar på bra scifi... Tycker att den har varit en bra serie än så länge (några säsonger riktigt bra till och med).

Jo, den har jag tänkt börja se flera gånger. De får gärna förklara avsaknaden av AI och robotar dock. Det är därför jag har svårt att komma igång med den serien.

Permalänk
Avstängd

Extraction var riktigt bra. Sällan man får en bra actionrulle med bra story. Lite billiga explosioner kanske men det gick det att ha överseende med.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Är lite som att säga att man aldrig hört talas om A$AP Rocky och tycka det är märkligt att han är populär Jag personligen tyckte Bridgerton var en trevlig slötittserie om än inte tonårsdramaaktig men jag gillar också historia.

Eller så är det lite som att titta på Netflix varje vecka och aldrig ens ha registrerat att Bridgerton finns, för att sen se att det är tjänstens mest populära serie.

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Men tanke på att ingen här ens registrerat att Bridgeton existerar ungefär så känns det som att de inte pushat det så mycket i Sverige kanske bara?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av UndaC:

Men tanke på att ingen här ens registrerat att Bridgeton existerar ungefär så känns det som att de inte pushat det så mycket i Sverige kanske bara?

Aldrig hört talas om det här i Finland heller.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem
Skrivet av HandsomeT:

Extraction var riktigt bra. Sällan man får en bra actionrulle med bra story. Lite billiga explosioner kanske men det gick det att ha överseende med.

Håller med tyckte också om den. Det var gott om action, övervåld och fullt ös. Storyn kändes som sagt inte helt krystad heller utan dög gott. Det räckte för att vara en go actionrökare helt enkelt

Jag vet att min smak när det gäller filmer är inte värst sofistikerad men det skäms jag inte för xD

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Hjälpsam

Från listan;
Sett hela serier; The Witcher, Stranger Things, The Queens Gambit (awesome!)
Sett nått avsnitt: Tiger King

Filmer: Bird Box och The Irishman.

Utöver listan;
Jobbar på: Castlevania, grym animé löst baserat på det klassiska spelet. OBS, inte barnvänlig.
På todo-listan efter Castlevania är Squid Game och Army of the Dead.

Honorable mentions: Kingdom - en feodal koreansk zombie rulle. Awesome!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av HandsomeT:

Aldrig hört talas om det här i Finland heller.

Frugan har sett den. Men jag har inte sett den dyka upp under min profil.
Men baserat på vad jag hört i bakgrunden så är det heller inget jag saknat.

Permalänk
Medlem

Loggade in på Netflix nu. Hittade "Bridgerton" under 'romantiska komedier' näst intill serier som "Kokerskan på Castamar", "Valeria" och "Velvet". Nja, tveksam om ens frugan skulle gilla dessa...

Då Bridgerton är ett kostymdrama (typ) gissar jag på att det är lite halvnaket som kanske förklara dess popularitet...?
Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Inte direkt va. Om jag hade varit ett fan av rapp och lyssnat på det varje dag på jobbet och sedan sett topplistor med Rocky och inte vetat vem han va så hade det kunnat vara så.

Nu sitter man ju dock på Netflix varje dag och kollar igenom serier och filmer och att då aldrig kommit över Bridegerton kan jag tycka är märkligt.

Om du ska använda exemplet ovan så antas det ju att du specifikt är ett fan av romantiska historiska dramas och ser en massa på det. Är du det? Om inte så det ju inte så konstigt att Netflix-algoritmen inte reklamerar Bridgerton för dig.

Edit: Bridgerton är som siffrorna visar enormt stort, oavsett om man personligen hört om det eller inte. Jag som har både fruga och tonårsdotter kan inte undvika att exponeras för det även om jag gärna hade undvikit det 😁

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Bedrövligt. Inte en är science fiction. Jag undrar om en ens finns med på topp 50.

Stranger Things är science fiction. Blir dock fundersam över varför säsong 3 har haft fler tittare än både säsong 1 och 2. Vem fan gör så egentligen?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Men tanke på att ingen här ens registrerat att Bridgeton existerar ungefär så känns det som att de inte pushat det så mycket i Sverige kanske bara?

Gissar att det beror på "algoritmen", man/du hamnar i en "smak-korridor" som matchar vad du tittat på innan, som "splatterfan" blir det inte mycket romantiska kostymdrama föreslagna

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Mmmmm
Min smak är gladeligen mer eklektisk än pöbeln.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Inte många filmer där som jag gillar.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Är money heist sevärd för en person som tyckte Lupin var för ogenomarbetad med för mkt ologiskheter men som gillar heists i övrigt? Någon som vet?

Visa signatur

5900X | Gigabyte 4090 Gaming OC | 2x16GB 3800 MHz | Asus Crosshair VIII Dark Hero
Define R5 | SN850 1TB / KC3000 2TB | EVGA G2 850W | NH-D15
LG 38GN950 | Logitech G502X Plus + G910

Permalänk
Medlem

Inga av dessa intresserar mej

Permalänk
Skrivet av Niolator:

Jo, den har jag tänkt börja se flera gånger. De får gärna förklara avsaknaden av AI och robotar dock. Det är därför jag har svårt att komma igång med den serien.

Expanse är bra. Första säsongen kanske inte faller alla i smaken, men håll ut - det tar sig.

Permalänk
Medlem

Såg precis Alice in Borderlands och Squid Games, bör vara bland topp.
Inte sett något av de på listan :<

Permalänk
Skrivet av ickoicko:

Är money heist sevärd för en person som tyckte Lupin var för ogenomarbetad med för mkt ologiskheter men som gillar heists i övrigt? Någon som vet?

Japp. Casa de papel är väl värd att se, i alla fall de fyra första säsongerna. Första halvan av S5 har shiftat fokus från storyn till att skjuta automatvapen med oändligt stora magasin. Ge den en chans!

Permalänk
Snusfri

Army of the Dead är det enda på listan jag sett, och då kollade jag enbart en kort stund innan jag stängde av den smörjan.
Inget av de andra är av intresse för mig.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Har sett exakt 0.00 millisekunder av någon av titlarna på topplistan

// LZ

Permalänk

Så mycket skit. Jag tror detta är en generationsfråga då mina föräldrar sa samma sak om det som gick på tvn.

Det som har hänt är dock att förr när man inte hade så många tvkanaler eller kunde streama film från internet. Så när det gick något på tvn så njöt man av detta. När det gällde serier så såg de flesta i samma ålder samma serier och man kunde diskutera dem.
Idag känner det lite som datorspelbranschen 1984, de bara öser ut dritt. Man ser en serie i början och inser snabbt att det är någon dramaserie man ser på.
Dåtidens serier var väl inte perfekta de heller, men man hade ej så mycket annat att se på.

Permalänk
Medlem

Har Netflix, men inte sett någon i de där listorna.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Kolla trailen för Bridgerton, nix ser bara tråkig och på tok för woke ut, avstår...
Stranger Things sett, helt OK, tog ett bra tag innan jag fatta att Money Heist var Casa de Papel, nog ända serie/Film jag följer som inte är på Engelska..

Skrivet av Niolator:

@landmark & Vapo: Visst, men de är inte klassik science fiction som t.ex. Star Trek, The Expanse och liknande. Ingen satsar på bra science ficitonserier heller. Jag minns att Netflix gjorde ett halvhjärtat försök för något år sedan. De slog på rätt så stort med reklam för den då det var en halvkänd huvudrollsinnehavare men man undrar vad det var för begåvning som hade skrivit manuset. De skulle på en lång expedition men alla besättningsmedlemmar hatade varandra. Inte konstigt att den floppade. Alla som är intresserade av rymdresor och liknande vet att urvalet av besättning är ytterst viktigt och att de passar bra ihop är A och O.

Det där var nog Anoder Life du menar, var ju bara "Starbuck" som var någorlunda vettig i den serien, de flesta andra hade nog blivit bättre med ett gäng chimpanser istället, nåja mest manusförfattarnas fel... kommer visst en säsong 2 om några veckor

Visa signatur

Acer Predator Helios 300