Mall till hemsida, php för förening?

Permalänk
Medlem

Mall till hemsida, php för förening?

Ska flytta över innehåll från ett webhotell till min NAS som kör apache och php.
Finns det någon enkel mall man kan börja med?
Starta från scratch har jag inte tid med för tillfället, möjligtvis senare under året.

Hemsidan är för en skytteförening, så jag är ute efter en kalender med träningar, möten med mera.
Samt Nyhets-funktion av något slag, Facebook-plugin.

Nuvarande: www.hyllstoftaskf.se
Mobba mig inte för den, det är via idrottonline, deras verktyg är inte flexibelt direkt..

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

Jag hade kompletterat med en MySQL/MariaDB-databas och kört Wordpress alla dagar i veckan.
Dock tycker jag sid/bloggredigeringsverktyget nuförtiden är värdelöst och kör ett tillägg för det.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem

Det är väldigt modigt att köra ett NAS ut mot internet och hosta web på den. Det är inte värt den lilla kostnadsbesparingen du gör. Tuta igång en Linode istället för €10 i månaden - Det är nog i slutändan billigare än vad elräkningen för NASen är.

Permalänk
Medlem

Går även köpa Wordpress-installation på Loopia https://www.loopia.se/wordpress/

Installerat och klart och 89kr/mån (39kr/mån första året) om förening kör på privatpaketet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megamannens:

Går även köpa Wordpress-installation på Loopia https://www.loopia.se/wordpress/

Installerat och klart och 89kr/mån (39kr/mån första året) om förening kör på privatpaketet

Säkert ännu bättre!