Helgsnack: Har ditt Wifi ett roligt namn?

Permalänk
Medlem

Mina heter:

Pretty Fly for a WIFI
och
It Hurts When IP

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

En annan rolig historia från när jag hade temporära grannar som var sju resor värre.
Bodde i ett ersättningsboende (Som en barrack med tunna väggar) under ett stambyte i min hyresrätt.
Var nog mycket därför de härjade på som fan (Hade fest 4-5 gånger i veckan).

Det här var för ett par år sedan då det var rätt ovanligt med mycket surf på mobilabonnemangen.
Hörde en av deras skräniga, fulla gäster gapa ut wifi-lösenordet när de var ute och rökte.
Drog upp några SSIDs med samma/liknande namn som deras WiFi och samma lösenord.
Exempel Ingvars WiFi och lngvars WiFi (Litet L istället för stort I).
Så när de tog hem alla fulla människor de träffat på krogen så var det rätt svårt för dom att hitta rätt wifi.

Kom de in på någon av mina så pekades all trafik om till String-Emil (Googla på egen risk).

Hörda många böl och förbannade skrik från deras gäster.

AHHHH mina ögon!!!

Visa signatur

"Nemas saltas sobrius"

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyx:

AHHHH mina ögon!!!

Va?
Ah, du googlade Emil? Haha

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Elakekocken:

Inte ändrat sen jag bodde i lägenhet; ”Håll käften på våning 5”

Bara för det så ändrade jag nu till: ”Vägrar att bo i en hyreskasern 5ghz och 2,4ghz

Haha är det så i varje jäkla hyreshus?? Min närmsta granne ryter (vete fan på vem. Har tryckt örat mot väggen men inte hört någon annan så för allt ja vet så är han antingen psykopat, spelar in youtube videos lr så tränar han för att ryta på nån…..)

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Bubbelgum.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem

HängPung

Permalänk

Mitt wifi heter Agneta Sjödin

Permalänk

I lägenheten: No Internet Access
I bilen: Orion
I huset: Sluta Köra Som En Idiot
Mobil hotspot: brukar jag döpa till stället jag är på gratis wifi och sedan se folk kämpa med att försöka logga in😈

Permalänk
Medlem

Inte mitt men såg ett par roliga nätverksnamn från grannarna:
"Arga Grannen"
"Glada Grannen"

Permalänk

Mitt heter Kerberos, blev inspirerad när jag köpt ny router och råkade spela Hades samtidigt som den installerades.

Visa signatur

REMOVE BEFORE FLIGHT

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

Nice, mitt är Interwebs

Visa signatur

i9 10900k | RTX 3080 Strix OC | 32GB Dominator @3200 | Maximus XII Hero Z490
Samsung 49" C49RG90
Böjda rör med vatten i

Permalänk
Medlem

Hetero och Hetero_Not_Equal

På landet heter dom du_e_sa_snygg och fan_va_grym

Sen om det är så roligt vet jag inte.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Alohanet

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Haha är det så i varje jäkla hyreshus?? Min närmsta granne ryter (vete fan på vem. Har tryckt örat mot väggen men inte hört någon annan så för allt ja vet så är han antingen psykopat, spelar in youtube videos lr så tränar han för att ryta på nån…..)

Ingen aning, hade bott i fem lägenheter innan jag köpte hus, varav den sista så bodde det bara löst folk i huset (jag inkluderad då antagligen)…

Hursomhelst så förde jag aldrig oväsen då jag vet hur störigt det kan vara.

Men våning fem alltså… inget slår oljudet därifrån. Det lät som de möblerade om mellan 23-03 på kvällen/natten. När dom inte gjorde det så var det nån farsa som fick spel på sin fru eller barn var och varannan dag och höll på att skrika. Och för att inte tala om alla gånger de gick på toaletten och man hörde urinet sorla i holken. Mums.

Så jäkla skönt är det sen vi köpte huset, dels för att närmsta grannhus är 50 meter bort men också just för att det är ett lugnt område. Förvisso barnfamiljer men grym grannsämja och samverkan

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

COMHEM_625455-5G

Jepp, så fyndig är jag!

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Wifi namn

CYBERTRON & LAWNMOWERMAN

Permalänk
Medlem

Nätverksfel försök igen

Ansluter

ToiletCAM1
ToiletCAM2
BedroomCAM1
BedroomCAM2

Permalänk

Covid-19 Antenna

Permalänk

22cm

Permalänk
Medlem

DarkNet

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Kom de in på någon av mina så pekades all trafik om till String-Emil (Googla på egen risk).

Asså gud vet att det här låter helt fel men vilken nostalgi med String-Emil.. Vet inte om jag ska tacka eller gråta

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kyraal:

Mitt heter Hermes, som är gudarnas budbärare, vilket jag tycker var passande eftersom den skyfflar paket hit och dit. Inte för att jag ser mig och mina wifi-användare som gudar 😄

Kanske blir PostNörd eller något liknande dumt nästa gång.

Då kommer du inte få några paket flyttade

Mitt heter
Nethemma och Nethemma guest, jag är bara så fyndig.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Stockholm Arlanda Flygplats 5
Stockholm Arlanda Flygplats 2.4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Mitt heter Hermes, som är gudarnas budbärare, vilket jag tycker var passande eftersom den skyfflar paket hit och dit. Inte för att jag ser mig och mina wifi-användare som gudar 😄

Kanske blir PostNörd eller något liknande dumt nästa gång.

Hermod är asagudarnas budbärare, tycker det är ännu bättre i så fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Pretty Fly for a Wifi

Rätt poppis namn visar det sig, har nog haft det sen jag flyttade hemifrån för 10 år sen

Haha min brors heter likadant 😂

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hermod är asagudarnas budbärare, tycker det är ännu bättre i så fall

Är dock gift med en dam av grekiskt ursprung, och är generellt lite mer intresserad av den mytologin. Dessutom har alla mina datorer och servrar alltid haft passande namn därifrån, så det föll sig lite mer naturligt för mig 🙂

Visa signatur

Smurf

Permalänk

Min mamma bad mig döpa hennes router till "Annu-ett-natverk" en gång. Hon var rätt fyndig med namn jämfört med mig som kör ADDEs WiFi.

Permalänk
Medlem

Döpte mitt till Useyourownfuckinwifi.
Sambons barn tycker det är kul. Sambon är inte lika road X)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Bor du måhända i Solna? 🙄

nä inte ens i närheten... Västkusten

Permalänk
Medlem

Trapphuschefen.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.