3D figurer - Sälja som bisyssla?

Permalänk
Medlem

3D figurer - Sälja som bisyssla?

Jag håller på undersöka hur vida man kan tjäna en slant på grafisk formgivning / ritningar / kod.

Hade isåfall tänkt sälja mina alster för en liten slant vid sidan av mitt praktiska jobb. Någon som har erfarenhet utav detta? Förstår att detta inte är någon guldgruva då det antagligen sitter folk i Indien och caddar osv.. men jag vill ändå undersöka saken

Vilken plattform bör man sälja sina 3d figurer/mesh på? Kan man tjäna lite deg på tex Roblox eller tar ägarna för stor del utav kakan? Borde man nischa sig inom ett visst område?

Jag har aldrig jobbat inom IT, kommer nog aldrig göra heller då jag gärna jobbar praktiskt. Dock tillbringar jag mycket tid när ungarna sover i diverse program som AutoCAD, Inventor, Solidworks och blender b.la. Är självlärd så har absolut ingen spetskompetens. Jag tycker det är roligt och nu funderar man på att sälja produkterna för en spottstyver eller mer beroende på efterfrågan.

Någon som gör något liknande? Kanske man skall rikta in sig mer mot tomter/arkitektur istället för 3dmodeller? Knacka kod är jag dålig på, för att det är ganska tråkigt, antagligen för att jag är så dålig på det hehe.

Tack på förhand för era åsikter. Mvh

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Rekordmedlem

Syftar du på konst eller tänker du dig nått som är användbart ? Det finns ju siter där man kan beställa småjobb man behöver hjälp med typ https://business.fiverr.com/categories/graphics-design/archit... det är kanske rätt ställe att börja känna sig fram på online.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv

Hmm, krävs en del spottstyvrar för att finansiera licenserna ovan och sedan gå plus och tjäna en slant.

Permalänk

du får nog också tänka på Copywright vilket kan vara en ren djungel...

gör du dina roblox gubbar för lika orginalet så kan nog licensägaren vilja att du slutar sälja dem.

t.ex. Warhammer modeller brukar va ett big nono då Games workshop brukar skicka ut sina lakejer i princip samma sekund som bilderna på den åker upp om den är en ren kopia eller för lik en av deras licencierade modeller.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows