Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Svårt. Försökt men för mig slutade det på Ali.

Tänkte också på ali men leveranstiderna brukar vara så tråkigt långa.

Hittade denna på norska Power.no. Beställt.

https://www.power.no/mobil-og-foto/droner-og-tilbehoer/drone-...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av d3rrty:

Jag är ute efter "bättre" ljud, vad det nu innebär.. och så smidigheten med en kortare kabel.. och dessutom snyggare.

men jag kanske ska lägga pengarna på nåt vettigare.

Lite beroende på vad du vill uppnå med bättre ljud. Men det går att förändra ljudet. Sen är det upp till lyssnaren att avgöra om blev en förbättring, försämring eller både och men inom olika parametrar.

Alternativ är ju annars
- byta pads som @anon8870 nämnde
- modda, tex KISS-mod med Dynamat https://www.superbestaudiofriends.org/index.php?threads/hd650...
- skramla till en rörförstärkare, vad jag brukar föredra till mina HD6xx
- se över din playback-kedja, är den bitperfect, koppla USB DAC på egen USB kontroller osv
- EQ, digital-EQ går inte ihop med bitperfect playback, iom att EQ:n påverkar dataströmmen och då faller bitperfect, analog-EQ ex Schiit Loki eller klassiska analoga tonkontroller är ett alternativ annars, choose your poison
- uppgradera DAC:en
- dyra kablar långt ner i prio

Sitter och lyssnar just nu med HD6xx, Forza Claire HPC MK2 1,5m 6,3mm och Sennheiser orginal HD650 3m 6,3mm kabel. iFi Zen Stream, SMSL VMV D1SE, JDS Labs Atom i kedjan. Inga rör idag, ville driva med något neutralt iom att kablar skulle jämföras.
Jag föredrar Forza kabelns längd, utseende och hantering. Inbillar/tror/känner/hoppas/tycker/hör att Forza kabeln låter "öppnare" än Sennheiser orginalkabeln. Om det finns skillnader är dom små iaf för mina öron att uppfatta. Har tyvärr ingen billigare AliExpress kabel för HD6xx att jämföra med.
https://forzaaudioworks.com/en/product.php?id_product=80

Oj nu skrev jag ett kabelintryck hoppas vi får en lugn söndag ändå

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Ser att många både tipsar och köper från Sennheiser Outlet men har inte sett någon som skriver om själva köpupplevelsen.

Så till min fråga, ser produkterna ut som nya bara att de är refurbed eller vad kan man förvänta sig? Är de kompletta med alla tillbehör? Något annat jag bör ha i åtanke?

De har nämligen HD800 S i lager och jag funderar på att slå till. Tack! 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zebbe1:

Ser att många både tipsar och köper från Sennheiser Outlet men har inte sett någon som skriver om själva köpupplevelsen.

Så till min fråga, ser produkterna ut som nya bara att de är refurbed eller vad kan man förvänta sig? Är de kompletta med alla tillbehör? Något annat jag bör ha i åtanke?

De har nämligen HD800 S i lager och jag funderar på att slå till. Tack! 🙂

Kompletta och ser ut som nya är min erfarenhet. Köpt därifrån fyra gånger.

Du har dessutom fri retur om du skulle ångra dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Kompletta och ser ut som nya är min erfarenhet. Köpt därifrån fyra gånger.

Du har dessutom fri retur om du skulle ångra dig.

Toppen det låter bra! Tack för snabbt svar 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3rrty:

Jag är ute efter "bättre" ljud, vad det nu innebär.. och så smidigheten med en kortare kabel.. och dessutom snyggare.

men jag kanske ska lägga pengarna på nåt vettigare.

Köp en kortare och snyggare kabel, för all del. Det är ett otyg när de är för långa. Men om ljudet blir bättre så råder jag dig att tänka såhär: Sennheisers ingenjörer har inte skickat med en felaktigt konstruerad kabel. Visst kan ljudet bli annorlunda av en annan kabel, men då är sannolikt överföringsfunktionen knappast perfekt.

Det finns smidiga EQ:s till både Android och PC och med en beprövad preset från någon som mätt upp hörluren i ett stativ så kan du lyfta ljudet till nästa nivå(er).

Här hittar du ett bra utgångsläge:

https://www.reddit.com/r/oratory1990/wiki/index/list_of_prese...

"HD650 Harman target (Over-Ear)"

Om du tittar på "EQ Curve total" så verkar det vara huvudsakligen en rejäl höjning av basen och en liten svacka runt 200 Hz som ska appliceras. Japp, så enkelt kan det vara.

Skrivet av TotalF:

Fick hem min ifi Go Blu häromdagen - letade efter ett enkelt alternativ för att få BT till mina Celestee. Testat den ett par dagar och jag gillar den verkligen, för vad det är. Fungerar klockrent och det är eg rätt sic vad den pumpar ut på sina.. 30ish gram?

Cool! Jag har länge letat efter liknande lösning till mina Sundara. För tillfället har jag knappast råd (föräldraledig, och snart kommer en unge till) med 2000 kr men det är ju kul att det iallafall finns nån slags lösning. Bra jobbat!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Köp en kortare och snyggare kabel, för all del. Det är ett otyg när de är för långa. Men om ljudet blir bättre så råder jag dig att tänka såhär: Sennheisers ingenjörer har inte skickat med en felaktigt konstruerad kabel. Visst kan ljudet bli annorlunda av en annan kabel, men då är sannolikt överföringsfunktionen knappast perfekt.

Det finns smidiga EQ:s till både Android och PC och med en beprövad preset från någon som mätt upp hörluren i ett stativ så kan du lyfta ljudet till nästa nivå(er).

Här hittar du ett bra utgångsläge:

https://www.reddit.com/r/oratory1990/wiki/index/list_of_prese...

"HD650 Harman target (Over-Ear)"

Om du tittar på "EQ Curve total" så verkar det vara huvudsakligen en rejäl höjning av basen och en liten svacka runt 200 Hz som ska appliceras. Japp, så enkelt kan det vara.

Cool! Jag har länge letat efter liknande lösning till mina Sundara. För tillfället har jag knappast råd (föräldraledig, och snart kommer en unge till) med 2000 kr men det är ju kul att det iallafall finns nån slags lösning. Bra jobbat!

När väl fiio btr7 och topping g5 finns lättillgängliga sp ska jag läsa in mig på reviews och hur de står sig mot go blu.

Mtp att jag älskar formfaktorn/funktionaliteten så ska det mkt till för att jag ska sälja och köpa en av de andra men på pappret verkar de vara bättra apparater så ska ge dom en chans iaf. Men tror de ligger runt 3k så får väl se.

Det här med audio blir ju så lätt dyrt i onödan 🤣🤣🤣

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Nu hamnar jag nog kanske lite off då dessa produkter jag kommer prata om nu kanske inte lämpar sig för hörlursgalningar

Men mina Sony MDR1000x brast idag så nu behöver jag ett par nya lurar till telefonen, iFån 13 pro utan extern dac.

Mina nya lurar ska användas till ALLT som har med mobilt att göra, dvs de hänger med på buss/tåg, gym/joggingtur och eventuellt användas typ en hel arbetsdag för musiklyssnande.

Mina tankar går ju nu genast mot Sonys WH-1000XM4 då jag verkligen gillade dom jag hade.

Samtidigt är jag väldigt nyfiken på att testa Apples AirPods Pro, känns smidigare men jag har historiskt alltid haft problem att få inears att sitta fast, speciellt när jag inte sitter still, de vill gärna ramla ut då.

Har ni nå vettigt att rekommendera?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk

Hifiklubben värdelös som vanligt. Annan butik och provar Yamaha YH-E700A väldigt bra ljud. Fin bas och resten utav registret är där. Lyssnar på mycket country/pop/rock/songwriters
Javisst de är lite stora än till exempel Sony/Bose jösses vad de är sköna att ha på sig. Passar utmärkt på mina öron. Sluter in helt. ANC är helt sjukt bra faktiskt. Hör nada runt mig än musiken som spelas.
Provar lite olika sorters musik med S21u och Tidal hifi
3200kr är helt ok. Se om man kan få den för 3k.

Ljudmässigt är Yamaha lurarna bra. Allt låter bra. Till och med gamla goa Magnus Uggla - kung för en dag är bra. Maffig bas utan att ta över resten utav ljudet. Diskanten är lagom. Mellanregister låter ok. Lyssnat på allt möjligt utan att bli trött i öronen. Allt låter bättre än mina sunkiga AT lurar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Hifiklubben värdelös som vanligt. Annan butik och provar Yamaha YH-E700A väldigt bra ljud. Fin bas och resten utav registret är där. Lyssnar på mycket country/pop/rock/songwriters
Javisst de är lite stora än till exempel Sony/Bose jösses vad de är sköna att ha på sig. Passar utmärkt på mina öron. Sluter in helt. ANC är helt sjukt bra faktiskt. Hör nada runt mig än musiken som spelas.
Provar lite olika sorters musik med S21u och Tidal hifi
3200kr är helt ok. Se om man kan få den för 3k.

https://www.amazon.se/-/sv/dp/B08NF8KVYR 2602:- hos Amazon.

Permalänk
Skrivet av Ugga:

Det blir något liknande viss jag skall importera de till mig. Bor ej i Sverige. Man kan räkna det priset plus import/tull och sedan vill butiken tjäna lite för att överleva.
Kör Disturbed nu, the Vengful one
Ruskigt bra. Nu LeAnn Rimes
De klarar allt jag lirar. Som att lyssna på ett par bra högtalare.

Slog till. 3200kr för de var redan nedsatt från 3500kr. Fick lyssnat på lite högtalare.

Monitor Audio Gold
Sonos Faber Lumina/sonetto
Diskanten gillade jag mest i Lumina medan jag gillade Basen i Gold och mellanregister i Sonetto. En kloning mellan dessa 3 är vad jag letar efter. Försäljaren tyckte det jag redan spelade i hemmet var väldigt bra. Det vet jag sedan långt tillbaka. Snäll och hjälpsam försäljare.

Det negativa är att det är USB C på laddkabeln till Yamaha får se om jag har en konverter hemma. Brukar använda en gammal laddare från när jag hadde äpple telefon. Samsung laddaren har USB C. Lite drygt att byta var gång. Eller den kanske fungerar med lurarna.
USB C enbart i ena änden och vanlig hederlig USB i andra änden. Löste sig rätt så bra. Ge de någon dag med lyssning så återkommer jag ifall någon vill veta hur de fungerar.

Permalänk
Medlem

En fråga till entusiasterna där ute. Kanske frågar jag efter det enda som är bortom räckhåll, kanske inte.

Hur som helst har jag precis köpt ett par halvfina lurar (DT770 pro 250ohm), och min spontana reaktion är att ljudet är toppen, oavsett vad jag kopplar in dem i. Det låter bättre än alla högtalare, AirPods, bilar och annat jag testat.

Men, på något vis finns allt utom det som verkligen spelar någon roll. Den där inlevelsen som finns överallt live, på musikaler, konserter, operor, såna där ögonblick när håren reser sig på armarna och man bara är där, just då i ögonblicket. Mina DT770 är inte i närheten av att skapa något sånt. Kan jag få det i mitt vardagsrum?

Permalänk
Skrivet av Olle3:

En fråga till entusiasterna där ute. Kanske frågar jag efter det enda som är bortom räckhåll, kanske inte.

Hur som helst har jag precis köpt ett par halvfina lurar (DT770 pro 250ohm), och min spontana reaktion är att ljudet är toppen, oavsett vad jag kopplar in dem i. Det låter bättre än alla högtalare, AirPods, bilar och annat jag testat.

Men, på något vis finns allt utom det som verkligen spelar någon roll. Den där inlevelsen som finns överallt live, på musikaler, konserter, operor, såna där ögonblick när håren reser sig på armarna och man bara är där, just då i ögonblicket. Mina DT770 är inte i närheten av att skapa något sånt. Kan jag få det i mitt vardagsrum?

Hur mycket pengar har du till förfogande. Skämt

De där DT770 är deras intro serie. Det du letar efter kräver en annan modell som kostar lite mer.

Permalänk
Medlem

Är verkligen ingen audiofil men har verkligen uppskattat mina Focal Celestee (slutna, over ears) npgot oerhört till allt från musik, till film och gaming.

Tänkte se på, och eventuellt klpa mig, ett par iems - bara för att ha vid de tillfällen som ett par stora over ears blir för otympligt.

Samtidigt som jag gärna vill uppnå celesteens kvalitet vad gäller upplevelsen så tänker jag inte punga ut med samma belopp utan hoppas kunna hitta något bra innanför 3-5k.

En grej är att jag kan INTE använda typen som till exempel jabra elita, se bild.

De trillar ur/sitter inte tätt så någon annan formfaktor måste till.

Är ute efter trådade lurar, inte bt.

Vilka modeller borde jag undersöka närmare??

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Någon som, eller har provat, antingen Fiio FH7 eller Tin Hifi P1 - iems?

De ser rätt spännande ut i reviews tbh.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Är verkligen ingen audiofil men har verkligen uppskattat mina Focal Celestee (slutna, over ears) npgot oerhört till allt från musik, till film och gaming.

Tänkte se på, och eventuellt klpa mig, ett par iems - bara för att ha vid de tillfällen som ett par stora over ears blir för otympligt.

Samtidigt som jag gärna vill uppnå celesteens kvalitet vad gäller upplevelsen så tänker jag inte punga ut med samma belopp utan hoppas kunna hitta något bra innanför 3-5k.

En grej är att jag kan INTE använda typen som till exempel jabra elita, se bild.
<Uppladdad bildlänk>
De trillar ur/sitter inte tätt så någon annan formfaktor måste till.

Är ute efter trådade lurar, inte bt.

Vilka modeller borde jag undersöka närmare??

Finns ju så jäkla mycket när det kommer till Chi-fi IEMs bara, ren djungel.
Du vet det kanske redan, men Crinacle brukar lista allting. https://www.youtube.com/c/crincl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mebbot:

Finns ju så jäkla mycket när det kommer till Chi-fi IEMs bara, ren djungel.
Du vet det kanske redan, men Crinacle brukar lista allting. https://www.youtube.com/c/crincl

Jag "gillar" Z Reviews på youtube men inser samtidigt att han säkert inte är för alla. Crinacle hade jag totalt missat

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Är verkligen ingen audiofil men har verkligen uppskattat mina Focal Celestee (slutna, over ears) npgot oerhört till allt från musik, till film och gaming.

Tänkte se på, och eventuellt klpa mig, ett par iems - bara för att ha vid de tillfällen som ett par stora over ears blir för otympligt.

Samtidigt som jag gärna vill uppnå celesteens kvalitet vad gäller upplevelsen så tänker jag inte punga ut med samma belopp utan hoppas kunna hitta något bra innanför 3-5k.

En grej är att jag kan INTE använda typen som till exempel jabra elita, se bild.
<Uppladdad bildlänk>
De trillar ur/sitter inte tätt så någon annan formfaktor måste till.

Är ute efter trådade lurar, inte bt.

Vilka modeller borde jag undersöka närmare??

Just dom Jabra 85t Elite som är på bilden är nog dom inear-lurar som sitter absolut bäst i mina öron. Är nåt med den där lite avlånga formen på plupparna som gör det antar jag. Enda som suger med dom är att den plockar upp vindbrus alldeles för lätt o att den inbyggda EQn inte riiktigt räcker till, utan man måste köra nån till (typ Poweramp kör jag) för att lyckas fiska upp den allra djupaste basen.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Gurrrra:

Just dom Jabra 85t Elite som är på bilden är nog dom inear-lurar som sitter absolut bäst i mina öron. Är nåt med den där lite avlånga formen på plupparna som gör det antar jag. Enda som suger med dom är att den plockar upp vindbrus alldeles för lätt o att den inbyggda EQn inte riiktigt räcker till, utan man måste köra nån till (typ Poweramp kör jag) för att lyckas fiska upp den allra djupaste basen.

Intressant. Vindbrus är ett problem på mina Technics men endast för motparten. Min röst försvinner på andra sidan helt enkelt.
Hur stör vindbruset på Jabra?
1. I dina öron vid samtal
2. I dina öron vid musiklyssning
3. Hos motparten vid samtal

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Intressant. Vindbrus är ett problem på mina Technics men endast för motparten. Min röst försvinner på andra sidan helt enkelt.
Hur stör vindbruset på Jabra?
1. I dina öron vid samtal
2. I dina öron vid musiklyssning
3. Hos motparten vid samtal

Är vid musiklyssnande jag tänker på mest, är jag ute o går så plockar formen på lurarna lätt upp minsta vindpust, o med ANC på så hörs det också men på ett lite annat sätt, typ lite lägre volymen med mer högfrekvent istället. Är dock vid cykling det störst mest, men med ANC på mittenläget så blir det okej, o sätter jag små tejpbitar på micarna så blir det ännu lite bättre o går att leva med om jag dessutom maxxar volymen. Känns lite som en jalla-lösning, men orkar inte slänga mer pengar på lurar just nu, o dessutom är ANCn en av dom absolut bästa i prisklassen vilket är guld i kommunaltrafik osv.

Men det stör vid samtal också tydligen, plus att dom plockar upp ljud runtomkring väldigt lätt, kan inte ens ha lite tyst musik igång i bakgrunden utan att det stör moyparten.
Fast som tur är så pratar jag väldigt sällan i telefon ändå, utan det är mina cykelturer som påverkas mest. En av få fördelar med att hösten o vintern är på g att jag kan ha mössa på mig som tar bort att vindbrus.

Permalänk
Skrivet av issue:

Nu hamnar jag nog kanske lite off då dessa produkter jag kommer prata om nu kanske inte lämpar sig för hörlursgalningar

Men mina Sony MDR1000x brast idag så nu behöver jag ett par nya lurar till telefonen, iFån 13 pro utan extern dac.

Mina nya lurar ska användas till ALLT som har med mobilt att göra, dvs de hänger med på buss/tåg, gym/joggingtur och eventuellt användas typ en hel arbetsdag för musiklyssnande.

Mina tankar går ju nu genast mot Sonys WH-1000XM4 då jag verkligen gillade dom jag hade.

Samtidigt är jag väldigt nyfiken på att testa Apples AirPods Pro, känns smidigare men jag har historiskt alltid haft problem att få inears att sitta fast, speciellt när jag inte sitter still, de vill gärna ramla ut då.

Har ni nå vettigt att rekommendera?

Du kan ju invänta den 7:e, har för mig apple droppar AirPods Pro 2 om det är intressant. Annars är ju inte 1000XM4 dåliga alls.
Annars finns ju alltid Airpods max som alternativ till WH-1000XM4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramengaijin:

Du kan ju invänta den 7:e, har för mig apple droppar AirPods Pro 2 om det är intressant. Annars är ju inte 1000XM4 dåliga alls.
Annars finns ju alltid Airpods max som alternativ till WH-1000XM4.

Vänta??!!
Beställde AirPods pro, men vet inte riktigt om jag är vän med dem, har lite problem med att jag ofta får peta lite på höger snäcka som gärna vill lossna lite lätt/glappa. Inte så att den trillar ut, men störigt är det.

Har för mig att jag läste i någon tråd att man kan skicka tillbaka använda inear till Amazon, så beställde därifrån, så får se om jag försöker skicka tillbaka dem, behöver kanske testa dem lite till

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av TotalF:

Någon som, eller har provat, antingen Fiio FH7 eller Tin Hifi P1 - iems?

De ser rätt spännande ut i reviews tbh.

Efterföljaren Fiio FH7S släpps 30e Aug. Samma driver antal 4 BA, 1 Dynamisk.
De har teasat FH7S på sin Youtube.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Vänta??!!
Beställde AirPods pro, men vet inte riktigt om jag är vän med dem, har lite problem med att jag ofta får peta lite på höger snäcka som gärna vill lossna lite lätt/glappa. Inte så att den trillar ut, men störigt är det.

Har för mig att jag läste i någon tråd att man kan skicka tillbaka använda inear till Amazon, så beställde därifrån, så får se om jag försöker skicka tillbaka dem, behöver kanske testa dem lite till

Allt som är köpt online har samma ångerrätt. Du behöver dock återställa produkten, i den mån det går, till skicket du fick den i, bl a rengöring.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Allt som är köpt online har samma ångerrätt. Du behöver dock återställa produkten, i den mån det går, till skicket du fick den i, bl a rengöring.

Inears är väl klassat som hygienartikel hos många ÅFs dock. Sen om det egentligen håller mot distansköpslagen låter jag någon mer insatt sia om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Efterföljaren Fiio FH7S släpps 30e Aug. Samma driver antal 4 BA, 1 Dynamisk.
De har teasat FH7S på sin Youtube.

Nu när jag haft ifi go blu ett par dagar och lyssnat in mig på den så har jag svårt att se att jag skulle byta ut den. Formfaktor, ljud och pris är svårslaget mtp användning.

Men som nån skrev till mig för länge sen. Det är dyrt med hifi...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Fyndjägare

1000 kr för en SMSL SU-6 DAC är väl ok. Inte min annons.

Blocket: HELT NY SMSL SU-6 DAC ES9038Q2M - D/A-omvandlare https://www.blocket.se/annons/stockholm/helt_ny_smsl_su_6_dac...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Säljer bort mina Focals OG och Schiit Asgard 3.

Focal Clear OG + Extra hörlurskuddar
https://hifitorget.se/visa_annons.php?id=161902

Schiit Asgard 3 - AMP (Utan DAC)
https://hifitorget.se/visa_annons.php/schiit_asgard_3_161903....

Permalänk
Medlem

Jag behöver nya kuddar till mina HD650 nu efter 12 år, några tips? Är det Sennheiser original som gäller eller finns det andra trevliga?

Permalänk
Skrivet av Purgatory:

Jag behöver nya kuddar till mina HD650 nu efter 12 år, några tips? Är det Sennheiser original som gäller eller finns det andra trevliga?

nya pads från sennheiser ligger på 365kr och då är det fri frakt också.
https://spares.s-consumer.com/sv-se/catalog/product/506971-hd-650-groove

Sen om man inte gillar original från sennheiser finns ju Yaxi's pads, från JP eller Tyskland.
Tysk butik
Direkt från Yaxi

Köpte nya kuddar och kabel till mina HD558 där.

la till extra info om kuddar