Permalänk
Medlem

Föräldragamers?

Hej!

Har nu börjat trötta på att spela själv på kvällarna i olika lagbaserade spel.
Som flitig förälder har man ju inte all tid i världen längre.

Spelar 3-5 kvällar i veckan. Söndag-torsdag 20-22/23 ungefär.

Söker likasinnade föräldrar som förstår när man kanske måste springa och trösta vaket barn ibland.

Spelar just nu spel som Splitgate, BF5, BF1 men är absolut inte sen att testa nya spel. Har haft ögonen på spel som Insurgency Sandstorm och liknande. Kan också återuppliva Apex t.ex. Spelar tyvärr inte CSGO, Valorant eller Overwatch men kanske kan bli övertalad till det senare... kanske :P.

Spelar även spel som Satisfactory och andra lite mer lugna spel. Också Guild wars 2 men väldigt casual.

Hänger gärna också på en passande Discord på dagarna där man kan snacka med likasinnade själar. Är rätt social och pratig även under arbetstid :).

MVH

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Samsung Sverige

Inte tyck jag väl att du specifikt behöver söka upp föräldrar. Andra vuxna förstår också precis hur det är att ha barn

Jagsjälv sitter mycket i Geeks-discorden (Officiella discorden för SweC) och lirar alsköns spel med lite folk där. Hoppa in i den discorden och tjöta skit så ska du se att du hittar folk att spela med

För egen del så kör jag igenom Far Cry 6, Back 4 Blood och inväntar nya Battlefield.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Inte tyck jag väl att du specifikt behöver söka upp föräldrar. Andra vuxna förstår också precis hur det är att ha barn

Jagsjälv sitter mycket i Geeks-discorden (Officiella discorden för SweC) och lirar alsköns spel med lite folk där. Hoppa in i den discorden och tjöta skit så ska du se att du hittar folk att spela med

För egen del så kör jag igenom Far Cry 6, Back 4 Blood och inväntar nya Battlefield.

//Pontus

Nä visst är det så :). Kanske mer att man söker lite äldre folk

Jag var inne och vände på Geeks-discorden men blev nästan överväldigad över alla olika rum och forum. Får väl ge det en chans till :P.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

Känner du en Stefan Carlsson i Bjärred?

Visa signatur

Ryzen 5 5800X3D
Palit RTX 4090 Gamerock OC
32 GB Corsair lpx 3600mhz
Sabrent Rocket Q 2TB M.2, Kingston A2000 2TB, Kingston A400 1TB SSD, Kingston A400 1TB SSD, Segate 8TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strife91:

Känner du en Stefan Carlsson i Bjärred?

Tyvärr.

Inflyttad från Halland för ett antal år sen så känner inte särskilt många här nere

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

Kan nog vara intresserad då jag själv har 4barn och den yngsta är bara månaden nu

Hänger du på någon discord man kan hitta dig på?

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Kan nog vara intresserad då jag själv har 4barn och den yngsta är bara månaden nu

Hänger du på någon discord man kan hitta dig på?

Jag ger Geeks-discorden en chans

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raynstorm:

Jag ger Geeks-discorden en chans

Då tittar jag in där oxå när jag får tid

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Skrivet av Raynstorm:

Hej!

Har nu börjat trötta på att spela själv på kvällarna i olika lagbaserade spel.
Som flitig förälder har man ju inte all tid i världen längre.

Spelar 3-5 kvällar i veckan. Söndag-torsdag 20-22/23 ungefär.

Söker likasinnade föräldrar som förstår när man kanske måste springa och trösta vaket barn ibland.

Spelar just nu spel som Splitgate, BF5, BF1 men är absolut inte sen att testa nya spel. Har haft ögonen på spel som Insurgency Sandstorm och liknande. Kan också återuppliva Apex t.ex. Spelar tyvärr inte CSGO, Valorant eller Overwatch men kanske kan bli övertalad till det senare... kanske :P.

Spelar även spel som Satisfactory och andra lite mer lugna spel. Också Guild wars 2 men väldigt casual.

Hänger gärna också på en passande Discord på dagarna där man kan snacka med likasinnade själar. Är rätt social och pratig även under arbetstid :).

MVH

Jag är i exakt samma sits som dig!

Jag lirar Apex Legends, Pubg, BF 1, BF V, BF 2042, Insurgency Sandstorm, Overwatch, CS 1.6, CS Condition Zero, CS Source, CS GO, Half Life 2 Deathmatch, Team Fortress 2, Starcraft 2, Starcraft 1 mm..

PM:a mig så kan vi kanske adda varandra och lira lite?!

Permalänk
Medlem

Vi är fyra stycken småbarnsföräldrar som kör CS:GO en kväll i veckan (oftast tisdagar) från ca 20.30 och några timmar framåt. Vore kul med en femte som inte tar det alltför seriöst. Vi lurkar runt i Gold Nova 2 till 4.

Permalänk
Skrivet av Samsung:

Inte tyck jag väl att du specifikt behöver söka upp föräldrar. Andra vuxna förstår också precis hur det är att ha barn

Jagsjälv sitter mycket i Geeks-discorden (Officiella discorden för SweC) och lirar alsköns spel med lite folk där. Hoppa in i den discorden och tjöta skit så ska du se att du hittar folk att spela med

För egen del så kör jag igenom Far Cry 6, Back 4 Blood och inväntar nya Battlefield.

//Pontus

Nya Battlefield har jag precis skaffat! Men jag tvekar fram och tillbaka huruvida jag ska skaffa Far Cry 6 eller ej! Är det ett bra spel tycker du?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Jag är i exakt samma sits som dig!

Jag lirar Apex Legends, Pubg, BF 1, BF V, BF 2042, Insurgency Sandstorm, Overwatch, CS 1.6, CS Condition Zero, CS Source, CS GO, Half Life 2 Deathmatch, Team Fortress 2, Starcraft 2, Starcraft 1 mm..

PM:a mig så kan vi kanske adda varandra och lira lite?!

Absolut!

Vi har ändå fått ihop ett bra antal spelkvällar nu i BF2042. Har inte tid att lira en stor uppsjö spel så just nu är det BF2042 som är lite fokus. Vi brukar göra så att vi hoppar på Geeks discord (sweclockers/FZ) och spelar man så ställer man sig bara i en av BF-kanalerna så dyker det nästan alltid upp folk. Funkar såklart också att pinga på Origin om man ser att någon spelar.

Heter Raynstorm85 på Origin så det är bara att adda mig där.

Nu började jag precis lira God of War på PC och herrejisses vilket spel! Jag kanske inte är riktigt lika aktiv på battlefield nu nån vecka eller två men tycker ändå om att bryta av med lite FPS ett par gånger i veckan

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raynstorm:

Absolut!

Vi har ändå fått ihop ett bra antal spelkvällar nu i BF2042. Har inte tid att lira en stor uppsjö spel så just nu är det BF2042 som är lite fokus. Vi brukar göra så att vi hoppar på Geeks discord (sweclockers/FZ) och spelar man så ställer man sig bara i en av BF-kanalerna så dyker det nästan alltid upp folk. Funkar såklart också att pinga på Origin om man ser att någon spelar.

Heter Raynstorm85 på Origin så det är bara att adda mig där.

Nu började jag precis lira God of War på PC och herrejisses vilket spel! Jag kanske inte är riktigt lika aktiv på battlefield nu nån vecka eller två men tycker ändå om att bryta av med lite FPS ett par gånger i veckan

Jag är gärna på och kör lite Satisfactory om ni lirar någon gång. Hade vare kul o dricks nån pilsner och mest snacka skit. Har ni egen server, annat kanske man skulle börjat från scratch. Kör ni mest bf2042 eller hur blev det?

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Skrivet av Raynstorm:

Jag ger Geeks-discorden en chans

Hej!

Jag har Discord. Vet du hur jag ska gå tillväga för att adda "Geeks-discorden" till mitt konto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Jag är gärna på och kör lite Satisfactory om ni lirar någon gång. Hade vare kul o dricks nån pilsner och mest snacka skit. Har ni egen server, annat kanske man skulle börjat från scratch. Kör ni mest bf2042 eller hur blev det?

Oj ja Satisfactory va ett tag sen jag lirade. Borde kolla in det vid tillfälle. Själv kör jag mest BF2042 och just nu God of War single player. Men på Geeks discord lirar folk allt möjligt så titta in där vettja!

Skrivet av Soldierofwar1985:

Hej!

Jag har Discord. Vet du hur jag ska gå tillväga för att adda "Geeks-discorden" till mitt konto?

https://discord.gg/nDgj987H

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

En gammal man här som precis köpt datorn, för min son behöver en..
Aktiv PS4 spelare sista åren! Innan dess inbiten ps fantast.

Spelar primärt BF2042 nu! GTA i bland faktiskt.

Ska se om jag kan joina er någon dag

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz

Permalänk

Går med i Discord själv nu också!

Har en dotter på lite mer än tre och fick reda på för någon vecka sedan att det nog är en till på gång om nio månader... (Väldigt tidigt än så länge)

Spelar mycket Nioh 2 just nu och hade varit kul att lira med någon annan också i Team

Edit; Länken till Discrod fungerade inte för mig :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psy_Lover:

Går med i Discord själv nu också!

Har en dotter på lite mer än tre och fick reda på för någon vecka sedan att det nog är en till på gång om nio månader... (Väldigt tidigt än så länge)

Spelar mycket Nioh 2 just nu och hade varit kul att lira med någon annan också i Team

Edit; Länken till Discrod fungerade inte för mig :/

Prova denna.
https://discord.gg/Q5CY2H9eKn

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Skrivet av Raynstorm:

Nu så!

Permalänk
Medlem

Trevligt! Jag hoppar gärna på detta tåg. Har två söner på 4 respektive 1 år och har också svårt att hinna lira med polare som inte själva har barn.

Just nu spelas oftast PUBG, DayZ och Forza Horizon 5 som mest, men jag är absolut inte omöjlig att prova på något nytt 😁

Visa signatur

Phanteks P600S | Aorus X570 Elite | Ryzen 7 5800X3D | MSI 3080 Gaming Z Trio 10G LHR | HyperX Fury Black 2x16 3600MHz | Seasonic GX 750w 80+Gold | 2x Kingston A2000 1TB/500GB

Permalänk
Skrivet av Läppen:

Trevligt! Jag hoppar gärna på detta tåg. Har två söner på 4 respektive 1 år och har också svårt att hinna lira med polare som inte själva har barn.

Just nu spelas oftast PUBG, DayZ och Forza Horizon 5 som mest, men jag är absolut inte omöjlig att prova på något nytt 😁

Vad heter du på Steam? Addar gärna dig då jag lirar en hel del Pubg.

De multiplayerspel som jag lirar just nu är:
Battlefield 3
Battlefield 4
Battlefield Hardline
Star Wars Battlefront 1
Star Wars Battlefront 2
Battlefield 1
Battlefield V
Battlefield 2042
Call of Duty WW2
Call of Duty Black Ops 2
Call of Duty Black Ops 3
Call of Duty Black Ops 4
Call of Duty Warzone
Call of Duty Modern Warfare
Homefront
Rainbow Six Siege
Overwatch
The Divison 1
The Divison 2
Counterstrike Global Offensive
Apex Legends
Pubg
Starcraft 2
Fifa 22
Madden 22

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag är gärna med och spelar lite casual MP, spelar alltid single-player för att jag anser mig själv vara för dålig och/eller inte hänga med i det höga tempo ett MP-spel ofta innebär antingen spelmässigt eller mekaniken...

Vill ha något som har en låg tröskel in men ändå lite beroendeframkallande.

Spelar främst på Xbox men kan även spela PC vid behov.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av Choppe:

Vi är fyra stycken småbarnsföräldrar som kör CS:GO en kväll i veckan (oftast tisdagar) från ca 20.30 och några timmar framåt. Vore kul med en femte som inte tar det alltför seriöst. Vi lurkar runt i Gold Nova 2 till 4.

Hej! Småbarnsförälder här med. Lirar ni fortfarande? Lät väldigt passande för mig nämligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananapa1:

Hej! Småbarnsförälder här med. Lirar ni fortfarande? Lät väldigt passande för mig nämligen

Jajamensan, mestadels torsdagskväller numera. Vore kul om du hakar på vid tillfälle!

Permalänk
Skrivet av Choppe:

Jajamensan, mestadels torsdagskväller numera. Vore kul om du hakar på vid tillfälle!

Se PM!

Permalänk
Medlem

Samma sits här. Så jävla ensam att jag inte ens brytt mig om att köpa nytt nätagg nu när nuvarande gått sönder... Vore trevligt med lite folk att spela med faktiskt, speciellt nu när inomhussäsongen börjar.

Det verkar spelas en del PUBG på Geeks discorden och det är intressant. Trevligt spel ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag är gärna med och spelar lite casual MP, spelar alltid single-player för att jag anser mig själv vara för dålig och/eller inte hänga med i det höga tempo ett MP-spel ofta innebär antingen spelmässigt eller mekaniken...

Vill ha något som har en låg tröskel in men ändå lite beroendeframkallande.

Spelar främst på Xbox men kan även spela PC vid behov.

Spelar du fortfarande? Vi är ett gäng Destiny 2 spelare som lirar i princip varje kväll. Beroendeframkallande spel kan man ju lätt kalla det... jag kör själv på Xbox, de andra sitter på PC!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Vad heter du på Steam? Addar gärna dig då jag lirar en hel del Pubg.

De multiplayerspel som jag lirar just nu är:
<många spel>

Wow, hur många timmar har du på ett dygn?

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Ecthelion:

Spelar du fortfarande? Vi är ett gäng Destiny 2 spelare som lirar i princip varje kväll. Beroendeframkallande spel kan man ju lätt kalla det... jag kör själv på Xbox, de andra sitter på PC!

Halloj,

Nej dessvärre är det extremt lite spel nu för tiden, men tack för frågan 😊

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av Choppe:

Jajamensan, mestadels torsdagskväller numera. Vore kul om du hakar på vid tillfälle!

Hallå
Ursäkta om jag tränger mig på men är en nygammal counterstrike spelare som återupptäckt spelet.
Fick nyss min första rank via "ryska" MM i csgo klienten och blev silver 4:a

Om ni vill ha en till skjutglad person att välja på så kan jag skicka mitt steam ID om det låter intressant?
Har även installerat esportal men ej lirat på den plattformen.