Skrivet av roo:
Vill inte kladda ner tråden, men att jämföra med pris ex moms när vi alla här som privatkonsumenter betalat ink moms så jämför man också priser ink moms. Det jag försöker säga är att gemene privatkonsument har inte tillgång till att köpa ex moms för att sedan bokföra som "gaming på jubbet".
Skrivet av roo:
Vill inte kladda ner tråden, men att jämföra med pris ex moms när vi alla här som privatkonsumenter betalat ink moms så jämför man också priser ink moms. Det jag försöker säga är att gemene privatkonsument har inte tillgång till att köpa ex moms för att sedan bokföra som "gaming på jubbet".
Jag blir väldigt ledsen för det här inlägget. 😔
Försökte enbart förklara motivet för annonsören varför jag la ett bud så lågt under utropspris för det hade känts oförskämt annars.
Jag är ju själv privatkonsument 99.9% av tiden så det klart jag har respekt för det. Men även som privatkonsumenter har vi alla olika utgångspunkter och förutsättningar och i det här fallet motiverade jag bara mitt bud med MINA förutsättningar, för att jag INTE ville vara ett a-hole.
Men vad är det här?
- "Det jag försöker säga är att gemene privatkonsument har inte tillgång till att köpa ex moms för att sedan bokföra som "gaming på jubbet". "
... Trist. Det känns bara elakt och onödigt. Jag blev genuint ledsen för det.
GPU:er används ju till hur mycket olika typer av beräkningar som helst inom allt från teknik, utveckling, design, reklam, ljudproduktion och all annan media bara för att dra några få exempel som inte innefattar gaming...
Jag inser nu att det uppenbart kan sticka i ögonen när det framstår som att vissa privilegierade kan få 25% rabatt på vad än de kan tänkas vilja köpa och "leka" med... Men jag vet inte ens hur jag ska börja besvara det, då det känns som där är så otroligt mycket som då brister i kunskaperna om hur det är att driva egen firma i Sverige..
Du ville ju inte kladda ner tråden sa du men du kände uppenbarligen tillräckligt med motivation för att ge uttryck för din åsikt i den utan att ha någon annan vidare koppling.
Jag ville aldrig köra in några törnar i ögonen på någon (inte dig heller) och jag ber helhjärtat om ursäkt om det så är fallet att jag har gjort så. Det var aldrig min intention.