Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av prrprr:

Någon som vet när någon webbutik börjar få in lite OLED?.. står ju preliminärt på vissa?, men hoppas inte på förskjutet..

Netonet verkar ha i lager
https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/nintendo/n...

Permalänk

Nån som har tips på var du hittar bra spel till Switch billigast? Utomlands kanske?

Permalänk
Skrivet av prrprr:

Någon som vet när någon webbutik börjar få in lite OLED?.. står ju preliminärt på vissa?, men hoppas inte på förskjutet..

Elgiganten har Switch Oled vita modellen inne får mitt imorgon.

Permalänk
Medlem

Se upp, pokemon brilliand och shining har fått en patch som tar bort buggar, se iaf till att fånga Shaymin innan ni patchar som minst (själv håller jag det opatchat då det är stor del av charmen med de nya releaserna i brist på annat nytt innehåll)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Se upp, pokemon brilliand och shining har fått en patch som tar bort buggar, se iaf till att fånga Shaymin innan ni patchar som minst (själv håller jag det opatchat då det är stor del av charmen med de nya releaserna i brist på annat nytt innehåll)

Fungerar i 1.1.2 med ny glitch, gjorde det här om dagen Min Switch hade laddat ner 1.1.2, sedan försökte jag att få den att inte uppdatera.

Permalänk
Medlem

Här är årets 'Switch Year in Review' där man kan se antalet timmar spenderade på Switch i år!

https://www.nintendo.co.uk/Misc-/2021-Nintendo-Switch-Year-in...

Permalänk
Medlem

Indie World Showcase imorgon kl. 18:

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nintendo Minute läggs ned! Får se om de ersätter med någonting annat sen eller om det "bara" blir Directs nu.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Helt sjuka begagnad priser p å Switch Lite, att det finns folk som betalar 1500-1600 för en begagnad Switch, utan kvitto eller garanti för mig konfunderad. Menar, en ny kostar 2190kr.

Permalänk

Börjat snegla lite på att köpa ett nintendo switch och tänkte därför be om lite tips.
"Behovet" är väl på sätt och vis tredelat:

• två barn på 2 och 4 där man möjligtvis hade kunnat hitta något att spela med den äldsta? tips?

• Eventuellt lura in sambon till att spela något tillsammans, har en förskönad bild av att det kunnat vara kul.

• Nostalgitripp med Pokemon i sängen medan sambon kollar på diverse serier, är de nya spelen något att hänga i granen?

Visa signatur

Intel Core i7-12700F | NH-U12S chromax.black | MSI GeForce RTX 2070 ARMOR | Ballistix Sport DDR4 2400MHz 16GB RED | ASUS Prime H670-PLUS D4 | LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreasusGoldtooth:

Börjat snegla lite på att köpa ett nintendo switch och tänkte därför be om lite tips.

• två barn på 2 och 4 där man möjligtvis hade kunnat hitta något att spela med den äldsta? tips?

• Eventuellt lura in sambon till att spela något tillsammans, har en förskönad bild av att det kunnat vara kul.

• Nostalgitripp med Pokemon i sängen medan sambon kollar på diverse serier, är de nya spelen något att hänga i granen?

Det enda tipset jag kan ge är att inte köpa Pokémon Let's Go (pika/eevee) i hopp om att få en nostalgitripp tillbaka till Pokémon Röd/Blå, det är inte alls samma spel och fångst-mekaniken är plockad från Pokémon Go... De nyare spelen är kanske bättre, har inte provat dem.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Spelar just nu Pokemon Shining Pearl(/Brilliant Diamond) som är remake på Pearl/Diamond och tycker verkligen det väcker nostalgikänslan. Hade spelat alla upp till och med Ruby under min ungdom, så har inte spelat Pearl/Diamond.

Permalänk
Skrivet av toobypls:

Spelar just nu Pokemon Shining Pearl(/Brilliant Diamond) som är remake på Pearl/Diamond och tycker verkligen det väcker nostalgikänslan. Hade spelat alla upp till och med Ruby under min ungdom, så har inte spelat Pearl/Diamond.

Det låter ju najs! Jag tror det senaste jag spelade var Gold, vilket är ett tag sen.
Funderat på att ladda ner någon emulator och testa ruby (Har en kompis som spelar Rising Ruby just nu) kanske mest för att se om det är kul innan jag lägger 5000kr+ på konsol, minne och spel

Visa signatur

Intel Core i7-12700F | NH-U12S chromax.black | MSI GeForce RTX 2070 ARMOR | Ballistix Sport DDR4 2400MHz 16GB RED | ASUS Prime H670-PLUS D4 | LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem

Det låter ju najs! Jag tror det senaste jag spelade var Gold, vilket är ett tag sen.
Funderat på att ladda ner någon emulator och testa ruby (Har en kompis som spelar Rising Ruby just nu) kanske mest för att se om det är kul innan jag lägger 5000kr+ på konsol, minne och spel

Som någon som spelat alla spelen mer eller mindre, så kan jag säga att sword/shield är ett steg neråt, medans BDSP är nästan en 1/1 remake, vilket fortfarande är bättre än S/S (som dock har fler pokemon), mer balans, lite pussel, riktigt 1/1 med tom massa glitchar(inkl fånga en mythical pokemon som man inte ska kunna komma åt än), något att göra i postgame och kostar inte 800 för en begränsad pokemonupplevelse.

Verkar dessutom som minst en feature till kommer längre fram som inte är helt tydligt vad det är för något.

Permalänk
Skrivet av Smasher89:

Som någon som spelat alla spelen mer eller mindre, så kan jag säga att sword/shield är ett steg neråt, medans BDSP är nästan en 1/1 remake, vilket fortfarande är bättre än S/S (som dock har fler pokemon), mer balans, lite pussel, riktigt 1/1 med tom massa glitchar(inkl fånga en mythical pokemon som man inte ska kunna komma åt än), något att göra i postgame och kostar inte 800 för en begränsad pokemonupplevelse.

Verkar dessutom som minst en feature till kommer längre fram som inte är helt tydligt vad det är för något.

Jo, jag har förstått på reviews och dylikt att Sword/Shield inte direkt varit bra, så det var väl därför jag blev lite skeptisk.
Kul att höra lite gott om BDSP, låter lovande!

Tack för din input!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tips!

Skrivet av Entash:

Produkt: Super Mario 3D World + Bowser's Fury (Switch)
Länk: https://www.amazon.se/Nintendo-Switch-Super-Mario-Bowsers/dp/...
Kategori: Spel
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5506867
Pris: 355,51 kr

Billigast någonsin för detta spel. Grymt CO-OP spel till switch. Avstått då jag kört orginalet till Wii U, men att ha det portabelt och att köra nya DLCn Bowser's Fury blev för frestande så slog till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Har det också till Wii U så det måste nog ner till max 200kr om det ska bli ett köp. Är sugen på Bowser expansionen men mer än så är jag inte villig att betala för den. Så det kan jag ju glömma..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Har det också till Wii U så det måste nog ner till max 200kr om det ska bli ett köp. Är sugen på Bowser expansionen men mer än så är jag inte villig att betala för den. Så det kan jag ju glömma..

Förstår. Dock är detta Nintendo, de kommer aldrig ner till 200 spänn Jämför bara med alla andra mario spel de släppt på Switch, inte något har gått under 399 typ (Förutom Mario + Rabbids, men de är ett UBI spel). Men nja, om jag hade haft ett Wii U med spelet hemma hade jag nog inte köpt det, men det står hos brorsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Förstår. Dock är detta Nintendo, de kommer aldrig ner till 200 spänn Jämför bara med alla andra mario spel de släppt på Switch, inte något har gått under 399 typ (Förutom Mario + Rabbids, men de är ett UBI spel). Men nja, om jag hade haft ett Wii U med spelet hemma hade jag nog inte köpt det, men det står hos brorsan.

Flera spel gick ner till 2-300 på wii u, wiii u kunde man importera nya spel för strax över 300kr från storbritanien, så att de reas ut är nog bara vänta tills de inte säljer lika mycket längre.

3D world på wii u var grymt bra dock, vet att det ska ändrats lite (man springer tydligen snabbare bland annat) så kanske tom bättre på switchen, så väl värt om man vill ha ett mariospel och gillar de lite mer hardcore mariospelen med bra level design jämfört med tex oddysey (co op finns ju dessutom).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Flera spel gick ner till 2-300 på wii u, wiii u kunde man importera nya spel för strax över 300kr från storbritanien, så att de reas ut är nog bara vänta tills de inte säljer lika mycket längre.

3D world på wii u var grymt bra dock, vet att det ska ändrats lite (man springer tydligen snabbare bland annat) så kanske tom bättre på switchen, så väl värt om man vill ha ett mariospel och gillar de lite mer hardcore mariospelen med bra level design jämfört med tex oddysey (co op finns ju dessutom).

Japp, när nästa Nintendo konsol kommer ut blir de kanske möjligt. Kommer nog ta en bra tid mer än för Wii U (3D world Wii U fick permanent pristapp 3 år efter release). Särskilt då Switch fortfarande är en bästsäljande konsol, så om 3-4 år kanske, Nintendo har ju inte direkt någon anledning att göra en ny konsol för närvarande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nadahinch:

Nån som har tips på var du hittar bra spel till Switch billigast? Utomlands kanske?

Kolla erbjudanden på DekuDeals.com.

Annars har jag gjort några klipp på Marketplace.

Permalänk
Konsolgrävare

God jul alla på Sweclockers! 🎄

Hoppas ni fick erat Switch, spel eller tillbehör 🎅

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

God jul alla på Sweclockers! 🎄

Hoppas ni fick erat Switch, spel eller tillbehör 🎅

Blev en Switch lite och minneskort. Ska fixa ett skärmskydd till den också.

Permalänk
Medlem

Köpte Spyro remake på PC till dottern när hon va 4-5år, nu när vi har en Switch så skulle jag gärna ha det där till henne, men det tar emot att köpa det en gång till. 🙃

Nu är hon 6år och har äntligen börjat spela Mario men jag brukar få ta över när det blir stressigt.

Köpte även de två Paw Patrol spelen vilket känns som pengar i sjön. Ingen utmaning i det och samma sak om igen.

Permalänk
Inaktiv

Måste tacka den person som tipsade om Pikmin 3. Ett helt underbart spel och sonen är fascinerad över alla frukter man letar upp.

Permalänk
Medlem

Det kanske man ska skaffa 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Måste tacka den person som tipsade om Pikmin 3. Ett helt underbart spel och sonen är fascinerad över alla frukter man letar upp.

https://www.youtube.com/watch?v=8iqmaFIgM-c

Något att försöka slå när switchen är ledig (tror jag sett snabbare japaner men svårare att hitta på youtube med japanska titlar). Grymt bra spel och väntat på 4:an sen Iwata eller Miyamoto uttalade sig om det för säkert minst 5 år sen!

Permalänk
Inaktiv