It Takes Two vinner årets spel på Game Awards

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Skulle säga att det är ganska olikt båda. Men om man tvingas in i ett hörn är det mer likt brothers.

Men om de tidigare två spelen var konceptuellt intressanta så är ju skillnaden nu att de har riktigt bra gameplay och kontroll. Vilket känns vitalt om det ska kunna gå från ”det här var ju intressant” till ”jäklar vilket bra spel”.

Barnsligt. Ja alltså det är ju en mer cartoony look helt klart. Men storyn riktar sig lika mycket till barn som vuxna. Likt de bästa tecknade filmer/serier så finns det två lager: ett för vuxna och ett för barn.

Men precis som när det gäller den typen av media i allmänhet så finns det väl en tredje publik som man då missar lite i form av ungdomar/unga vuxna. Som inte riktigt kan placera sig själva i något av de två lägren.

Ja barnsligt var väl lite klumpigt ordval av mig eftersom det är negativt laddat. Jag kom dock ej på något bättre ordval.
Barnvänligt är ju ett ord jag skulle kunna använt men det belyser kanske inte riktigt vad jag syfta till. Mer barnanpassat kanske är ett bättre ordval.

Permalänk
Medlem

Välförtjänt. Riktigt bra lir.
Spelat om det ett par gånger...

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Välförtjänt.

Något jag gillade var att även fast spelet var så otroligt välgjort så var det också väldigt långt, det är inte så ofta man ser det nu för tiden. Brukar vara att om ett spel är såhär välgjort är det antingen väldigt kort eller så är det open-world med massa fetch-quests och liknande som på ett artificiellt sätt förlänger spelet medans It Takes Two bara slängde nya pussel och miljöer på en i evigheter, och även om det kanske inte är så svårt att bara göra ett långt spel med pussel som redan gjorts tusen gånger så kändes det endå fräscht och man blev aldrig uttråkad.

Visa signatur

7800x3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Väldigt överskattat spel.
Fick det gratis på ps5 och vi körde inte ens igenom det.
Ett spel som saknar någon som helst svårighetsgrad när man har oändligt med liv får jag inte så mycket glädje med.
Gillar Co-op i övrigt men detta var för basic

Visa signatur

Former trophy hunter with over 110 platinums

Permalänk
Medlem
Skrivet av raz3r1:

Väldigt överskattat spel.
Fick det gratis på ps5 och vi körde inte ens igenom det.
Ett spel som saknar någon som helst svårighetsgrad när man har oändligt med liv får jag inte så mycket glädje med.
Gillar Co-op i övrigt men detta var för basic

Kanske inte överskattat då? Nog mer "inte för dig" då kanske?

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Muddyvaines:

Kanske inte överskattat då? Nog mer "inte för dig" då kanske?

Fast det är väl det som är inneboende i begreppet ”överskattat” i vardagligt tal: något som de flesta gillar men som du själv inte gillar.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Fast det är väl det som är inneboende i begreppet ”överskattat” i vardagligt tal: något som de flesta gillar men som du själv inte gillar.

Subjektiva åsikter är överskattade!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av trickeh2k:

Subjektiva åsikter är överskattade!

Sant. Kan inte alla bara tycka rätt för helvete!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk

Hoppades på Metroid Dread till årets spel, men detta kom tätt efter. Kul för Josef och hans studio!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Har inte testat detta spel. Tyckte det såg lite barnsligare ut än deras förra "a way out".
Men jag ska nog ge mig på ett test iaf eftersom det finns på gamepass.

Jag gillade verkligen " A way out" dock så fastnade jag aldrig vid brothers spelet. Så frågan är, vilket av Fares tidigare spel är detta mest likt?

I vilket fall som helst så tycker jag att det är skitkul med en spelutvecklare som satsar på Co-op.

Gillade inte Brothers, älskade A Way Out.

It takes two är riktigt grymt. Kudos för rappa kontroller i en tajt men förlåtande hopp-och-klättra upplevelse. Supercozy grafik i micromachines känsla. Pussel på en perfekt popcornnivå för att ha ständig progress. En must-play med vän eller familjemedlem för vem som helst.

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Intressant att inte Pathfinder: Wrath of the Righteous var med på listan av RPG:er. Bland många rollspelsnördar ses det som ett av de bästa datorrollspelen på mycket länge.

Säger kanske en del om skillnaden i en jury bestående av datorspelande journalister och vad fans av en viss genre gillar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Eller hur! Hur svårt ska det va?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Dags för #tyckrätt armband i SweClockers shoppen, eller kanske #tyckraett då för att slippa problem.

#thinkright känns som det kan skapa förvirring och dessutom bryta mot SweClockers politikförbud

Permalänk
Medlem
Skrivet av sCaz:

Gillade inte Brothers, älskade A Way Out.

It takes two är riktigt grymt. Kudos för rappa kontroller i en tajt men förlåtande hopp-och-klättra upplevelse. Supercozy grafik i micromachines känsla. Pussel på en perfekt popcornnivå för att ha ständig progress. En must-play med vän eller familjemedlem för vem som helst.

Ja jag har faktiskt börjat spela det lite nu. Spelade någon timme ihop med dottern. Hon var skeptisk först men i slutändan var det jag som fick bryta först medan hon ville fortsätta spela. Men det var väldigt trevligt. Pusseln hittils var iaf att vi båda klarade av dom. Det har väl varit något ställe där vi inte fatta alls vad man skulle göra. Det första stället när man fick en spik. Jag fatta inte alls att man skulle spika fast plattformen så att tjejen kunde komma över. Så jag försökte allt för länge med att hoppa över till ett ställe där det bara är menat att den med hammaren skall kunna nå. Det blev inte bättre av att jag faktiskt lyckades ta mig över en gång. För jag hamnade på en plattform som inte var menat för mig gubbe.