Nvidia mörkade koppling mellan mining och fler sålda grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Mycket riktigt, fläktarna är det som faktiskt slits märkbart.

Jag kan förstås inte tala för alla, men generellt sett så är det nog ingen "större" miner som skulle ljuga om att korten har använts till mining, utan det är nog mest Ulf på Blocket med chassit fullt av cigarettaska och hundhår som ljuger om att hans grafikkort inte har använts till annat än spel och photoshop.

När jag sålde grafikkorten så ersattes defekta fläktar innan försäljning och alla var tydligt märkta i annonsen som kort som enbart har använts till mining.

Kan bara flika in med att mina Asus Dual RX580 8G samt 4G (6st totalt) från 2017 som varit igång så när som dygnet runt i en mining-rig med fläkthastighet satt till 40% har ännu inte behövt något byte av fläkt. Om Asus på den tiden hade högre kvalite på fläktar på dessa modeller låter jag vara osagt.

Edit: Kom på nu att jag har faktiskt inte behövt byta någon fläkt i mina riggar. De äldsta är RX480 referens från 2016... och har alltid sett till att köra mellan 30-50% hastighet.

Edit2: Nu bävar jag för dagen då alla rasar samtidigt! Så många olika modeller så det kommer bli ett helvete att hitta ersättningsfläktar av kvalité hehehe.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Du har inga inlägg som rör det här ämnet 2017-2018, så du måste prata om något annat än vad artikeln handlar om?

Vem sa att det gäller här på forumet?

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

Haha när jag berättade om det sen dag ett då blev jag ständigt attackerad och utpekad. Nu är det svart på vitt ATT JAG HADE RÄTT!!!!!

Skrivet av pine-orange:

Du har inga inlägg som rör det här ämnet 2017-2018, så du måste prata om något annat än vad artikeln handlar om?

Skrivet av CreativeX:

Vem sa att det gäller här på forumet?

Jaha, varför tar du då upp det i detta forum?

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Jaha, varför tar du då upp det i detta forum?

För jag kände för det? Problem? Kränkte jag dig?

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX