Permalänk
Medlem

Inet lottar ut ett Corsair kit med DDR5. Bara att göra något sjukt då:
https://clips.twitch.tv/GorgeousNaiveMetalShadyLulu-HwQiMopvI...

Permalänk
Medlem

Fick tag på två stickor via komplett tack vare denna tråd, eftersom jag köpte dem för att få igång bygget i väntan på ett större utbud av modeller så kan jag tänka mig att sälja den ena och köra på en sticka tills vidare. Det är då en Kingston Fury DDR5 4800MHz 16GB, lätt använd då detta inlägg skrivits med nya bygget.

Edit: såld.

Sålt minnet
Permalänk
Skrivet av Rauf:

Fick hem mina Kingston från netonnet, visade sig vara Micron ICs Synd då jag sett andra med dessa som varit Hynix...

Även mina Kingston Fury från Inet är Micron.
Vet inte hur stor skillnad det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BumpaBumpa Berra:

Även mina Kingston Fury från Inet är Micron.
Vet inte hur stor skillnad det är.

Derbauer visade nyligen att det är lätt att få upp 4800 micron dimms till 5500 cl38. Ta en titt på hans kanal

*edit. Actually hardcore overclocking är rätt kanal 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Proshop flyttar fram datum hela tiden, undrar om de verkligen har minnen på ingång eller bara förhalar.

De har fortfarande ETA idag på Crucial-minnena men nu 19:30 fredag kväll börjar det nog bli dags att flytta fram datumet va?
Övriga minnen med ETA till dagens datum flyttades fram till 2021-11-30 redan igår.

Själv har jag redan gett upp och bestämt mig för att köra vidare med DDR4 under ytterligare något halvår men tycker ändå det är intressant att följa tråden och se hur situationen utvecklas.

Permalänk
Skrivet av highwaystar:

De har fortfarande ETA idag på Crucial-minnena men nu 19:30 fredag kväll börjar det nog bli dags att flytta fram datumet va?
Övriga minnen med ETA till dagens datum flyttades fram till 2021-11-30 redan igår.

Själv har jag redan gett upp och bestämt mig för att köra vidare med DDR4 under ytterligare något halvår men tycker ändå det är intressant att följa tråden och se hur situationen utvecklas.

Mina kingston valueram som jag beställde 11/15 hade ETA 11/23 sen flyttade det fram tills 11/26 idag och har nu ändrat ännu en gång till 12/13.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Häxprocess:

Mina kingston valueram som jag beställde 11/15 hade ETA 11/23 sen flyttade det fram tills 11/26 idag och har nu ändrat ännu en gång till 12/13.

Tror inte proshop har något eta från någon leverantör. De bara gissar och flyttar fram datumet var och varannan dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweHam:

Inet lottar ut ett Corsair kit med DDR5. Bara att göra något sjukt då:
https://clips.twitch.tv/GorgeousNaiveMetalShadyLulu-HwQiMopvI...

Att man ska behöva var med i tävlingar för att få tag på hårdvara...detta börjar nästan bli förnedrande för oss konsumenter...

Permalänk
Medlem

Dustin har ett ovanligt exakt datum på förväntad leverans för Corsair Vengance: 6:e februari 2022.
Undrar vad det baseras på? Det känns åtminstone mer realistiskt.