Permalänk
Medlem

Färg till moderkort.

Tjo. Som ni kan se i videon har jag en diod som indikerar att minnena är klockade med xmp, Alla andra går att stänga av eller byta färg på och som synes vill jag köra ett blå/vitt tema. Denna går dock inte att stäng av så tänkte måla den svart. Vill därför kolla med er om det finns någon speciell färg som inte riskerar att förstöra moderkortet om det skulle hamna lite bredvid? Tänkte tex plastidp men kanske finns något bättre?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vanligt nagellack har jag sett många använda för att täcka/skydda reparationer på kretskort. Är ju lätt att applicera med lilla medföljande penseln också. Solder mask (vad det nu blir på svenska ...) ska ju klara av rätt så aggressiva flussmedel m.m. så jag tror inte lösningsmedlet i det utgör någon risk.

Jäkligt störande och onödig LED måste jag säga för övrigt Inaktiveras den om du stänger av XMP och överklockar minnena manuellt? XMP är väl oftast bara hastighet, spänning och primärtimings.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem

Jag tryckte nogrannt dit lite svart eltejp, så att det inte läcker ljus.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk

avbitare klipp dioden på mitten (antar att det är en ytmonterad led diod.)

ps.

jäklar vilket störande blinkande på ramminnena...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Perrablerra:

Tjo. Som ni kan se i videon har jag en diod som indikerar att minnena är klockade med xmp, Alla andra går att stänga av eller byta färg på och som synes vill jag köra ett blå/vitt tema. Denna går dock inte att stäng av så tänkte måla den svart. Vill därför kolla med er om det finns någon speciell färg som inte riskerar att förstöra moderkortet om det skulle hamna lite bredvid? Tänkte tex plastidp men kanske finns något bättre?

https://youtu.be/a4EQKr44KyI

Svart nagellack duger oftast fint.
Du kan även köpa "Liquid tape" som används som eltejp eller för reparation av lödmasken på kretskort. Det är nog dock onödigt dyrt för antalet gånger du ska nyttja den.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

avbitare klipp dioden på mitten (antar att det är en ytmonterad led diod.)

ps.

jäklar vilket störande blinkande på ramminnena...

Jo det var mest för att få uppmärksamhet Kör normalt minnena helt vita och moderkortet blått.

Kalas. Tack alla. Då ska jag åka till ica bums och köpa nagellack (samt lite godis)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Innanmätet av datorn känns ju som något ur Bladerunner med den röda detaljen annars.