Lenovo Legion 5 Pro eller Legion 7 (nya från 2021) eller invänta nyheter?

Permalänk
Medlem

Vad tror folket om denna ? https://www.lenovo.com/se/sv/laptops/legion-laptops/legion-5-...

Antar jag kan ta studentrabatt på den med. Jag är ute efter en gaming laptop för lite allt möjligt. Spelar inte myxket men om jag blir sugen så ska den vara väldigt vass!

Permalänk
Skrivet av Danis:

Vad tror folket om denna ? https://www.lenovo.com/se/sv/laptops/legion-laptops/legion-5-...

Antar jag kan ta studentrabatt på den med. Jag är ute efter en gaming laptop för lite allt möjligt. Spelar inte myxket men om jag blir sugen så ska den vara väldigt vass!

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-pc/gaming-lap...

Är inte den bättre? Vad är skillnaderna förutom 32 RAM och större skärm på den ovan? (Jag har dålig koll)

Visa signatur

Mvh MR-Boring-one

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR-Boring-one:

Är inte den bättre? Vad är skillnaderna förutom 32 RAM och större skärm på den ovan? (Jag har dålig koll)

Den som du har länkat till är pro-modellen. Nackdel vid spelande är att skärmen har högre upplösning, men å andra sidan är 1080p väl lågt för en 17-tummare. Hade själv valt den från Elgiganten alla dagar i veckan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Exner:

Den som du har länkat till är pro-modellen. Nackdel vid spelande är att skärmen har högre upplösning, men å andra sidan är 1080p väl lågt för en 17-tummare. Hade själv valt den från Elgiganten alla dagar i veckan.

Hur menar du?
1080 lågt för 17"?

Behöver ju skala upp allt i windowsmiljön i upplösning 1440p på allt under 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Hur menar du?
1080 lågt för 17"?

Behöver ju skala upp allt i windowsmiljön i upplösning 1440p på allt under 24".

Redigering: det är i slutändan en smaksak.

Permalänk

Jag har ställt samma fråga på r\GamingLaptop och då svarar alla Legion 7 trots att Legion 5 Pro har 32GB och samma GPU, CPU och SSD. Är det builden på 7 som är så mycket bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mirrorsedge:

Jag har ställt samma fråga på r\GamingLaptop och då svarar alla Legion 7 trots att Legion 5 Pro har 32GB och samma GPU, CPU och SSD. Är det builden på 7 som är så mycket bättre?

Länken till 17-tummaren på Lenovos hemsida är en vanlig Legion 5. Den är sämre än 5 Pro. Legion 7 är i sin tur bättre än Pro.

Permalänk
Skrivet av Exner:

Länken till 17-tummaren på Lenovos hemsida är en vanlig Legion 5. Den är sämre än 5 Pro. Legion 7 är i sin tur bättre än Pro.

Trots samma speccs?

Permalänk
Inaktiv

Vad tycker ni Sweclockers, hur mycket kan man begära för en begagnad Legion 5 pro med RTX 3060 och 16GB RAM? Normalt när jag säljer begagnat brukar jag gå på halva priset men undrar om t.ex. 9k låter rimligt i detta fall eftersom den är nästan ny och i toppskick.

Permalänk
Medlem

Enligt vad jag har kunnat se är kylning och byggkvalitet snäppet högre på Legion 7. Själv skulle jag ha valt 5 pro med 32 GB minne framför 7 med 16 GB.

Permalänk
Medlem

Om någon i tråden inte köpt sig en Legion än så har jag lagt upp min Stingray White Legion 5 Pro (R5/3060) i marknaden. Tyvärr måste jag släpa både jobbdator och privat dator dagligen numera så det blir lite för mycket Får bli en stationär sedan men det är en grym laptop.

Permalänk
Medlem

Velat fram och tillbaka över vilken dator jag skulle skaffa och var sugen på att vänta in Legion 7i/advantage. Men elgiganten sålde en Legion 5 gen7 med 3070 och i7 12700 för 17k (Denna) så jag högg på den, lade till en 2TB samsung 980 pro och landade på strax över 19k för dator och 3TB lagring.

Nu är det bara den jobbiga biten att vänta på paket och klura över om jag vill skaffa 32GB RAM istället ^^

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

Velat fram och tillbaka över vilken dator jag skulle skaffa och var sugen på att vänta in Legion 7i/advantage. Men elgiganten sålde en Legion 5 gen7 med 3070 och i7 12700 för 17k (Denna) så jag högg på den, lade till en 2TB samsung 980 pro och landade på strax över 19k för dator och 3TB lagring.

Nu är det bara den jobbiga biten att vänta på paket och klura över om jag vill skaffa 32GB RAM istället ^^

Om man spelar typ LOL, vilken av dessa är bäst?

https://www.proshop.se/Baerbar-dator/Lenovo-Legion-5-Pro-16AC...

Vad är den stora skillnaden mellan dom för någon som inte begriper?

Mvh

Visa signatur

Mvh MR-Boring-one

Permalänk
Medlem

Om man spelar typ LOL, vilken av dessa är bäst?

https://www.proshop.se/Baerbar-dator/Lenovo-Legion-5-Pro-16AC...

Vad är den stora skillnaden mellan dom för någon som inte begriper?

Mvh

Det är ingen jätteskillnad mellan dem. Intelburken på elgiganten har senaste generationens processor medan ryzenvarianten på proshop kör på förra årets. Så du får bättre CPU prestanda från elgigantens men den drar mer ström än den på proshop. Med proshops får du 32GB DDR RAM men det har också varit lite strul med ddr4 RAM och prestandan på minnet. Med ddr5 minne som i elgigantens verkar det problemet spela mindre roll.

Så elgigantens intelmaskin har en snabbare processor och snabbare RAM, proshops AMD har mer minne och längre premium care garanti.

Ingetdera borde göra någon skillnad när det gäller att spela LoL.

Designen är också lite annorlunda, proshops är 2021 års modell (gen6) och elgigantens är 2022 års modell (gen7) om du vill googla lite recensioner eller bilder.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Hur är värmeutvecklingen för senare Intel, funkar det på laptops? Min 5800H eldar gärna på runt en 90 grader.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Hur är värmeutvecklingen för senare Intel, funkar det på laptops? Min 5800H eldar gärna på runt en 90 grader.

11800H'n i min Legion eldar då också ganska rejält. Den är oftast varmare än grafikkortet. Idlar i upp till ca 60 C och runt 80-90 vid spel.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

12 serien är Duktigt varma peakar på 100c med fläktar på auto. Men inte så det sänker prestandan vad jag märkt. Med coolerboost som MSI har så är det snarare runt 88-92c som peak. Men avg ligger runt 75-80 efter flera timmar på auto.

Brydde mig mycket innan men har slutat glo på temperaturer nu så länge allt funkar. Dom är ju byggda för att klara det så spela roll

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Hej alla,

vad får ni för resultat i Cinebench R20? För min 5800H känns 5050 lite lågt. Jag noterar max temp vid 100 c så jag antar att den throttlar. Kylpastan är precis bytt men jag tyckte det var lite meckigt att få tillbaka kylflänsen (skruvarna har inte samma höjd?) så kanske är det lite dålig halvdan kontakt.

Vad har ni för erfarenheter kylflänsen t ex?

Visa signatur

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Hej alla,

vad får ni för resultat i Cinebench R20? För min 5800H känns 5050 lite lågt. Jag noterar max temp vid 100 c så jag antar att den throttlar. Kylpastan är precis bytt men jag tyckte det var lite meckigt att få tillbaka kylflänsen (skruvarna har inte samma höjd?) så kanske är det lite dålig halvdan kontakt.

Vad har ni för erfarenheter kylflänsen t ex?

Snabbsök på Discord-servern så verkar 5000 i R20 vara normalt, högsta var 5180 men fanns inte så många.
Har själv inte data för R20 och de flesta använder nog R23.
Jag fick ca 13300p på Multi och ca 1400p på Single i R23 om du vill jämföra där. Efter ett par runs i Multi och Single så var max temp. för mig ca 96 grader. 100 grader är inte farligt, Ryzen 5000 throttlar vid 105.
I Cinebench R23: testa 10 min eller mer för stabilitet/throttling och kör bara ett test (alltså minimum test duration: off) för att jämföra poängresultat.

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk
Medlem

Sålde min Legion 7 R9-32GB-3080-1TB 2021 i vintras för att hellre köpa en Stationär då jag fick en yta i huset över.

Nu när jag ska resa en del med jobb mm i höst blev jag sugen på en bärbar igen som kompliment.

Köpte en billigare (näst intill halva priset) Legion 5 pro i712700H-16GB-3070-1TB 2022 och tänkte ge mitt intryck och skillnader mellan dessa som jag upptäckt hittills.

Observera att jag jämför en L7 från 2021 mot årets 2022 L5pro.
Bärbar Gaming är som ni vet ganska begränsad. Varm som satan och låter oftast ganska mycket.
Plus dålig prestanda per krona jämfört med Stationär.

Och här måste jag säga att den nya 2022 L5 pro är bättre på varje punkt.
Den är svalare, lite tystare, och ger näst intill identisk prestanda i spel till halva priset.
Mycket tystare i idle och ungefär samma ljudnivå i spel som jag ändå tyckte va ok på L7an också.

Dessutom är den betydligt rappare i processorkraft/ddr5/Pci4m2disk så skulle säga att dom ca 5fpsen på ett spel runt 60fps skillnad som 3080 ger kontra denna datorn är mindre värd.
Det jag skulle vilja ha och som jag märker begränsar denna datorn lite mot förra årets dator är videominnet. 8GB är för lite i en del spel. Hade det funnits 12Gb eller liknande till denna hade denna inte varit långt ifrån 3080modellen.

Min R9 kanske var ett måndagsex men som jag skrev här i tråden så kom jag ofta en bra bit över 95 grader i spel på processorn och trots att i712700H ska va betydligt törstigare så har dom lyckats betydligt bättre med kylningen i år kontra förra året.
Nått runt 80 grader max än så länge.

Skärmen är också bättre och ljusstarkare, (500nits) och det märks.
Årets L5pro har dessutom lånat det mesta av förra årets L7 chassi, med en stor nedtoning på rgb. Vilket passar mig alldeles utmärkt.
Nu är den väldigt clean aluminium "steelgray" med endast rgb på tangentbordet vilket är mer än nog för min del.

Riktigt snygg imo!

Tangentbordet och touchpaden är vad jag kommer ihåg mer eller mindre samma som L7an.

Batteritiden är om jag förstått det rätt sämre. Men inget jag använder längre stunder varken på denna eller förra årets modell för att kunna jämföra själv.

Hittar ingen funktion eller annat som jag saknar från Legion 7an.

Har endast provat denna i ett dygn än så länge och testat 4-5 spel korta stunder så kanske kommer på en del saker efterhand. Men såhär långt kan jag bara säga att jag verkligen slängde 13000:- i sjön kontra dom lite billigare alternativen.

Sen har ju årets L5pro fått en del förbättringar också.

Edit: Såg att ljusstyrkan va samma som förra året. Kanske är HDR eller annat som blivit bättre, eller så minns jag fel...

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk

Jag köpte en Legion Pro16 med 5800cpu och ett 3060 grafikkort, hoppades på att den skulle kunna ersätta min stationära 6600k med ett 1070 men fasen alltså, jag är inte nöjd.
Den låter som fan och jag får ställa allt på low för att komma över 100fps i Halo infinit. Tråkigt att ligga på 100fps när man har en 144hz skärm också.

Är det en jättestor skillnad på 3060 och 3070 eller är det omöjligt att ersätta en stationär dator för "rimligt pris"?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newbranch:

Jag köpte en Legion Pro16 med 5800cpu och ett 3060 grafikkort, hoppades på att den skulle kunna ersätta min stationära 6600k med ett 1070 men fasen alltså, jag är inte nöjd.
Den låter som fan och jag får ställa allt på low för att komma över 100fps i Halo infinit. Tråkigt att ligga på 100fps när man har en 144hz skärm också.

Är det en jättestor skillnad på 3060 och 3070 eller är det omöjligt att ersätta en stationär dator för "rimligt pris"?

Vet när jag testade min 5 Pro med ett 3070 så fick jag ca 6500 poäng i Unigine Superposition vilket hamnar någonstans mellan ett desktop 2070 och 2080:

Vet inte hur mycket ett 3060 i en Legion får men jag tycker det borde vara minst lika bra som ett desktop 1070?

Sen vet jag inte vilken upplösning du kör i men på en sån här "liten" 16" skärm så behöver du ju kanske inte köra native 2560x1600 inne i spel. Testa typ 1680x1050, se hur det känns. Halo kanske har någon inställning för resolution scale, kan ju leka med den (65% borde motsvara 1680x1050).

Oavsett inställningar så är nog datorn högljudd ändå. Är mest därför jag mainar stationär igen, den är inte helt tyst heller men det är ett mycket behagligare dovare ljud. Fläktljudet i dessa laptops är verkligen obehagligt.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Sålde min Legion 7 R9-32GB-3080-1TB 2021 i vintras för att hellre köpa en Stationär då jag fick en yta i huset över.

Nu när jag ska resa en del med jobb mm i höst blev jag sugen på en bärbar igen som kompliment.

Köpte en billigare (näst intill halva priset) Legion 5 pro i712700H-16GB-3070-1TB 2022 och tänkte ge mitt intryck och skillnader mellan dessa som jag upptäckt hittills.

Observera att jag jämför en L7 från 2021 mot årets 2022 L5pro.
Bärbar Gaming är som ni vet ganska begränsad. Varm som satan och låter oftast ganska mycket.
Plus dålig prestanda per krona jämfört med Stationär.

Och här måste jag säga att den nya 2022 L5 pro är bättre på varje punkt.
Den är svalare, lite tystare, och ger näst intill identisk prestanda i spel till halva priset.
Mycket tystare i idle och ungefär samma ljudnivå i spel som jag ändå tyckte va ok på L7an också.

Dessutom är den betydligt rappare i processorkraft/ddr5/Pci4m2disk så skulle säga att dom ca 5fpsen på ett spel runt 60fps skillnad som 3080 ger kontra denna datorn är mindre värd.
Det jag skulle vilja ha och som jag märker begränsar denna datorn lite mot förra årets dator är videominnet. 8GB är för lite i en del spel. Hade det funnits 12Gb eller liknande till denna hade denna inte varit långt ifrån 3080modellen.

Min R9 kanske var ett måndagsex men som jag skrev här i tråden så kom jag ofta en bra bit över 95 grader i spel på processorn och trots att i712700H ska va betydligt törstigare så har dom lyckats betydligt bättre med kylningen i år kontra förra året.
Nått runt 80 grader max än så länge.

Skärmen är också bättre och ljusstarkare, (500nits) och det märks.
Årets L5pro har dessutom lånat det mesta av förra årets L7 chassi, med en stor nedtoning på rgb. Vilket passar mig alldeles utmärkt.
Nu är den väldigt clean aluminium "steelgray" med endast rgb på tangentbordet vilket är mer än nog för min del.

Riktigt snygg imo!

Tangentbordet och touchpaden är vad jag kommer ihåg mer eller mindre samma som L7an.

Batteritiden är om jag förstått det rätt sämre. Men inget jag använder längre stunder varken på denna eller förra årets modell för att kunna jämföra själv.

Hittar ingen funktion eller annat som jag saknar från Legion 7an.

Har endast provat denna i ett dygn än så länge och testat 4-5 spel korta stunder så kanske kommer på en del saker efterhand. Men såhär långt kan jag bara säga att jag verkligen slängde 13000:- i sjön kontra dom lite billigare alternativen.

Sen har ju årets L5pro fått en del förbättringar också.

Edit: Såg att ljusstyrkan va samma som förra året. Kanske är HDR eller annat som blivit bättre, eller så minns jag fel...

Kul att få ta del av dina intryck och jämförelser.
Dock var R9 kanske inte den bästa matchen med tanke på både pris och prestanda men kanske även ljudnivå då.
Det var väl därför R7 för det mesta rekommenderades.
R9 som skulle vara "unlocked" när den släpptes men inte förrän nu nyligen som folk faktiskt lyckats undervolta AMD:s 5900HX. Tror några som testat fick 5-10 grader kallare temp. med samma eller bättre prestanda med AATU.
Sen att Lenovo inte lyckats släppa manuell fläktkontroll än är också lite surt, även om det finns en hemmasnickrad lösning på Discord.
Sen är väl 8GB vRAM inte allt för stort handikapp, än, om vi inte snackar 4K-upplösning.

Hur som helst intressant läsning!
Om du känner för det så får du gärna slänga upp några benchmarks om du kan, vill och orkar.

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av p1er:

Kul att få ta del av dina intryck och jämförelser.
Dock var R9 kanske inte den bästa matchen med tanke på både pris och prestanda men kanske även ljudnivå då.
Det var väl därför R7 för det mesta rekommenderades.
R9 som skulle vara "unlocked" när den släpptes men inte förrän nu nyligen som folk faktiskt lyckats undervolta AMD:s 5900HX. Tror några som testat fick 5-10 grader kallare temp. med samma eller bättre prestanda med AATU.
Sen att Lenovo inte lyckats släppa manuell fläktkontroll än är också lite surt, även om det finns en hemmasnickrad lösning på Discord.
Sen är väl 8GB vRAM inte allt för stort handikapp, än, om vi inte snackar 4K-upplösning.

Hur som helst intressant läsning!
Om du känner för det så får du gärna slänga upp några benchmarks om du kan, vill och orkar.

Här kommer Timespy. Säg till om ni vill ha något annat kul.

Nya L5pro:
Time Spy allt i Stock:
11443
Grafik: 11137
CPU: 13557

Edit: Testade GPU OC sliden i Vantage appen. (100Mhz boost standard)
Ingen märkbar skillnad i temp. CPU och CPU ligger runt 70.
Timespy:
11742
Grafik: 11489
CPU: 13420

Gamla L7 3080 R9:
11631
Grafik: 12085
CPU: 9592
Kan varit så att jag skruvat lite på hastigheterna på Grafiken på denna. Kommer inte ihåg.

Kan även säga att SSD hastigheten i Diskmark gick från 3589/3273mb/s till nästan 7000/7000mb/s vilket är i stort sett lika snabbt som min stationära i sign. Imponerande!

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV

Permalänk
Medlem

Hur undervoltar ni?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Hur undervoltar ni?

Intel-CPU ska väl klara att undervolta i XTU men osäker på vilka som stöttas. Vad jag vet går det hittills bara att undervolta Ryzen 9 5900HX men det sägs att det ska gå på andra AMD-CPU också.
https://www.reddit.com/r/GamingLaptops/comments/vxe5nw/ryzen_...

Om du menar GPU så kan du följa denna guide: https://youtu.be/59dy6kStHfE?t=914
Jag kör undervolt och överklockning på mitt GPU med riktigt bra resultat!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Danis:

Ja det är ett helt ok köp. Köpte dock årets modell med intel i7 12700 och DDR5 för 15990:- för nån vecka sedan och där får man ju generellt betydligt bättre processor men i spel är det nog ingen större skillnad.

Edit: eller va det 16990 jag gav? 🤷🏻‍♂️ Svar: ja, så det va ju 1700 dyrare och det är det kanske inte värt.

Enda problemet jag ser med 3070 korten är att 8Gb är i minsta laget för framtiden men du kan spela det mesta på max.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Legion 5/5 pro 2022 models are around the corner so maybe its better to wait more

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1670072-lenovo-legion-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forestlander:

Legion 5/5 pro 2022 models are around the corner so maybe its better to wait more

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1670072-lenovo-legion-...

Vissa är redan släppta och har funnits att beställa sedan starten av sommaren, med olika snabb leverans:
https://www.lenovo.com/se/sv/laptops/legion-laptops/legion-5-...
https://www.lenovo.com/se/sv/laptops/legion-laptops/legion-7-...
(EG har dock haft leveransdatum tidigast augusti för L5P RTX3070 TI, nu är det slutet av september)

Visa signatur