Nothing släpper Phone 1 i sommar

Permalänk
Medlem

Som om det behövs nya telefoner.

Permalänk
Medlem

Hört på tunnelbanan.

- Hey, what do you have in your hand??!
- Nothing...

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Har deras Nothing ear 1. Funkar telefonen som hörlurarna så lär man bli besviken. Ear 1 lämnar en hel del att önska. Funkar inget vidare tyvärr.

Mina Ear 1 funkar klockrent, vilka problem har du med dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

3 års uppdatering av mjukvara och ett extra med säkerhet…

De måste skämta.

Är ju ganska i linje vad andra tillverkare erbjuder. Dock finns det ju en osäkerhet att de levererar detta då "Nothing" kan ju floppa och vips så existerar inte företaget längre och då kan du glömma 3 uppdateringar av nya android versioner.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Är ju ganska i linje vad andra tillverkare erbjuder. Dock finns det ju en osäkerhet att de levererar detta då "Nothing" kan ju floppa och vips så existerar inte företaget längre och då kan du glömma 3 uppdateringar av nya android versioner.

Ja vi IPhone användare ser nog lite annorlunda på vad som är i linje är jag rädd för
iOS15 kan du installera på en snart 8år gamla telefon bara för att ge ett exempel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Ja vi IPhone användare ser nog lite annorlunda på vad som är i linje är jag rädd för

Iphone användare byter väl telefon varje eller max varannat så spelar det roll?

Fyra år är ju längre än majoriteten har en telefon, i väst lever en telefon i snitt två år.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Kommer följa denna, behöver en ersättare till Oneplus 8T, efter åttan verkar de gått ner sig rejält.

Jag kör 8T:n, vad är du missnöjd med? Jag är ingen telefonfantast, men tycker att den är bra förutom kameran som är sådär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Ja vi IPhone användare ser nog lite annorlunda på vad som är i linje är jag rädd för
iOS15 kan du installera på en snart 8år gamla telefon bara för att ge ett exempel.

Vad fick du 8 år ifrån? Det är iPhone 6S och nyare som iOS 15 stödjer, vilket är 6 år när iOS 15 släpptes

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snyft:

Hmm 129mm 4.6" vs 151 - 6.2".

Utveckla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Ja vi IPhone användare ser nog lite annorlunda på vad som är i linje är jag rädd för
iOS15 kan du installera på en snart 8år gamla telefon bara för att ge ett exempel.

Ja precis, Apple spelar in en helt annan liga där. Det är riktigt bra! Inte ens Google Pixel lurarna kan match Apple. Personligen föredrar jag android och byter telefon ganska ofta för nöjes skull så inget större problem för mig men ur ett hållbarhetsperspektiv så borde android kunna utvecklas på denna punkt. Tycker mig dock se Samsung ta små kliv i rätt riktning och erbjuda längre mjukvarusupport, bättre än vad Google själva erbjuder.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Det kanske börjar bli dags att byta ut min OnePlus 3T.. Förutom ett batteribyte jag genomförde själv så fungerar den rätt bra fortfarande!

Kommer absolut att hålla ett öga på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Utveckla.

Den där "lilla" Sony telefonen är inte så liten trots allt. Förstår inte varför den citerade personen får det att låta som ett stort problem när det skiljer 2cm mellan den och en aktuell Samsung telefon.

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk

Gissningsvis är det Android i bakgrunden. Skärmen kommer vara Samsung och kameran från Sony. Chipet är 8 gen 1 eller dimensity 6/7/8xxx
Så är det på alla telefoner som ej heter äpple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snyft:

Den där "lilla" Sony telefonen är inte så liten trots allt. Förstår inte varför den citerade personen får det att låta som ett stort problem när det skiljer 2cm mellan den och en aktuell Samsung telefon.

2 cm är ju en extrem skillnad på en telefon! Compact-modellerna var perfekta storleksmässigt. Absolut max för en telefon längdmässigt stannar kring 14 cm. Och det finns bara en mobil i den storleken idag. King Kong något... Det finns några Samsung och Asus men dom går alla bort pga kamera-ö i skärmen.

Permalänk
Skrivet av cbtcp:

Mina Ear 1 funkar klockrent, vilka problem har du med dem?

Håller med, Ear 1 är mina nya favorithörlurar framför Airpods Pro, Samsung Buds Pro (senaste), Oneplus Buds Pro, Sony XM3 som jag också har/har haft.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vad fick du 8 år ifrån? Det är iPhone 6S och nyare som iOS 15 stödjer, vilket är 6 år när iOS 15 släpptes

Räknade visst fel på ett år, de är snart 7år i september vilket telefonen också kommer uppdateras till då det brukar ta slut med nya ios versioner. Men helt ärligt vad spelar det för roll då det fortfarande över över dubbelt så lång tid vilket är vad detta handlade om...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbtcp:

Mina Ear 1 funkar klockrent, vilka problem har du med dem?

Touchen funkar vansinnigt dåligt. Jag måste även gå in i appen och växla mellan noise canceling och ambient Sound eller vad det heter för att nc ens ska aktiveras. Annars låter dom väl helt okej.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Touchen funkar vansinnigt dåligt. Jag måste även gå in i appen och växla mellan noise canceling och ambient Sound eller vad det heter för att nc ens ska aktiveras. Annars låter dom väl helt okej.

Funkar fint för min del, vilken firmware-version ligger du på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbtcp:

Funkar fint för min del, vilken firmware-version ligger du på?

Näst senaste, såg att det kom en ny häromdan som jag inte uppdaterat till ännu. Men finns en del recensioner som påvisar samma beteende hos vissa. Säkerligen inte alla som funkar lika illa .. 🙂

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Skrivet av SanTeoX:

Näst senaste, såg att det kom en ny häromdan som jag inte uppdaterat till ännu. Men finns en del recensioner som påvisar samma beteende hos vissa. Säkerligen inte alla som funkar lika illa .. 🙂

För mig fungerar de också väldigt bra, även om touchen är lite pillig ibland för att få den att reagera rätt så upplever jag det inte som en defekt mer än att all touchstyrning på hörlurar fungerar "sådär"

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Riktigt stora löften från honom där. Han ska alltså göra smarttelefonmarknaden innovativ och spännande igen. Wow. Kommer följas med spänning!

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Vissa verkar ha glömt hur Oneplus kom från ingenstans och på kort tid omdefinierade hela telefonmarknaden. Jag ogillar generellt sett hype av denna typ men med Carl Pei i fronten så värmer detta mitt techentusiast-hjärta.

Till er som ställer sig skeptiska och negativa till detta: Fortsätt avnjuta era tråkiga och dyra iterationer. Detta är en mogen (och modig) riktning som få vågar sig på. Ni behöver inte älska det men att ställa sig emot är nog snarare tecken på att vissa här blivit för bekväma och tråkiga.

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Skrivet av korvjohn:

Vissa verkar ha glömt hur Oneplus kom från ingenstans och på kort tid omdefinierade hela telefonmarknaden. Jag ogillar generellt sett hype av denna typ men med Carl Pei i fronten så värmer detta mitt techentusiast-hjärta.

Till er som ställer sig skeptiska och negativa till detta: Fortsätt avnjuta era tråkiga och dyra iterationer. Detta är en mogen (och modig) riktning som få vågar sig på. Ni behöver inte älska det men att ställa sig emot är nog snarare tecken på att vissa här blivit för bekväma och tråkiga.

Javisst
Insidan på den här telefonen skvallar om att det är lågbudget. Då skall de slåss mot telefoner som säljs redan mot den marknaden. Det är inte lätt. Det beskrivs att det är Android med eget UI. De kommer köra Qualcomm. Vad är egentligen nytt.