Microsoft avslutar stöd för Onedrive i Windows 7 och Windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Helt ärligt så fanns det ju ganska många tekniska bekymmer med potentiellt brickade moderbrädor och för små minneschip för att kunna få stöd för alla processorer samtidigt. Inte nog med att man behöver ha en CPU bara för att uppgradera bios som sen kanske inte fungerar i moderkortet efter uppgraderingen

Sen att ta personlig cred för att AMD ändrade sig och inte förbjöd tillverkare att släppa beta-bios... jag vet inte hur mycket de lyssnade på just dig

Jag mailade i alla fall både Lisa Su och Robert Hallock och uttryckte min besvikelse på ett konstruktivt sätt, men jag tror att det som var avgörande var den allmänt upprörda stämningen, och den var jag definitivt del av, liksom tusentals, hanske hundratusentals andra.

Min åsikt är fortfarande att argumentet att det är "krångligt" inte håller. Är man entusiast ska man inte få förstöra för andra bara för att man inte pallar att läsa på. Pallar man inte att läsa på och lite knöligheter då och då tycker jag man kan köpa sin dator färdigbyggd och slippa problemen, eller be en kompis som har koll.

Sen var det ju såklart inte krångel som var orsaken heller utan högst troligt att de ville kränga nya chipset, eller att moderkortstillverkarna började knorra om att det började bli krångligt med så långt gången support.

Men där känner väl jag också att de får liksom hacka i sig och se glada ut. Ryzen 1000 (ZEN1) var ingen perfekt generation och mycket av framgången kan tillskrivas just löftet om att kunna behålla sitt moderkort sålänge sockeln lever. Där svek de ju visserligen ägare av B350 och X370, men motiveringen att för många brädor håller för dålig kvalitet för att det ska bli en upplevelse de kan stå för kan jag köpa till viss del, men tycker fortfarande de kunde gjort det valfritt, typ Crosshair, Godlike och sådanna brädor ur 300-serien skulle inte ens svettas av en 5950X.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tjafs raderat*

Vänligen låt bli påhopp och meningslösa pikar.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...