Se vad som är mest populärt på Steam med ny topplista

Permalänk
Melding Plague

Se vad som är mest populärt på Steam med ny topplista

Valve har uppdaterat Steam och försett tjänsten med en dedikerad sida för plattformens mest populära titlar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Galet att CS fortfarande är så populärt, ett spel som började som en mod -99.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Galet att CS fortfarande är så populärt, ett spel som började som en mod -99.

Som dessutom är de mest välsvarvade FPS spelet som än idag slår samtliga FPS titlar på fingrarna. (i mitte tycke)

ONT: Trodde Lost Ark var dött eller hypen, fel har man.

Permalänk
Medlem

Det säger ju något, och jag vet inte vad, att Euro Truck Simulator 2 ligger på plats 36.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Lego Master

Intressant att jag inte ens vet vad Lost Ark är.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

TF2 still going strong

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Oj, PUBG fjärde mest spelade spelet? Visst det är inte de miljontals som under hypen, men trodde det hade dippat lägre än så

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Rimworld ligger top 50? Coolt att se, ett av mina absoluta favoritspel alla kategorier

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Oj, PUBG fjärde mest spelade spelet? Visst det är inte de miljontals som under hypen, men trodde det hade dippat lägre än så

då känns nästan TF2 på 6e plats som mer förvånande, själv trodde jag det va mer eller mindre dött =o

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Rimworld ligger top 50? Coolt att se, ett av mina absoluta favoritspel alla kategorier

Mycket fränt, en toppfavorit hos mig också!

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Det säger ju något, och jag vet inte vad, att Euro Truck Simulator 2 ligger på plats 36.

Ja, att det verkligen är ett så pass bra spel som spelarna säger att det är. Man återvänder alltid till det

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Oj, PUBG fjärde mest spelade spelet? Visst det är inte de miljontals som under hypen, men trodde det hade dippat lägre än så

Som tur är har det inte dippat mer än så.

Det är alldeles för få spel med någorlunda "hyfsad" realism likt PUBG och CS:GO (även om graden av realism går att diskutera LoL) men blir så himla trött på alla fantasifulla barneffekter i spel. Vi behöver flera bra spel för vuxna.

Permalänk
Medlem

Aha så steam har lagt tillbaka länkenn till den här listan i butiken igen? Den har funnits sedan typ releasen av orange box, men de tog bort länken från butiken av någon anledning. Sidan fanns dock kvar på samma url

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Aha så steam har lagt tillbaka länkenn till den här listan i butiken igen? Den har funnits sedan typ releasen av orange box, men de tog bort länken från butiken av någon anledning. Sidan fanns dock kvar på samma url

Länken har varit där sedan evigheter Store -> Stats, även innan denna update med mer info.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Det säger ju något, och jag vet inte vad, att Euro Truck Simulator 2 ligger på plats 36.

Haha, ja en vän till mig spelar det ibland för att koppla av säger han. Han hade en episk session nere i Europa där han var på gränsen till soppatorsk tydligen. Han fullkomligt lös av glädje när han återberättade detta för oss. Han kör lastbil ska jag tillägga

Skrivet av makatech:

Som tur är har det inte dippat mer än så.

Det är alldeles för få spel med någorlunda "hyfsad" realism likt PUBG och CS:GO (även om graden av realism går att diskutera LoL) men blir så himla trött på alla fantasifulla barneffekter i spel. Vi behöver flera bra spel för vuxna.

Helt klart. PUBG, trots alla sina brister, är det spel jag spelar mest ju nu. Det och Age 2 DE.
Synd bara att menyerna och interfacet är totalt skit. Likaså at man inte ens får välja karta själv osv. Well well, dagens peldesign i guess. Kul är det iaf.

Visa signatur

CPU: 5600X - NH-D15S. GPU: 3070Ti
RAM: 16GB DDR4 3600MHz Cl 14-15-15-35.
Moderkort: MSI X570 Tomahawk.
Nätagg: Corsair RMX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Galet att CS fortfarande är så populärt, ett spel som började som en mod -99.

Valves näst mest inkomstbringande spel DOTA2 bygger väl också i princip på en mod från stenåldern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Valves näst mest inkomstbringande spel DOTA2 bygger väl också i princip på en mod från stenåldern.

Jo, det bygger ju på kartan DOTA som fanns till WC3.