New World (Amazons MMORPG)

Permalänk
Skrivet av Pugilisten:

https://i.ibb.co/crtGRW5/bannad.jpg
Köade i tre timmar, spelade en kvart. Måttligt road. Barnsligt namn, absolut. Kränkande? Nej. Och när blev 72 timmar två dygn?

Ja vad hette din char?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Nagon som sitter pa Ownit bredband och far "lag detected" och sedan dc'ar? Jag far det hela tiden sa drog igang min mullvad vpn och har inte dc'at pa snart 5 timmar. Brukade dc'a typ vart 15-20 minut.

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Jag hade inga såna problem, vad kör du för ljusstyrka i spelet och på skärmen?

Fy sjutton, hemskt! Får man fråga vad du döpte din karaktär till?

Skrivet av blue eyed devil:

Ändra på menyerna på skärmen eller in game /brightness

Har 50 i spelet och 15 av 100 på skärmen, men det gjorde i princip noll skillnad inne i dungeon. Får kolla om andra dungeons är likadana

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk

Surt att man inte kan golden rage armor set av twitch drop längre, hade fan velat ha det settet...

Var tydligen bara i beta man kunde få det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Surt att man inte kan golden rage armor set av twitch drop längre, hade fan velat ha det settet...

Var tydligen bara i beta man kunde få det.

Tack för att du sa det, jag gick in på mitt Twitch och kollade, och se där
Nu måste jag bara ta reda på hur man får den i spelet också lol

För att klargöra så hatar jag också tidsbestämda "belöningar". Visst att de som har varit med längst kanske "borde" få något extra, men som någon ny som inte hoppade på tåget i början så känns det så skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tOPO:

Nagon som sitter pa Ownit bredband och far "lag detected" och sedan dc'ar? Jag far det hela tiden sa drog igang min mullvad vpn och har inte dc'at pa snart 5 timmar. Brukade dc'a typ vart 15-20 minut.

Jag har ownit, men detta har hittills skett en gång när jag craftade massa items på en gång. Ej stadsnät, landsbygdsfiber, om det spelar nån roll. Varit helt solitt i 30 timmar utöver det.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Medlem

Söte jösses. Vilka gudar ska man offra en get eller två till för att få komma in på Midgard? Stått i kö en timme nu. Köplats 38 när jag började, "jippie" tänkte jag. "Går nog snabbt". EN timme senare har jag flyttat mig åtta platser.

Skapade gubbe där vid släppet men aldrig kommit in med den. Varit inne med en altgubbe på en annan server men bara kutat runt där. Vill ha Midgard som "hemma"server.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Söte jösses. Vilka gudar ska man offra en get eller två till för att få komma in på Midgard? Stått i kö en timme nu. Köplats 38 när jag började, "jippie" tänkte jag. "Går nog snabbt". EN timme senare har jag flyttat mig åtta platser.

Skapade gubbe där vid släppet men aldrig kommit in med den. Varit inne med en altgubbe på en annan server men bara kutat runt där. Vill ha Midgard som "hemma"server.

Jag gav upp upp på min gubbe i Midgard och startade om i Pepys istället. Kunde logga in vid 18 ikväll med 1 i kö. Den har samma world set som Midgard ifalld et skulle bli någon sammanslagning i framtiden.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Jag gav upp upp på min gubbe i Midgard och startade om i Pepys istället. Kunde logga in vid 18 ikväll med 1 i kö. Den har samma world set som Midgard ifalld et skulle bli någon sammanslagning i framtiden.

Tack för tipset! Blir nog till att starta en gubbe där.Är dum i huvudet, gett mig f** på att jag åtminstone ska in med gubben en vända på Midgard iallafall.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tack för tipset! Blir nog till att starta en gubbe där.Är dum i huvudet, gett mig f** på att jag åtminstone ska in med gubben en vända på Midgard iallafall.

Hahaha, då ger jag dig ett stort lycka till att åtminstone få spela en stund på Midgard

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Köade i tre timmar, spelade en kvart. Måttligt road. Barnsligt namn, absolut. Kränkande? Nej. Och när blev 72 timmar två dygn?

Eftersom du inte nämner namnet antar jag att det kanske ändå lätt kunde uppfattas som lite kränkande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Hahaha, då ger jag dig ett stort lycka till att åtminstone få spela en stund på Midgard

Spelat 3 timmar på Midgard idag 😄 valde covenant och levlade från 8-13. Kulit! Gött att jag inte känner leveling stressen i detta spelet.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Spelat 3 timmar på Midgard idag 😄 valde covenant och levlade från 8-13. Kulit! Gött att jag inte känner leveling stressen i detta spelet.

Lyyyxx, försökte här om dagen spela på morgonen (på midgard) men då var det 2000 före mig känns goare att själva välja när man vill spela än att anpassa sig när det är lite kö^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag håller till på Midgård och har spelat hela dagarna sedan launch. Ni som inte kommer in där, trösta er med att ni inte behöver skämmas för att vara svensk. När någon frågar hur man craftar en viss sak och svaret blir "om din mamma inte varit en h**a kanske du kunde räknat ut det själv", då är man inte överdrivet stolt...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Blev Pepys istället. Efter två timmar hade jag gått från plats 38 till 18 på Midgard.

Dumjag. Ingen stor grej. Deletade altgubben för att få en slot ledig. Upptäckte då att jag var tvungen att deleta gubben på Midgard med.

Men nu blir det Pepys hädanefter. Tack för tipset.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

https://puu.sh/IfogF/bc89d8fed4.jpg

För att klargöra så hatar jag också tidsbestämda "belöningar". Visst att de som har varit med längst kanske "borde" få något extra, men som någon ny som inte hoppade på tåget i början så känns det så skit.

Måste bara linka ditt twitch acc med ditt steam det gör du här https://www.twitch.tv/settings/connections

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

https://puu.sh/IfogF/bc89d8fed4.jpg

Var ser man i twitch om man fått det? Gäller det bara closed beta?

EDIT: de har höjt antal spelare på servrarna nu från 2000-2250. Litet hopp men de tar väl det stegvis.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om combat? Tvekar på att köpa det då det känns dåligt med 3+3 abilities

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Vad tycker ni om combat? Tvekar på att köpa det då det känns dåligt med 3+3 abilities

Tycker det funkar bra. Man får ju en bra rotation eftersom man ser CD på alla abilities så man vet när man skall switcha vapen för att göra mest skada.
Högst sannolikt kommer systemet ökas på så småningom med mer spells.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Eftersom du inte nämner namnet antar jag att det kanske ändå lätt kunde uppfattas som lite kränkande?

"Fart Fetishist" Har sett betydligt värre namn under den tid jag har hunnit spela.

Visa signatur

Mommas, don't let your babies grow up to be cowboys.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

"Fart Fetishist" Har sett betydligt värre namn under den tid jag har hunnit spela.

Och för det fick du en "smäll på handen"?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Och för det fick du en "smäll på handen"?

Vem blir kränkt av det namnet? Folk med väldigt mycket gas i magen? Jag provade ju alla möjliga ord innan som det inte gick att skapa en karaktär med, om ordet fetishist är så illa så borde dom ju censurera det också kan jag tycka.

Visa signatur

Mommas, don't let your babies grow up to be cowboys.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Ingen ide att köra på Midgard som det ser ut nu. Fortsätt på alt gubben och lägg transfer till Midgard när det går. Jag och ett par andra från SoA tog bort våra Midgard gubbar och började lira på Petermannland istället. Nyskapad server, relativt många svenskar, samma "world set" som Midgard, så om man när tiden kommer inte känner för att transfera dit på direkten så blir man troligen automatiskt transferad dit ifall att servern dör.
Obs! kan ej ha två gubbar på samma "world set"

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Vad hette du då och måste du byta namn nu eller blir det ban i 2 dagar igen?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Vad hette du då och måste du byta namn nu eller blir det ban i 2 dagar igen?

Se några inlägg upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Se några inlägg upp

hehe läste väl alla fram till de sista....

Nä det var ju lite löjligt att bli bannad för faktiskt.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Hur fan funkar trading post, hur claimar man guldet eller får man det direkt i bagen? På saker som har blivit sålda. Har spå jäkla mycket guld så man har ju noll koll

Såg precis att man får det i bagen, bara så där, märkligt speciellt eftersom man måste resa till olika trading posts i olika städer hela tiden..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok, suget efter att spela ett MMO igen blev för stort! Installerar nu, någon rekommendation om server/class? Brukar spela healer oftast, men det kanske inte finns klasser på samma sätt i New world...?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Nej det finns inga klasser. Du kan däremot själv bestämma vilken roll du skall spela. Bara välja gear för det och levla upp det du vill.
Ja det finns healers. Just nu finns bara lifestaff som vapen för att vara en healer. Rykten säger att det skall komma en magisk handske rätt snart.

Midgard är väldigt populär så där är det otroligt lång kö. Mycket svenskar iof så det är ju nice...om man kommer in.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Orisons:

Ok, suget efter att spela ett MMO igen blev för stort! Installerar nu, någon rekommendation om server/class? Brukar spela healer oftast, men det kanske inte finns klasser på samma sätt i New world...?

Ta någon medium server som inte har för lång kö, sedan kan man nog byta server nästa vecka med en transfer, tveksamt om det gäller fulla servers, vissa är låsta nu, går inte ens att göra en gubbe där.

Visa signatur