Nothing släpper Phone 1 i sommar

Permalänk
Melding Plague

Nothing släpper Phone 1 i sommar

Nothing meddelar att företagets andra produkt är en telefon och släpps redan någon gång under sommaren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gillar namnet och dess simplicitet.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Hoppas den kommer kosta Nothing också!

Visa signatur

🗄️ : NZXT H510 TG White . . . . . . . . . . . 🔌: Corsair RM750X White Series
🏬: MSI z370i Gaming Pro Carbon AC . 🎞️: Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15
🔲: Intel Core i7 8700K @4.1Ghz . . . . . ❄️: Corsair Hydro H115i
💾: M.2 Samsung 960 EVO 500 GB .. . . 💾: Samsung 860 EVO 1 TB
🏴: MSI GF GTX 1080 Ti GamingX . . . . 🖥️: AOC AG241QG 1440p 165Hz GS

Permalänk
Medlem

Kommer följa denna, behöver en ersättare till Oneplus 8T, efter åttan verkar de gått ner sig rejält.

Permalänk

Jag hoppas på mer konkurrens. Det finns saker jag stör mig på både hos android och hos iPhone. Men jag tvivlar på att Nothing löser det.
Det stora problemet är egentligen att man aldrig någonsin ska ha samma mobiltelefon för nöje och viktiga saker. Men ska man bära med sig 2st mobiler i fickan hela tiden? iPhone är lite säkrare här än Android, men sedan får bristande urval i hårdvaran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag hoppas på mer konkurrens. Det finns saker jag stör mig på både hos android och hos iPhone. Men jag tvivlar på att Nothing löser det.
Det stora problemet är egentligen att man aldrig någonsin ska ha samma mobiltelefon för nöje och viktiga saker. Men ska man bära med sig 2st mobiler i fickan hela tiden? iPhone är lite säkrare här än Android, men sedan får bristande urval i hårdvaran.

Mm skulle funnits två profiler att välja mellan där den ena döljer den andra. Borde väl inte vara allt för svårt

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag hoppas på mer konkurrens. Det finns saker jag stör mig på både hos android och hos iPhone. Men jag tvivlar på att Nothing löser det.
Det stora problemet är egentligen att man aldrig någonsin ska ha samma mobiltelefon för nöje och viktiga saker. Men ska man bära med sig 2st mobiler i fickan hela tiden? iPhone är lite säkrare här än Android, men sedan får bristande urval i hårdvaran.

De flesta androider har ju dual sim men kan hålla med om appar. Personligen har jag varken jobbmejl eller andra kommunikations applikationer på telefonen, jag jobbar inte utanför kontorstid. Men förstår att andra har behovet!

Permalänk
Medlem

Nu när OnePlus har gått och blivit på tok för styrt av den kinesiska staten så ska det bli intressant att se vad Carl kan göra med Nothing, som är Londonbaserat.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Glömde man i:et framför? Känns nästan som inspiration från iFruit.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Känns spännande men tycker han använder lite väl stora ord för ett så nytt företag. Hoppas han kan motbevisa mig

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem

Jag lyckas inte riktigt förstå... Är detta NothingOS fritt från Google och alla dess tjänster från leverans?

Hoppas iaf på en lur under 5tum, har inte haft en telefon som legat bra i handen sen min Motorola Moto G.... 4,5tum är "sweetspot", smärtgränsen går vid 5tum, allt däröver känns för mig som en surfplatta.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Skrivet av fryguyse:

Hej tack jag ska kolla in detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av e-mad:

Hoppas den kommer kosta Nothing också!

Nothing left in your wallet 😜

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Intressant, vi får väl se vad som kommer då

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasken:

Jag lyckas inte riktigt förstå... Är detta NothingOS fritt från Google och alla dess tjänster från leverans?

Hoppas iaf på en lur under 5tum, har inte haft en telefon som legat bra i handen sen min Motorola Moto G.... 4,5tum är "sweetspot", smärtgränsen går vid 5tum, allt däröver känns för mig som en surfplatta.

Detta var mer en teaser, kommer en ordentlig presentation senare. Troligtvis kör den ganska nära stock android men med Google Play Services etc, så som Oneplus var från början.

Permalänk
Medlem

Lär väl bli som Oneplus, först mest prisvärda mobilen ever för att sedan bli lika dyr som alla andra xD

Permalänk
Medlem

Av screenshotsen från operativsystemet att drömma så är där inga notchar eller hålkameror? Hoppas! För i så fall kan detta bli ett alternativ.

Permalänk
Medlem

*Gäsp* Ytterligare en i skaran av telefoner. Vad erbjuder denna som inte andra erbjuder?
Varför ska alla tillverkare envisas med att utveckla massa eget när det hade varit enklare, och mer attraktivt, att köra stock Android bara.
Nej, ingen telefon jag suktar efter. Alls.
Har deras Nothing ear 1. Funkar telefonen som hörlurarna så lär man bli besviken. Ear 1 lämnar en hel del att önska. Funkar inget vidare tyvärr.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk

Så det är här du hamnade Andre

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Så det är här du hamnade Andre

Jaa men titta ! Här är ju Andre

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Läste rubriken väldigt snabbt och trodde först de skulle börja sälja första iphonen igen av någon anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasken:

Jag lyckas inte riktigt förstå... Är detta NothingOS fritt från Google och alla dess tjänster från leverans?

Hoppas iaf på en lur under 5tum, har inte haft en telefon som legat bra i handen sen min Motorola Moto G.... 4,5tum är "sweetspot", smärtgränsen går vid 5tum, allt däröver känns för mig som en surfplatta.

Jag håller med om storleken! Att +6tum blivit standard är nån sorts kollektiv brainfart. Jag klamrar mig fast vid xz1 compact som får konstgjord andning av Linageos, men vad händer när dessa inte går att köpa i bättre beg skick längre? Jag hade hoppats att fairphone gjort en stor o en liten modell då jag gillar konceptet, men som det ser ut nu får det bli iphone i framtiden.

Nå, att detta skulle bli en liten mobil ser jag som otroligt, men jag tycker iallafall det är intressant att följa när det dyker upp tillverkare som vill sticka ut.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

alltså blir det ett låst ekosystem som apple eller?

Permalänk
Medlem

Känns lite liknande vad LG försökte med för 6-7 år sedan, vilket föll mycket för att inget tillbehör lockade tillräckligt många kunder. Att locka med annorlunda mjukvara på själva telefonen räcker inte om hårdvaran är same-same. 16:10 eller t o m 16:9 skärm vore djärvt idag, men det lär inte hända?

Permalänk
Medlem

Billig reklam.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Kul kul blir spännande, hoppas prislappen hamnar på lagom nivå...gärna runt 5k men inte över 10k.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

3 års uppdatering av mjukvara och ett extra med säkerhet…

De måste skämta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murak:

Jag håller med om storleken! Att +6tum blivit standard är nån sorts kollektiv brainfart. Jag klamrar mig fast vid xz1 compact som får konstgjord andning av Linageos, men vad händer när dessa inte går att köpa i bättre beg skick längre? Jag hade hoppats att fairphone gjort en stor o en liten modell då jag gillar konceptet, men som det ser ut nu får det bli iphone i framtiden.

Nå, att detta skulle bli en liten mobil ser jag som otroligt, men jag tycker iallafall det är intressant att följa när det dyker upp tillverkare som vill sticka ut.

Hmm 129mm 4.6" vs 151 - 6.2".

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elakekocken:

Gillar namnet och dess simplicitet.

Den stora frågan är: stödjer den telefonsamtal och SMS???

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |