Permalänk

Köpråd 24/25" 240HZ skärm

Hej!

Då jag enbart har en 27" 1080p 144hz i nuläget & vill skaffa två skärmar så är tanken att köpa en 24" 1080p 240hz som ny huvudskärm då jag spelar primärt CSGO & andra competitive FPS spel.

Jag har kollat runt lite & läst en hel del om Benq Zowie XL2540K, är det de bästa alternativet där ute eller där finns någon annan 24" 240hz 1080p skärm jag ska kolla på? Budget runt 3000-4000 (gärna närmare 3000 än 4000).

Tack på förhand!

PS. Tips på bra skärmarmar uppskattas också! DS.

Permalänk

XL2546K är mitt tips som jag själv kör, någon/några tusenlappar över din budget men då får du det bästa marknaden har att erbjuda. XL2546K är den skärm som har använts och fortfarande används i de flesta e-sportsturneringar. CS:GO-majorn i Stockholm kör dessa skärmar.

Det är inte sån stor skillnad på XL2540K och XL2546K men den största är väl DyAc+ featuren som är ganska populär i just CS:GO.

https://www.reddit.com/r/Zowie/comments/jnex71/xl2540k_and_xl...

Permalänk
Skrivet av EnsamRobot4:

XL2546K är mitt tips som jag själv kör, någon/några tusenlappar över din budget men då får du det bästa marknaden har att erbjuda. XL2546K är den skärm som har använts och fortfarande används i de flesta e-sportsturneringar. CS:GO-majorn i Stockholm kör dessa skärmar.

Det är inte sån stor skillnad på XL2540K och XL2546K men den största är väl DyAc+ featuren som är ganska populär i just CS:GO.

https://www.reddit.com/r/Zowie/comments/jnex71/xl2540k_and_xl...

Jo, jag har kikat på den också och den är verkligen det bästa. (Har läst en del om DyAc)

Dessvärre känner jag för mig, att det är lite för mycket pengar för en skärm. Hittade XL2540 för 3200 vilket kändes okej med tanke på att jag tänkt investera i två skärmarmar m.m. också samt har lite andra prioteringar, rent ekonomiskt, framöver!

Tänkte om där fanns något precis över den för runt samma pengar, alternativt om något "under" den, exempelvis Lenovo Y25-25 240hz med IPS som finns att plocka upp för ynka 2490 nu under BF. (Verkar för bra för att vara sant, måste vara något fel på den) 😅

Tack ändå för ditt tips.