Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

GoldenEye 007 Kommer till Game Pass

Includes :

  • Achievements

  • 4K resolution

  • Smoother framerate

  • Better controls

https://news.xbox.com/en-us/2022/09/13/james-bond-returns-gol...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Lego Star Wars: The Skywalker Saga is getting a new Galactic Edition release in November, but the more important news is the addition of 30 newly playable Star Wars characters, including Cassian Andor from Rogue One: A Star Wars Story (and Star Wars: Andor), Reva from Obi-Wan Kenobi, and Captain Rex from Star Wars: The Clone Wars.
https://www.polygon.com/23345106/lego-star-wars-skywalker-sag...

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Microsoft körde nyligen en presentation i samband med Tokyo Game Show och levererade en hel del trevliga nyheter. Bland annat kommer Assassin's Creed: Odyssey och Ni No Kuni: Wrath of the White Witch släppas idag till Game Pass följt av Deathloop 20 september.

Permalänk
Medlem

DEATHLOOP’s latest update is almost here and it’s bringing a lot of new goodies for you to enjoy, from a new weapon and ability to a new enemy and more, plus a new console to experience the award-winning game on.
https://bethesda.net/en/article/E1GQNUk9ARha3zDoIkuTM/deathlo...

Permalänk
Medlem

Har jag drömt, eller har inte Assassin's Creed: Odyssey redan funnits på Game Pass?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Har jag drömt, eller har inte Assassin's Creed: Odyssey redan funnits på Game Pass?

Origins släpptes till GamePass för någon månad sen. Kanske det som du tänker på? 🙂

Visa signatur

Main: Fractal Design Define S | be quiet! Dark Power 12 1000W | Gigabyte X570 AORUS Ultra | AMD Ryzen R9 5900X | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB | EVGA GTX 1070 | SoundBlaster X-Fi | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2 | Windows 10 Professional x64
Laptop: HP EliteBook 850 G7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenon X1:

Origins släpptes till GamePass för någon månad sen. Kanske det som du tänker på? 🙂

Ah, så kan det nog varit ja!
Namnen är för lika

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Försvinner från Gamepass 30 september:
Visage
The Procession to Calvary
Astria Ascending
AI: THE SOMNIUM FILES
UNSIGHTED
Dandy Ace
Subnautica: Below Zero
Dirt Rally
DiRT 4
Going Under
Lemnis Gate
Slime Rancher

Permalänk
Avstängd

Passa på att hämta Portal 2 nu om ni har gamepass eller gold.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Hade inga planer på att köpa men för bra pris för att motstå.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Hade inga planer på att köpa men för bra pris för att motstå.

Samma här, har ett One X jag är nöjd med egentligen, men för detta priset blir det en uppgradering. Skönt att kontrollerna fortsätter fungera också. Är sjukt prisvärt om man tänker på vad en jämförbar PC hade kostat.

Resident Evil 2 finns för 120 kr på Xbox Store, hört mycket gott om det spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Nu fick jag mail från power att som cancellerat min beställning. Kan väl knappast vara ok? Så oskäligt pris var det ju inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av wheaa:

Nu fick jag mail från power att som cancellerat min beställning. Kan väl knappast vara ok? Så oskäligt pris var det ju inte

Står det att det var pga av priset? För enligt lagersaldo är dom slut nu, erbjudandet kanske bara gällde så länge de fanns i lager men så var det lite glapp där i samband med din beställning?

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Skrivet av wheaa:

Nu fick jag mail från power att som cancellerat min beställning. Kan väl knappast vara ok? Så oskäligt pris var det ju inte

Håller med då dom både mottagit och bekräftat ordern i separata mail. Annullering borde skett efter mottagen order, men före bekräftad. Speciellt då priset inte var orimligt.

Permalänk

Även jag beställde en igår från Power för det lägre priset och fick ordern bekräftat, men såg nyss att ordern är annullerad men utan anledning.

EDIT:

Såg att jag fick mejl som hamnade under skräppost.

Ibland blir det fel...
Bästa kund,

Ibland blir det fel, även hos oss.

I lördags sänktes Xbox Series X felaktigt i pris av vår prisrobot vilket gjorde att den fick ett alldeles för lågt pris.

Du har beställt en Xbox series X till ett felaktigt pris och vi måste tyvärr meddela att din order kommer att annulleras.

Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för detta!

Om du har valt kredit- eller betalkort som betalningsmetod, kommer reservationen att släppas automatiskt inom kort. Om du har valt faktura eller delbetalning, kommer den att makuleras hos Klarna.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Återigen ber vi så hemskt mycket om ursäkt.

Vänligen
POWER

Inget fel utan behöver ändra inlägget pga ytteligare information
Permalänk
Medlem

Jag har också fått två separata mail med godkännande, det här är deras anledning:

Ibland blir det fel...
Bästa kund,

Ibland blir det fel, även hos oss.

I lördags sänktes Xbox Series X felaktigt i pris av vår prisrobot vilket gjorde att den fick ett alldeles för lågt pris.

Du har beställt en Xbox series X till ett felaktigt pris och vi måste tyvärr meddela att din order kommer att annulleras.

Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för detta!

Edit: står inte som annullerat när jag går in på ordern på deras hemsida så skumt

Permalänk
Medlem

Uppdatering har pratat med kundtjänst dom vägrar ge mig sig:

"Vi beklagar det som inträffat, då produkten som du beställt haft ett sådant markant prisfel så har din order annullerats, då detta inte är en produkt vi sänker pris på. Vi kommer tyvärr inte ha någon möjlighet att skicka ut produkten till dig för detta pris."

Jag kommer ta det här vidare till ARN om dom inte hedrar avtalet, det går knappast att hävda att ca 1000 kr rabatt inte går att betrakta som skäligt och att inte handlat i god tro (vilket jsg faktiskt gjorde).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wheaa:

Uppdatering har pratat med kundtjänst dom vägrar ge mig sig:

"Vi beklagar det som inträffat, då produkten som du beställt haft ett sådant markant prisfel så har din order annullerats, då detta inte är en produkt vi sänker pris på. Vi kommer tyvärr inte ha någon möjlighet att skicka ut produkten till dig för detta pris."

Jag kommer ta det här vidare till ARN om dom inte hedrar avtalet, det går knappast att hävda att ca 1000 kr rabatt inte går att betrakta som skäligt och att inte handlat i god tro (vilket jsg faktiskt gjorde).

Jag tyckte det kändes uppenbart fel då jag aldrig sett den gå för under ordinarie pris alls och generellt har sålt slut rätt fort, men håller med om att det inte alls är uppenbart för alla och det är väl det som räknas.

ARN borde gå på din sida om du frågar dem, var ju nån situation med billiga hårddiskar eller nåt för inte så länge sen där ARN tog köparens sida om jag minns rätt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Tycker inte heller det är anmärkningsvärt billigt, har väl funnits i lager i månader nu, och är en två år gammal produkt.

Funderade faktiskt själv på att köpa, men avvaktade just för att jag tror lika bra erbjudanden kommer att komma igen och barnen är mer intresserade av en switch ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wheaa:

Uppdatering har pratat med kundtjänst dom vägrar ge mig sig:

"Vi beklagar det som inträffat, då produkten som du beställt haft ett sådant markant prisfel så har din order annullerats, då detta inte är en produkt vi sänker pris på. Vi kommer tyvärr inte ha någon möjlighet att skicka ut produkten till dig för detta pris."

Jag kommer ta det här vidare till ARN om dom inte hedrar avtalet, det går knappast att hävda att ca 1000 kr rabatt inte går att betrakta som skäligt och att inte handlat i god tro (vilket jsg faktiskt gjorde).

Herregud, de gjorde ett misstag och ingen har lidit skada av det. Varför ska du hålla på att härja om det? Om de inte vill sälja produkten för det priset, vem är du att försöka tvinga dem till det?

Tycker ärligt talat att det snarare är du som är ute på tunn moralisk is.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Xbox One discs finally playable offline after changes to unpopular Xbox Series X DRM
https://www.gamesradar.com/xbox-one-discs-finally-playable-of...

Permalänk
Medlem

https://news.xbox.com/en-us/2022/09/20/game-pass-september-20...

Permalänk
Medlem

Någon som fått igång Discord på Xbox? Har länkat enligt guiden på Xbox:et men vet inte hur jag kommer in i Discord på boxen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Någon som fått igång Discord på Xbox? Har länkat enligt guiden på Xbox:et men vet inte hur jag kommer in i Discord på boxen.

https://support.discord.com/hc/sv/articles/360003953831-Disco...

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Någon som fått igång Discord på Xbox? Har länkat enligt guiden på Xbox:et men vet inte hur jag kommer in i Discord på boxen.

Har fått igång mitt och använt det flitigt.

Så fort jag "anslutit" kontona med varandra (genom mobilen), så går jag in i en kanal via Discord på mobilen; swajpar uppåt med tummen och får upp fler val, bl.a. "överför röst till Xbox", och då öppnas Xbox-appen på mobilen där man bekräftar sitt val.

Sen är allt klart!