PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Nån som vet hur lång tid de brukar ta för Netonnet att skicka konsolen. Beställde i torsdags fick extra dosan jag beställa i dag

Permalänk
Skrivet av Mankan790:

Nån som vet hur lång tid de brukar ta för Netonnet att skicka konsolen. Beställde i torsdags fick extra dosan jag beställa i dag

1-4 dagar beroende på vilket fraktsätt du valde. Det tog ca 3-4 dagar för mig tills de skickade min eftersom jag valde gratis frakt och inte express. När de väl hade skickat iväg den så hade jag den dagen därpå.

Permalänk
Medlem

Felaktig order

Skrivet av Mankan790:

Nån som vet hur lång tid de brukar ta för Netonnet att skicka konsolen. Beställde i torsdags fick extra dosan jag beställa i dag

Jag fick en orderbekräftelse i torsdags jag också, men såg nu att de satt tillbaka pengarna på mitt konto. Så har du inte fått den nu så finns det nog risk för att även du blir utan denna gång tyvärr..

Permalänk

Har netonnet brukat utannonsera att dom får inn någonstans, eller setter dom bara produkterna live på sidan?

Permalänk
Medlem

Hur ligger det till nu i början av året? Finns där lotto/tävlingar man kan anmäla sig till?
Eller man hoppas bara man kan beställa när det kommer till lager?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ME76_124578:

Jag blir ju nyfiken hur man kan lyckas hitta den mängden PS från butiker att sälja vidare när andra inte lyckas hitta ett endaste. Det kan ju inte vara enbart tur.

En butik jag var i kontakt med och frågade om när de tror att de kommer att få in några PS5 i lager ville inte svara på det.
Dem sa att de inte vill uppge det eftersom de har haft flera leveranser kapade på vägen till dem.
Det skulle ju kunna vara en del stulna PS5 som säljs på Blocket och Tradera. Jag tänker speciellt på dem som sålt 20+ st från samma användare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Salle83:

En butik jag var i kontakt med och frågade om när de tror att de kommer att få in några PS5 i lager ville inte svara på det.
Dem sa att de inte vill uppge det eftersom de har haft flera leveranser kapade på vägen till dem.
Det skulle ju kunna vara en del stulna PS5 som säljs på Blocket och Tradera. Jag tänker speciellt på dem som sålt 20+ st från samma användare.

Om de kriminella var så dumma hade polisens jobb varit rätt lätt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Är det nån idé att tro att man skall få tag på nån sån här maskin inom en snar framtid, om man inte är väldigt om och kring sig? Eller inte heller vill betala det dubbla.
Tänkte kanske köpa en PS5 till ungarna istället för en switch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bowman99:

Är det nån idé att tro att man skall få tag på nån sån här maskin inom en snar framtid, om man inte är väldigt om och kring sig? Eller inte heller vill betala det dubbla.
Tänkte kanske köpa en PS5 till ungarna istället för en switch.

Om du följer den här tråden och är snabb i fötterna när det dyker upp, så borde du kunna fixa en inom 2-3v.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson850:

Om du följer den här tråden och är snabb i fötterna när det dyker upp, så borde du kunna fixa en inom 2-3v.

Tack jag får hålla koll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bowman99:

Tack jag får hålla koll

Tips att följa ps5kollen på twitter där får du snabbare uppdateringar än i tråden

https://twitter.com/ps5kollen/

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Tips att följa ps5kollen på twitter där får du snabbare uppdateringar än i tråden

https://twitter.com/ps5kollen/

Ok, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bowman99:

Är det nån idé att tro att man skall få tag på nån sån här maskin inom en snar framtid, om man inte är väldigt om och kring sig? Eller inte heller vill betala det dubbla.
Tänkte kanske köpa en PS5 till ungarna istället för en switch.

Köa på Mediamarkt, så har du en inom 2 veckor.

Edit: Tänk på att du måste betala på något sätt. Avbetalning, Halva priset direkt eller betala hela konsollen direkt & såklart vänta tills den dyker upp.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

Köa på Mediamarkt, så har du en inom 2 veckor.

Edit: Tänk på att du måste betala på något sätt. Avbetalning, Halva priset direkt eller betala hela konsollen direkt & såklart vänta tills den dyker upp.

Hur köar man kan du skicka länk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TonyStank:

Hur köar man kan du skicka länk?

I butik

Permalänk
Medlem
Skrivet av TonyStank:

Hur köar man kan du skicka länk?

Åker till butiken, säger att du vill köa för PS5, välj viljen variant du vill ha & därefter betala på sättet du vill betala.

Sedan tar det ungefär 2v.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Åker till butiken, säger att du vill köa för PS5, välj viljen variant du vill ha & därefter betala på sättet du vill betala.

Sedan tar det ungefär 2v.

För att förtydliga: MM meddelar via produktsidan för PS5 när dessa är tillgängliga att förhandsbokas i butik. Ingen mening att åka in om detta ej är upplagt på produktsidan.

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

Åker till butiken, säger att du vill köa för PS5, välj viljen variant du vill ha & därefter betala på sättet du vill betala.

Sedan tar det ungefär 2v.

Ok Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TonyStank:

https://www.webhallen.com/se/product/300815-Playstation-5-Kon...

Permalänk

Lyckades äntligen beställa. Tack för tipset!

Permalänk

Det går även att förboka på Mediamarkt i butik nu. Skulle ta 3-5 veckor sa säljaren.

Permalänk

bara jag som inte fått orderbekräftelse på ps5 på webhallen? kan inte beställa en "ny" då det redan säger att jag beställt en, men ordern finns inte på sidan under beställningar.

Permalänk
Medlem

Gick bra att beställa för medlemmar, tack för tips!

Permalänk
Skrivet av sebbzor133:

bara jag som inte fått orderbekräftelse på ps5 på webhallen? kan inte beställa en "ny" då det redan säger att jag beställt en, men ordern finns inte på sidan under beställningar.

Kan vara att dom manuellt sitter och godkänner orders om det börjer närma sig fullbokad.

Permalänk
Skrivet av RunRookieRun:

Kan vara att dom manuellt sitter och godkänner orders om det börjer närma sig fullbokad.

verkar ha blivit ngt fel... resveringen på banken har nu gått tillbaka men får fortfarande inte beställa någon...
härligt att det han ta slut innan man han prata med supporten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbzor133:

bara jag som inte fått orderbekräftelse på ps5 på webhallen? kan inte beställa en "ny" då det redan säger att jag beställt en, men ordern finns inte på sidan under beställningar.

Skrivet av RunRookieRun:

Kan vara att dom manuellt sitter och godkänner orders om det börjer närma sig fullbokad.

Skrivet av sebbzor133:

verkar ha blivit ngt fel... resveringen på banken har nu gått tillbaka men får fortfarande inte beställa någon...

Webhallen har sedan en lång tid tillbaka manuellt hanterat beställningar gällande detta, de plockar bort ordrar som de anser inte är legitima till exempel.
En period var det också så att systemet verkade kunna hantera det själv och plockade bort den ur kundkorgen om du redan hade en i orderhistoriken, men nu verkar det göras manuellt.
Jag har flera gånger fått mejl och orderbekräftelse osv, men senare har ordern tagits bort. Då jag har en ps5 i historiken.

Permalänk
Skrivet av Nevitar:

Webhallen har sedan en lång tid tillbaka manuellt hanterat beställningar gällande detta, de plockar bort ordrar som de anser inte är legitima till exempel.
En period var det också så att systemet verkade kunna hantera det själv och plockade bort den ur kundkorgen om du redan hade en i orderhistoriken, men nu verkar det göras manuellt.
Jag har flera gånger fått mejl och orderbekräftelse osv, men senare har ordern tagits bort. Då jag har en ps5 i historiken.

jo det vet jag, då det varit omtalat här förut. men har ingen ps5 i orderhistoriken. och har du varan som är max 1 per kund så har dom ju uppenbarligen fixat så att man inte kan lägga den i kundvagnen ens. men eftersom min order inte finns ens så borde jag få kunna beställa om då det aldrig gick igenom. men det fungerar inte då deras system inte fattar att jag inte beställt någon sedan innan.

Permalänk
Skrivet av sebbzor133:

jo det vet jag, då det varit omtalat här förut. men har ingen ps5 i orderhistoriken. och har du varan som är max 1 per kund så har dom ju uppenbarligen fixat så att man inte kan lägga den i kundvagnen ens. men eftersom min order inte finns ens så borde jag få kunna beställa om då det aldrig gick igenom. men det fungerar inte då deras system inte fattar att jag inte beställt någon sedan innan.

Jag beställde också (efter dig) och fick upp den i beställningshistoriken samt fick mejl. Men nu är den borttagen från beställningshistoriken. Och vad jag kan se så kommer man inte längre åt produktsidan, så de har nog tagit bort den då de sålt slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbzor133:

jo det vet jag, då det varit omtalat här förut. men har ingen ps5 i orderhistoriken. och har du varan som är max 1 per kund så har dom ju uppenbarligen fixat så att man inte kan lägga den i kundvagnen ens. men eftersom min order inte finns ens så borde jag få kunna beställa om då det aldrig gick igenom. men det fungerar inte då deras system inte fattar att jag inte beställt någon sedan innan.

Kan man inte köra en GDPR trick och be de ta bort all historik de har sparat om en?

Och därefter beställa igen?

Permalänk

Gick till en Mediamarktaffär idag och bokade samt förskottsbetalade en PS5. Såg därefter att Webhallen hade ett släpp men där var den helt slut. Tråkigt eftersom jag som kund hos Webhallen i många år hellre köpt den från dem. Mediamarkt kan fortfarande ha PS5 bokningsbar!?