New World (Amazons MMORPG)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Om ni har dålig FPS och följer så kallade FPS guides som säger att man ska stänga av "Fullscreen Optimizations", gör det inte!

Spelet körs i Borderless Fullscreen fastän man kör med "Fullscreen". Fullscreen Optimizations gör betydligt mer nytta än om det är avstängt! Rör sig om runt 10 FPS mindre med Fullscreen Optimizations av för min del iaf.

Edit: För er med 30 kort, och för alla andra för den delen:
https://www.youtube.com/watch?v=6A0sLVgJ7qU&ab_channel=JayzTw... !

Fullscreen Optimizations Ska va av. Blir lite bättre då.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Fullscreen Optimizations Ska va av. Blir lite bättre då.

Riktigt dålig prestanda med det av. Har ett GTX 780 så jag vet hur 20-30 FPS känns och hur nice 50-60 FPS känns med Fullscreen Optimization på.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Riktigt dålig prestanda med det av. Har ett GTX 780 så jag vet hur 20-30 FPS känns och hur nice 50-60 FPS känns med Fullscreen Optimization på.

ok jag sitter med ett 2080ti och tycker det blir något bättre faktisk med det av.
Om jag minns rätt så skulle det hjälpa just äldre kort?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

ok jag sitter med ett 2080ti och tycker det blir något bättre faktisk med det av.
Om jag minns rätt så skulle det hjälpa just äldre kort?

Om du läser vad jag länkade (https://devblogs.microsoft.com/directx/demystifying-full-scre...) så ser du exakt vad det gör. Fullscreen Optimization finns till så att DX12-spel, så som New World kan prestera precis som om du kör spelet i Fullscreen Exclusive. New World har inte Fullscreen Exclusive, det är Borderless Fullscreen och därför ska Fullscreen Optimization tekniskt sett förbättra ens prestanda i New World.

Citat:

To make sure that we did not release Fullscreen Optimizations until the performance was equal to FSE, Fullscreen Optimizations was gradually rolled out in multiple stages. Throughout the roll out, we continued performance testing and our telemetry indicates that performance is, on average, as good or better than FSE.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Om du läser vad jag länkade (https://devblogs.microsoft.com/directx/demystifying-full-scre...) så ser du exakt vad det gör. Fullscreen Optimization finns till så att DX12-spel, så som New World kan prestera precis som om du kör spelet i Fullscreen Exclusive. New World har inte Fullscreen Exclusive, det är Borderless Fullscreen och därför ska Fullscreen Optimization tekniskt sett förbättra ens prestanda i New World.

Upplever inte alls att så är fallet.
Kanske en inbildning eller så är det inte skillnad alls

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Jobbig tid dom lade in maintenance på, vill ju lira

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Jobbig tid dom lade in maintenance på, vill ju lira

Från 12-19

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Från 12-19

Kunde dom inte lagt in den mitt i natten istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Kunde dom inte lagt in den mitt i natten istället?

Då hade ju andra delar av världen klagat på att det vore deras Amazon Prime Time. Maintenance är på alla servrar inklusive på US West där jag spelar.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Då hade ju andra delar av världen klagat på att det vore deras Amazon Prime Time. Maintenance är på alla servrar inklusive på US West där jag spelar.

Dom lyckades ju släppa spelet tidigare i EU så att alla amerikanare gjorde chars på EU servrar och förlängde kö-tiderna, då hade dom lika gärna kunnat göra maintanance en annan tid än i US också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Kunde dom inte lagt in den mitt i natten istället?

Skrivet av Hjemrdeil:

Då hade ju andra delar av världen klagat på att det vore deras Amazon Prime Time. Maintenance är på alla servrar inklusive på US West där jag spelar.

Lite märkligt att de lägger underhåll samma tid på alla servrar istället för på natten i varje tidszon

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Lite märkligt att de lägger underhåll samma tid på alla servrar istället för på natten i varje tidszon

Det fick otroligt mycket kritik för att de inte släppte spelet samtidigt i hela världen utan kl 08 på morgonen...vilket gjorde att EU servrarna fick en herrans massa Amerikanska spelare som inte kunde vänta tills US servrarna öppnade.
Nu stänger de alla servrar samtidigt för maintance......vilket är lika fel. De är inte kloka någonstans.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Är det kul?
Är det en engångskostnad?
Funkar det bra med kontroller?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Är det kul?
Är det en engångskostnad?
Funkar det bra med kontroller?

Helt ok.
Japp
Vet ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Då hade ju andra delar av världen klagat på att det vore deras Amazon Prime Time. Maintenance är på alla servrar inklusive på US West där jag spelar.

Hej! Får jag fråga varför du valde US server istället? Har tankar om att folk är trevligare och kan prata engelska där.. och kanske till och med använder ingame Voice?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Är det kul?
Är det en engångskostnad?
Funkar det bra med kontroller?

"Är det kul?" beror på...gillar du gathering, crafting som är basen i spelet medans du levlar är det riktigt kul.
Är det en engångskostnad? Jajjamän!!
Funkar det bra med kontroller? Inte nu, men Amazon har lovat att det skall komma stöd för kontroller. Planen var att ha med det vid release...men det kommer senare.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Inget spel man ska stötta med pengar eller tid. Dom förstör spelet medvetet och lägger in shop som "fixar" problemen dom förstört.

Nej ännu ett oseriöst spel företag.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Loyd:

Inget spel man ska stötta med pengar eller tid. Dom förstör spelet medvetet och lägger in shop som "fixar" problemen dom förstört.

Nej ännu ett oseriöst spel företag.

Har du ett exempel på det du nämnt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loyd:

Inget spel man ska stötta med pengar eller tid. Dom förstör spelet medvetet och lägger in shop som "fixar" problemen dom förstört.

Nej ännu ett oseriöst spel företag.

Som vadå?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Releaces:

Hej! Får jag fråga varför du valde US server istället? Har tankar om att folk är trevligare och kan prata engelska där.. och kanske till och med använder ingame Voice?

Ja du är lite på spåret där. Folk använder in-game voice chat vilket så klart gör spelet lite mer levande utöver NPCs som inte säger särskilt mycket.. Det är inte bara folk i ens company eller i gruppchatten som använder voice, utan du träffar även på random folk som snackar via voice hela tiden.. För att inte glömma alla legender som troll RP:ar i städerna, sjunger och håller på.. Väldigt livat och kul.. Tänk lite VRChat meets New World.

Men framförallt att det är folk som snackar Engelska.. Något som stör mig mest i alla andra onlinespel är att man stöter på så in i helvete mycket ryssar och annat löst folk som vägrar lära sig Engelska, eller som snarare förstår Engelska men som låtsas vara bakom flötet och hellre snackar eget språk.. Så av dåliga erfarenheter så kör jag US server i de flesta spel utöver New World också.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loyd:

Inget spel man ska stötta med pengar eller tid. Dom förstör spelet medvetet och lägger in shop som "fixar" problemen dom förstört.

Nej ännu ett oseriöst spel företag.

Jaså.
Intressant med folk som bara snackar strunt.
Btw i shoppen finns cosmetics.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loyd:

Inget spel man ska stötta med pengar eller tid. Dom förstör spelet medvetet och lägger in shop som "fixar" problemen dom förstört.

Nej ännu ett oseriöst spel företag.

Har dom förstört problemen?? Det är väl bra?

Nä nu får du förklara dig Ge gärna exempel.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

*Fråga*
Någon som vet vad "Lag detected" beror på?
Jag undrar för jag har en dator som är mindre än ett år där "varenda del" är ny och byggd av Inet utom....Grafikkortet, väntar fortfarande på mitt Asus 3080 som beställdes i december förra året, har nu ett 1080 och det är det som är frågan, jag toro att lagg beror mest eller bara på servern och överföringen är jag fel ute då?
Kan det bero på mitt grafikkort och att jag tillfälligtvis bara har 100mbit fiber (blir 1000 Mbit om 1 månad)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

*Fråga*
Någon som vet vad "Lag detected" beror på?
Jag undrar för jag har en dator som är mindre än ett år där "varenda del" är ny och byggd av Inet utom....Grafikkortet, väntar fortfarande på mitt Asus 3080 som beställdes i december förra året, har nu ett 1080 och det är det som är frågan, jag toro att lagg beror mest eller bara på servern och överföringen är jag fel ute då?
Kan det bero på mitt grafikkort och att jag tillfälligtvis bara har 100mbit fiber (blir 1000 Mbit om 1 månad)

Har du Telenor/Ownit? Deras kunder verkar vara de som har problem. Kundtjänst hos båda är medvetna om problemet. Finns en länk här i tråden till New World forumet med mer info.

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av LURKOVIC:

Har du Telenor/Ownit? Deras kunder verkar vara de som har problem. Kundtjänst hos båda är medvetna om problemet. Finns en länk här i tråden till New World forumet med mer info.

Jupp Telenor fiber just nu, får kolla upp det tack!

Permalänk

När gick Eu servers online? Känns som dom varit nere hela dagen...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

Jupp Telenor fiber just nu, får kolla upp det tack!

En "lösning" är att spela med VPN på just nu.

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Ja du är lite på spåret där. Folk använder in-game voice chat vilket så klart gör spelet lite mer levande utöver NPCs som inte säger särskilt mycket.. Det är inte bara folk i ens company eller i gruppchatten som använder voice, utan du träffar även på random folk som snackar via voice hela tiden.. För att inte glömma alla legender som troll RP:ar i städerna, sjunger och håller på.. Väldigt livat och kul.. Tänk lite VRChat meets New World.

Men framförallt att det är folk som snackar Engelska.. Något som stör mig mest i alla andra onlinespel är att man stöter på så in i helvete mycket ryssar och annat löst folk som vägrar lära sig Engelska, eller som snarare förstår Engelska men som låtsas vara bakom flötet och hellre snackar eget språk.. Så av dåliga erfarenheter så kör jag US server i de flesta spel utöver New World också.

Hellre Ryssar än smutsiga svenskar som ska spela online, fyfan, finns inget mer toxic folk som spelar online än svenskar.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk

Nya afk saken verkar ju ha funkat bra, gick och åt 10 min sedan vart jag kickad från servern, och fick en 5 min ban på att logga in.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Nya afk saken verkar ju ha funkat bra, gick och åt 10 min sedan vart jag kickad från servern, och fick en 5 min ban på att logga in.

Var det inte 15 till notice och 20 för afk kick, enligt patch notes? Isf är var det ju tråkigt om du åkte ut efter 10 ;D

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850