Komplett SweC-Bonanza - Diskussion

Permalänk
Medlem

ett 3080 ti för 16k eller 3090 för 18k hade man tagit :D, vet att det är låga priser men har ibland sett 3080 ti tuf för 14 respektive 16.5k eller 3090 for 20k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det blev en sista sekunden-miss här. Den har ett ordinariepris hos oss på runt 1300kr men rabattkoden ska ge dig ett pris på 1199kr vilket ändå är under övriga konkurrenter i marknaden.

//Erik

Fortfarande dyrare än för ca 1 månad sedan. Hade varit bättre att lägga krut på något annat.

Permalänk
Skrivet av Teddis:

Det här är samma SSD med Battlefield inbundlat. Folk som söker och finner den med ca 1300kr prishistorik sökte rätt.

Mao visst det är en "deal", men absolut missvisande marknadsföring.

Jo jag har nu sett att jag var ute på en tur med cykeln.

Men ja, priset imponerande inte i något av fallen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Är rean på WD 1 TB disken ett skämt? Menade man att rea ut 2TB? För ordinariepris för denna disk ligger på ca 1300 hos samtliga övriga återförsäljare? Men komplett kör ordinariepris på 2590?

Det är så tråkigt att de flesta företagen på internet bluffar med ordinarie priset. Komplett höjde idag priset på ssdn för att det skulle se billigare ut. De är billigast just nu med koden (100 kronor mot inet), men att lura på detta sätt är inte alls okej tycker jag. Ordinarie pris på komplett har varit ca 1500:- kronor.

Dold text

Bra initiativ helt klart och en del kan göra klipp, men man blir lite anti av att de bluffar såhär med rabatterna. man sitter och väntar på att klockan blir 11 och sedan känns det sådär...

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Inte mycket att hurra för detta.

Däremot bra att det anges tidpunkt när det ska starta, så vet man när man ska vara in och kolla.

Permalänk

Aja. Hade hoppats på någon fin processoruppgradering men får hoppas på bättre lycka nästa gång.

Permalänk
Medlem

Kände hype innan men herregud vilken dålig "Rea" , Men då slipper man slösa penga på villhöver grejer iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det blev en sista sekunden-miss här. Den har ett ordinariepris hos oss på runt 1300kr men rabattkoden ska ge dig ett pris på 1199kr vilket ändå är under övriga konkurrenter i marknaden.

//Erik

Sånt som händer, men då hinner ni uppdatera så att inte fler blir lurade.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Skrivet av Lagers:

Det är så tråkigt att de flesta företagen på internet bluffar med ordinarie priset. Komplett höjde idag priset på ssdn för att det skulle se billigare ut. De är billigast just nu med koden (100 kronor mot inet), men att lura på detta sätt är inte alls okej tycker jag. Ordinarie pris på komplett har varit ca 1500:- kronor.

Bra initiativ helt klart och den kan göra klipp, men man blir lite anti av att de bluffar såhär med rabatterna. man sitter och väntar på att klockan blir 11 och sedan känns det sådär...

Exakt likadant har jag sett från Komplett under blackfriday tyvärr.

Visa signatur

AMD FX-8320 @ 5017 MHz
http://valid.canardpc.com/ppty3p
AMD Athlon II X2 250 @ 4013 MHz
http://valid.canardpc.com/jwpmni

Permalänk

Blev ingen affär idag..

* sätter in Komplettkortet i plånboken igen *

Permalänk
Medlem

Blir nog ett par minnen ändå

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Är rean på WD 1 TB disken ett skämt? Menade man att rea ut 2TB? För ordinariepris för denna disk ligger på ca 1300 hos samtliga övriga återförsäljare? Men komplett kör ordinariepris på 2590?

Såg detta med. Ren jävla BS.
När var den senaste på 2590:- ordinarie pris?
Har legat "ordinarie runt 1749 ett bra tag, med reor runt 1300.
Dålig jävla stil när dem gör sådant!

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Lagers:

Det är så tråkigt att de flesta företagen på internet bluffar med ordinarie priset. Komplett höjde idag priset på ssdn för att det skulle se billigare ut. De är billigast just nu med koden (100 kronor mot inet), men att lura på detta sätt är inte alls okej tycker jag. Ordinarie pris på komplett har varit ca 1500:- kronor.

Bra initiativ helt klart och den kan göra klipp, men man blir lite anti av att de bluffar såhär med rabatterna. man sitter och väntar på att klockan blir 11 och sedan känns det sådär...

Tyvärr blev det ett fel här och ordinarie pris är egentligen 1300kr som Erik skrev tidigare. Vi ber om ursäkt att det blev fel såklart.

Se Eriks inlägg här:
#19505221

//Victor

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Samsung 28" 4k var ju riktigt fint pris, synd bara med samsungs dumma kanter på deras paneler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Inte en helt dålig idé! Vad sägs om 60% off med koden “klumpeduns” på denna arm?
iiglo Mantis Monitor Arm med USB

Denna var svår att få till. Men vi gillar en utmaning! Med koden “emilt” får man nu XL2546K för 3990kr, 33% off. Men först till kvarn för vi har bara 30st till detta priset.

Vi har kämpat hela morgonen med att få ett bra pris här. Men under 30 minuter, så fram till 11:30 får du den för 1699kr om du anger koden ”doomfryer”

//Erik

Tack för rabatten på gasarmen, vart en sån idag.

Permalänk

Snabb fråga. Är 65 tummaren (nedsatt här från 27k till 16k) samma som överallt annars ligger runt 16,8k?

Permalänk
Medlem

Enligt Prisjakt kostade den 1520 kr igår på Komplett, så ja, verkligen skrattretande.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chilluminati:

Exakt likadant har jag sett från Komplett under blackfriday tyvärr.

Har också sett det ofta från komplett men de är inte ensamna om det. De flesta gör såhär och även många vanliga butiker på stan också. Finns ingen som helst kontroll på rabatter och priset och så, företagen får lika bäst de vill.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gripenthemute:

Snabb fråga. Är 65 tummaren (nedsatt här från 27k till 16k) samma som överallt annars ligger runt 16,8k?

Svar ja

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem

Priset på 6700XT var ju trevligt, även 16GB DDR4. Tyvärr nöjer jag mig med mina 16GB om jag inte finner en bättre CPU och RX6600 är fortfarande mer prisvärt.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

En rabatt är en rabatt, men i jämförelse med vad Inet brukar göra för SweC så är denna kampanj ett skämt.

När Inet kör sina specialare för SweC så brukar produkterna vara slut efter max 10 min vilket säger mycket om priset Inet lägger.

Intressant att ni just hade lagt upp ordnare pris på TV apparaterna den måndagen denna vecka. Fick ni just dessa apparater nu på måndag vs era konkurrenter som fick dessa förra året.

https://imgur.com/a/4E2dcdR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Sponsrat inlägg från Komplett
I samarbete med SweClockers


Hallå!

Vi kör igång en liten specialare! Inom kort (onsdag) så kommer alla SweClockare att kunna rösta bland olika typer av erbjudanden. Beroende på resultatet i omröstningen så hoppas vi kunna matcha de och panga ut några fina deals på fredag klockan 11:00.

Vi lovar inte 50% rabatt på några RTX-kort men vi LOVAR att lösa episka priser. För er som likt oss, varit med länge, så påminner detta kanske om våra "1337 -nedräkningsdeals" som vi körde för en herrans massa år sedan. Och ja, det är nog inte helt olikt

Mer info följer. Men häng med för på fredag smäller det.

Feel free att diskutera deals och tankar i denna tråd.

Väl mött!

// Erik, Victor och resten av gänget på Komplett.se

Komplett Jag utgår från att det blev fel här och att ni råkade lista era ordinariepriser för jag ser absolut inga Episka dealer. Ni får gärna uppdatera i tråden när systemfelet är löst och den riktiga kampanjen är igång

Permalänk
Medlem

@Komplett - bor i Norge och handlar en del på er norska sida. Finns ni på någon norsk motsvarighet till SweC så man kan ta del av liknande kampanjer även här?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Komplett.se

Vi är medvetna att det blev ett fel på WD BLACK SN750 SE 1TB
Kort sagt så gjorde vi ett fel i prissättningen när rabattkoden skulle implementeras och den hoppade den FELAKTIGT tillbaka till ett tidigare ordinariepris vilket inte stämde. Tidigare, korrekt, ordinariepris hos oss var 1520kr vilket den nu är tillbaka på. Rabatten ska ge ett pris på 1199kr vilket inte är någon kioskvältare men ändå billigast på prisjakt.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teicaus:

En rabatt är en rabatt, men i jämförelse med vad Inet brukar göra för SweC så är denna kampanj ett skämt.

När Inet kör sina specialare för SweC så brukar produkterna vara slut efter max 10 min vilket säger mycket om priset Inet lägger.

Intressant att ni just hade lagt upp ordnare pris på TV apparaterna den måndagen denna vecka. Fick ni just dessa apparater nu på måndag vs era konkurrenter som fick dessa förra året.

https://imgur.com/a/4E2dcdR

Inets SweClockers kampanjer har oftast varit köp först tänk sen, för om du tänker först så är allting slut.

Har själv tänkt först för många gånger och sen när jag vill köpa så är det borta och så ångrar man sig hehe.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Trodde Komplett skulle ta chansen att reparera skadan efter ”flexgate” men när jag läser kommentarerna här verkar man ha lyckats med konststycket att uppröra forummedlemmarna - igen.

Permalänk
Medlem

Varför kan man inte avbeställa en order som ännu "behandlas"? Vill inte ha SN750 när jag insett att den är långsam som attan och knappt billigare än vanligt...

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teicaus:

En rabatt är en rabatt, men i jämförelse med vad Inet brukar göra för SweC så är denna kampanj ett skämt.

När Inet kör sina specialare för SweC så brukar produkterna vara slut efter max 10 min vilket säger mycket om priset Inet lägger.

Intressant att ni just hade lagt upp ordnare pris på TV apparaterna den måndagen denna vecka. Fick ni just dessa apparater nu på måndag vs era konkurrenter som fick dessa förra året.

https://imgur.com/a/4E2dcdR

Instämmer. Lagerantal verkar knappt röra sig alls. Inte riktigt det man förväntar sig när de påstår: "vi LOVAR att lösa episka priser"

I övrigt har man väntat på en mus som man beställt i Oktober, leverans har blivit uppskjutet ett flertal gånger och nu står det 7 mars som leveransdatum. Summering är att förtroendet för Komplett är på kraftig nedgång.

Permalänk
Medlem

Vissa deals är episka men överlag var det bara ganska okej rabatter. Kul initiativ i vilket fall.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av TobbeH94:

Varför kan man inte avbeställa en order som ännu "behandlas"? Vill inte ha SN750 när jag insett att den är långsam som attan och knappt billigare än vanligt...

När den är i statusen "behandlas" är den redan på väg till dig, så därför kan du inte avboka. Men det går såklart jättebra att göra en retur när du får hem den.

/Victor

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram