Problem med Office 365 - programmen startar inte

Permalänk
Medlem

Problem med Office 365 - programmen startar inte

Jag har fått problem med Office 365.

1. Dubbelklickar jag på ex. en word eller excel-fil så startar inte programmet
2. Om jag lägger word, outlook, excel mm på aktivitetsfältet och klickar där så startar inte programmet

Ända sättet att starta officeprogrammen är att gå in på Start och högerklicka på programmet och välja att "Kör som administratör"
Samtliga andra program på datorn går att starta på traditionellt sätt

Har Windows 11 insider Preview 10.0.22000.51

Har försökt att återställa till en äldre windows release men misslyckats

Rubrik förtydligad. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanlov:

Jag har fått problem med Office 365.

1. Dubbelklickar jag på ex. en word eller excel-fil så startar inte programmet
2. Om jag lägger word, outlook, excel mm på aktivitetsfältet och klickar där så startar inte programmet

Ända sättet att starta officeprogrammen är att gå in på Start och högerklicka på programmet och välja att "Kör som administratör"
Samtliga andra program på datorn går att starta på traditionellst sätt

Har Windows 11 insider Preview 10.0.22000.51

Har försökt att återställa till en äldre windows release men misslyckats

Är det dev kanalen så är det ju uttryckligen instabilt och kan bero på det. Pröva att installera om officepaketet

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Office startar int

Har provat att ominstallera Office 365 flera gånger utan att problemet försvinner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanlov:

Har provat att ominstallera Office 365 flera gånger utan att problemet försvinner

Provat och starta word i felsöker läge genom att hålla nere skift när du försöker starta word sen trycka ja på frågan som kommer upp om du vill starta i felsäkert läge.

Detta funkar ibland när Office bråkar. Om nu word startar i felsäkert läge så kan du stänga av det och starta som vanligt

Visa signatur

Asus Maximus VII | Intel 4770 3.2GHz | 16GB Kingston 2133MHz | Asus GTX770 2GB SLI | Corsair H70 | Intel PCI Express 256GB SSD | Seagate 2TB HDD

Permalänk
Medlem

Office

Om jag försöker starta i felsäkert läge genom att hålla skifttangenten nedtryckt och klicka på word-ikonen i startmenyn så händer ingenting

Går bara att starta om jag från startmenyn håller höger mus-tangent nedtryckt och "kör som administratör"