Tips på vad man ska hitta på att göra under semestern?

Permalänk
Medlem

Tips på vad man ska hitta på att göra under semestern?

Hej!
Jag jobbar denna och nästa vecka sen har jag semester i 4 veckor, men jag är singel sen ett halvår tillbaka och mina vänner har inte semester samtidigt som mig. Vissa har semester nu och vissa senare.

Så nu tänker jag vad ska man hitta på själv under veckor dagarna? helgerna kan man ju umgås med vänner som vanligt.
Men att åka på dagsutflykter själv känns lite så där det blir inte samma sak som att åka med någon mer.

Har en elcykel så den ska väl användas om dagarna en hel del tänker jag. Men det blir ju tråkigt i längden med.

Men är tacksam för tips på vad jag eller andra i min situation kan hitta på

Vad ska ni hitta på?

/crash

Permalänk
Medlem

Utan att ha nån som helst mer info om förutsättningar att gå efter så slänger jag bara ur mig här nu. Sätt dig på ett tåg och blås ner söderut i Europa några veckor. Om du är singel och inte har nån/nåt du måste anpassa dig efter i sommar så är läget ypperligt, bara ta det!

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör

Dagsutflykt är ju trevligt, men kanske ska sikta på att köra någon längre vandring/camping? Rätt härligt att köra solo, så länge vädret tillåter. Tips är att Googla fram något som är tillgängligt i närheten, packa nödvändigheter och ta en buss vartsomhelst. Det finns ofta förvånansvärt mycket fina ställen att besöka i närheten, oavsett var man bor.

Permalänk
Medlem

Har du varit i Stockholm på länge? Ta tåget dit och knalla omkring i stan ett par dagar är ju inte fel. Det funderar jag på att göra på min sena semester.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Nu är det kanske lite tajt med tid...

Men jag tog MC kort sommaren 2020..
Fanns inte mycket annat att göra den sommaren.. = )

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Det var en bra ide, började övningsköra för ett par årsen men har gjort en ryggoperation efter det och har sen dess lagt ner mc planerna helt och hållet tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnitz:

Har du varit i Stockholm på länge? Ta tåget dit och knalla omkring i stan ett par dagar är ju inte fel. Det funderar jag på att göra på min sena semester.

Är nog 12-13 år sen jag var i sthlm sist, bodde i Strängnäs ett tag med en tjej där för många år sen då var vi en del i sthlm. Men inget sen dess

Permalänk
Medlem

Någon gammal vän, du kan åka och hälsa på några dagar som bor längre bort :)? Ta upp gammal kontakt.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Ta första bästa flyg till nåt soligt land där ölen är billig och lägg dig på en strand. Typ Kroatien

Permalänk
Medlem

Som någon annan sa så hade jag nog passat på att åka iväg nedåt i europa och bara resa omkring ganska oplanerat, om du har möjligheten.
Helt plötsligt har du familj och möjligheten att göra detta blir väldigt begränsat.

Vill du ha någon aktivitet att göra hemma så är ett tips att skaffa ett par discgolf diskar och leta upp någon bana i närheten. Nybörjarvänligt, billigt och riktigt kul.

Permalänk
Bussovi_ by XHI
Skrivet av xfade:

Köerna för prov är låååååånga. Och för MC ska det planeras i goood tid innan.

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Som någon annan sa så hade jag nog passat på att åka iväg nedåt i europa och bara resa omkring ganska oplanerat, om du har möjligheten.
Helt plötsligt har du familj och möjligheten att göra detta blir väldigt begränsat.

Vill du ha någon aktivitet att göra hemma så är ett tips att skaffa ett par discgolf diskar och leta upp någon bana i närheten. Nybörjarvänligt, billigt och riktigt kul.

Exakt! Jag fick en sån lucka en sommar mellan förhållande där allt blev öppet så jag bara bestämde mig och for en månad och det vart en helt fantastisk resa. Det är sånt man minns tillbaka till med fina minnen. Även om jag och min sambo definitivt inte är svår när det kommer till att resa så är det mycket svårare nu med barn. Man måste anpassa sig på andra sätt. Därför tycker jag definitivt man ska ta chansen om man har den.

Nu vet jag ju inte om det finns nå intresse eller förutsättningar för det. Men känns som vi skulle skjuta idéer lite förutsättningslöst.

Annars om du har nåt du tycker verkar lite intressant men aldrig börjat med. Nåt instrument, golf, klättring, vad som helst. Sen kör du bara hela sommaren. Man kan bli väldigt duktig på nåt om man har tiden att bara nöta en period.

Permalänk
Medlem

Som en del andra skrivit så hade jag hoppat på första bästa plan och åkt till något soligt land. Man träffar så mycket folk när man reser själv. Drog t.ex själv på tu man hand till Australien/Nya Zeeland/Vietnam i 6 månader 2012... Bästa jag gjort.

Permalänk
Medlem

Jag själv har köpt en landsvägscykel och ger mig ut på långa färder på helgerna osv (mer under veckodagarna när jag går på semester nästa vecka). T.ex.80 km på en dag borde man klara av ganska lätt om man har mat med sig och timmarna bara flyger iväg .

Visa signatur

ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 2 TB Kingston Fury M.2 NVMe SSD | 32 GB Kingston DDR5 | Rysen 7 7800x3D | ASUS GeForce RTX 4070 12 GB | Fractal Design North

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

Hej!
Jag jobbar denna och nästa vecka sen har jag semester i 4 veckor, men jag är singel sen ett halvår tillbaka och mina vänner har inte semester samtidigt som mig. Vissa har semester nu och vissa senare.

Så nu tänker jag vad ska man hitta på själv under veckor dagarna? helgerna kan man ju umgås med vänner som vanligt.
Men att åka på dagsutflykter själv känns lite så där det blir inte samma sak som att åka med någon mer.

Har en elcykel så den ska väl användas om dagarna en hel del tänker jag. Men det blir ju tråkigt i längden med.

Vad ska ni hitta på?

/crash

Har du tillgång till att såga ned ett träd ~1dm diameter och en snickarbänk?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Bastu + bada i sjön

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

Hej!

Vad ska ni hitta på?

/crash

Själv föredrar jag att inte göra nånting alls på semestern.
Eller snarare jag planerar inte nånting.
Det slutar såklart alltid med att något projekt eller annat pyssel dyker upp.
Men att ha ett tomt schema i ett par veckor är mumma för själen.

Permalänk
Medlem

Oj oj, gamla minnen väcks från när man läst klart i skolan och hade lite sommarjobbspengar sparade och drog ner till Berlin på hösten. Hittade då ett litet trevligt ställe ett kvarter från gamla kyrkan och ett stenkast från en McDonalds. Det var två trappor ned från gatuplan och huserade både bar och dansgolv med tillhörande stolpar. Första gången jag var där var det riktig härlig tysk "techno" och andra gången var det vad som såg ut att vara ett glamrockband.
Men idag vetefan om jag skulle åka till Berlin, var där sist för 4-5 år sedan på sommaren och det var olidligt varmt och ingen vind att tala på. Nästa gång jag ska semestra i Europa blir det Nederländerna och vidare längs franska atlantkusten till Portugal. Har åkt utmed franska atlantkusten förut och kan verkligen rekommendera det, speciellt Mont-Saint-Michel.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701