Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

The Batman (med DC Fandom-trailer och BTS-klipp)

Permalänk
Medlem

The Batman (med DC Fandom-trailer och BTS-klipp)

Även om Nolan knockade oss med sin Batman-trilogi är jag ändå väldigt pepp på The Batman som verkar bli en betydligt mörkare noir-doftande historia. Nu när DC Fandom gått av stapeln har en ny trailer för filmen släppts tillsammans med lite behind the scenes-material (se ovan) och de sänker inte förväntningarna för mig i alla fall! Vad säger ni andra? Är ni peppa?

Premiär 4:e mars 2022!

Permalänk
Medlem

Längtar nå fruktansvärt!!!
Vart besviken på Robert Pattison. Men efter trailern känns det mer ok. Man tänker ju på Twilight filmerna när man ser hans namn tyvärr. XD
Verkar 100 ggr bättre än Ben Affleks batman. XD

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk

Kommer såklart se denna, trailern verkar mycket intressant.
När det gäller Nolans trilogi så tyckte jag skurkarna Joker, Twoface och Bane bane var mästerverk. I Suice Squad så var Harley Quinn grym. Jag tyckte det var detta som lyfte upp hela filmerna, vad resten gjorde jag minns ej. Var ens Batman med i filmerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Längtar nå fruktansvärt!!!
Vart besviken på Robert Pattison. Men efter trailern känns det mer ok. Man tänker ju på Twilight filmerna när man ser hans namn tyvärr. XD
Verkar 100 ggr bättre än Ben Affleks batman. XD

Han är så mycket mer (och bättre) än Twilight, har du missat kan jag rekommendera b.la. Cosmopolis, Safdie-brödernas Good Time, sci-fi-dramat High Life samt The Lighthouse som alla visar honom från bättre sida. De är alla bra filmer i sig också!

Ben Affleck kan jag hålla med om. Han passade inte alls som Batman imho. Anser honom vara överskattad som skådis, och regissör, överlag faktiskt. Då håller jag hans broder Casey Affleck högre - även om jag inte tror han skulle passa som Batman heller.

Permalänk
Avstängd

"Är ni peppa?"
Lite mindre efter "Take it easy sweetheart...", där såg det ut som en b-film

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Det vi fick se av Black Adam var niiiiiiice!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Han är så mycket mer (och bättre) än Twilight, har du missat kan jag rekommendera b.la. Cosmopolis, Safdie-brödernas Good Time, sci-fi-dramat High Life samt The Lighthouse som alla visar honom från bättre sida. De är alla bra filmer i sig också!

Ben Affleck kan jag hålla med om. Han passade inte alls som Batman imho. Anser honom vara överskattad som skådis, och regissör, överlag faktiskt. Då håller jag hans broder Casey Affleck högre - även om jag inte tror han skulle passa som Batman heller.

Nice ska kolla efter dem.

Ben Affleck tycker jag e bra annars. T ex Argo är jävligt bra.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Lite småpeppad inför denna faktiskt, hade dock glömt intresset för den.
En sak är säker dock, ingen klår Adam West i rollen som Läderlappen

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Inte långt kvar nu! Peppar med ny sista trailer och intervju!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Nu är det dags igen! Om ni inte kikat på The Batman på bio än och väntar på att streama filmen i stället så behöver ni inte vänta allt för lång tid. HBO Max har meddelat att filmen kommer släppas på streamingtjänsten 18 april. Peppen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Nu är det dags igen! Om ni inte kikat på The Batman på bio än och väntar på att streama filmen i stället så behöver ni inte vänta allt för lång tid. HBO Max har meddelat att filmen kommer släppas på streamingtjänsten 18 april. Peppen!

Såg den på bio, och den höll verkligen för all hype! Kommer nog skaffa på 4K Steelbook men självklart bekvämt att kunna streama också! Väldigt annorlunda och egen, vilket är ett bra betyg i min bok!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Trevliga onsdagsnyheter: The Batman kommer få en uppföljare! Matt Reeves återvänder som regissör och det blir Patt-man även denna gång.

Permalänk
Medlem

Ehh, tyckte filmen var högst medelmåttig. Kändes som att man försökte trycka in för många av Batmans ikoniska skurkar vilket resulterade i att ingen fick utrymme att utvecklas överhuvudtaget. Inte ens Bruce Wayne fick någon vidare skärmtid, endast Batman…

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Mayhem SWE:

Ehh, tyckte filmen var högst medelmåttig. Kändes som att man försökte trycka in för många av Batmans ikoniska skurkar vilket resulterade i att ingen fick utrymme att utvecklas överhuvudtaget. Inte ens Bruce Wayne fick någon vidare skärmtid, endast Batman…

https://www.youtube.com/watch?v=6B90ic2iKDo

Bästa videon på länge! Corridor gjorde ju svinbra jobb med den.

Det var ju ändå samma skurkar i denna som i första filmen från 66. Med en lite annan vibe. Troligtvis kommer det bli lite mer Bruce-intriger i nästa rulle. Håller med om att det var lite väl sparsmakat. Men å andra sidan är detta tidigt i Batman-karriären och Bruce Wayne-personan har inte riktigt fått växa fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Trevliga onsdagsnyheter: The Batman kommer få en uppföljare! Matt Reeves återvänder som regissör och det blir Patt-man även denna gång.

Såg det på Instagram! Utannonserades tydligen under en biovisning av första. Jag gillade den skarpt och är pepp på nya! Patt-man ftw!

Permalänk
Medlem

Har nu förhandsbokat 4K Steelbook som släpps i nästa vecka, hoppas den kommer med matnyttig extramaterial!