Permalänk
Hedersmedlem

jonasy, kan faktiskt inte själv svara på den frågan MEN jag skulle välja Necen. Enligt flera så är NECs pixelpolicy bättre än Hitachis. Sedan så finns det ju en del recensioner av NEC 1701 (int heter den 1760V) som hyllar skärmen till en av de bästa i sin prisklass. Se bla PCWORLD. Se också vad Tomshardware säger om NECen och Hitachin. Visst håller jag med dig, köparrec har sin baksida. Bör läsas med skepsis.

huMMpa, LCD1760NX är den samma som LCD1701 men MED DVI.

Permalänk

Själv så ska jag köpa en 19 " hp skärm, för den billigt via hem pc grejs skulle kosta 9 lax på dustin 20 ms. Men låg upplösning 1280 * 1024. Kanse kan funka så länge det är digitil in på den så fukar det väll.

Permalänk
Medlem

Synd att den här Viewsonicen inte hade lika bra specs som VP171b, för den var jääääklit snygg.

Den här LG-skärmen är också ett alternativ enligt mig. Den är snyggare än VP171b och har typ samma specs. Har iofs inte läst nåt om den..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JvD
KÖP FÖR 17 GUBBAR, KÖP!

Länk: http://www.itbutikken.dk/default.asp?sprog=46&land=46&varenr=...

Köper helst i Sverige även om det kostar ett par hundringar mer. Mest på grund av garantin. Lutar mest åt det hållet om det inte vore för foten. Så otroligt ful den är och den ser även väldigt opraktisk ut.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Hedersmedlem

Angående garantin så tycker jag inte det är SÅ himla farligt när det gäller just bildskärmen eftersom de flesta har s.k. på-platsen-garanti, dvs du behöver inte ha så mycket med butiken att göra, det ingår s.a.s. i priset.

Skärmen finns också på www.marilyn.se för ännu färre kronor. Nöjd nu

Permalänk
Medlem

Recensionen i Microdatorn

Jag tycker att recensionen i Microdatorn som det refererades till tidigare är lite skum (http://sartryck.idg.se/Art/Eizo4_md062003.html).
Varför har Flexscan L557, med responstid 10/15 (tänd/släck), fått bedömningen "utmärkt" på responstid. Hitachi CML174SXW, med 12/4, har bara fått "mycket bra". Går det inte att bara jämföra responstiderna rakt av för olika skärmar, eller måste man göra någon slags subjektiv bedömning också för att få en skärm med bra responstid? Även deras bedömningar av andra parametrar (kontrast, ljusstyrka osv) verkar inte helt följa de faktiska värdena.

Permalänk
Hedersmedlem

bandol: Helt rätt!

Responstiden är inte bara en siffra på pappret, en skärm med 25ms kan mycket väl lida av mindra ghosting än en med 16ms.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Man börjar ändå undra när varken anandtech lr tomshardware ser ghosting på CML174, men microdatorn gör det (i och med att CML174 inte fick utmärkt i testet).

Edit: Samsung 172T fick även den "Utmärkt". Vad jag minns av recensionen på anandtech så såg de mer ghosting på 172t än på cml174. Jag litar inte ett skvatt på testet i microdatorn.

Visa signatur

._.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JvD
Angående garantin så tycker jag inte det är SÅ himla farligt när det gäller just bildskärmen eftersom de flesta har s.k. på-platsen-garanti, dvs du behöver inte ha så mycket med butiken att göra, det ingår s.a.s. i priset.

Skärmen finns också på www.marilyn.se för ännu färre kronor. Nöjd nu

Mycket nöjd, lutar helt klart åt det hållet nu faktiskt. Men jag är lite fundersam över foten faktiskt. Verkar lite lustig, minst sagt.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk

nån som läst senaste recensionen på tomshardware??
Hyundai Q17S 17 var bäst i test.. eller??

Visa signatur

Asus Rampage Formula | Intel E8400 @ 3824mhz | Evga 9800GX2 | Mushkin 4gb pc6400 @ 1020mhz | Lian-li v1000 | Corsair TX750w| Samsung 959NF 19" CRT | Hitachi 160 sata + 160gb IDE|

Permalänk
Medlem

Ingen aning faktiskt. Läs om det igen och se.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Kanske lite sent men jag har varit i Danmark i 3 veckor därför jag inte har skrivit. Har nu kopplat in skärmen o allt. Herregud vilken underbar skärm. Inte testat den i spel än men vilken klarhet och skärpa. Återkommer med mer sedan!

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Sånna bekymmer man ska ha själv bor ja ca 100 meter från elmia så för mig va det inget problem trots att min burk väger ca 30 kg, o skärmen 24

Visa signatur

AMD OPTERON athlon 3800 x2. DFI LANPARTY nforce 4ULTRA D, 2x1 gig twinmos Chassi Themlake 3,3| GC = Powercoler x850 XT Vivo, Logitech G15, Aiwa surround System, NEC DVD Burner, 1 x 1 x 200 gig 1x500 gigmaxtor SATA 1, 1 x180 gig Western Digital 1x320 western

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Har nu kopplat in skärmen o allt. Herregud vilken underbar skärm.

Vilken skärm blev det? En vp171b månne

Permalänk

Jag fick min Hyundai Q17S i fredags och hittils är jag jävligt nöjd. Har provat olika spel, kollat på film m.m. och hittar inget som stör. Jag provade först analogt men ändrade sen till DVI och visst blev bilden skarpare. Eftersom jag håller på mycket med grafik så var färger och sånt väldigt viktigt och jag tycker faktiskt att färgerna och svärtan är riktigt bra den med. Enda negativa (som jag hittat hittils) med skärmen är ljudet från högtalarna i "foten".

Förresten, jag hittade 2st döda pixlar. En som lyste grönt vid svart bakgrund och en som lyste blått vid blå bakgrund. Dessa syndes inte vid vanlig användning men jag hade läst någonstans att man kunde "massera" igång döda pixlar. Så jag provade att "massera" lite och vips! Borta! Så nu har jag inga döda pixlar alls vad jag kan se.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JvD
Vilken skärm blev det? En vp171b månne

Yup det blev en VP171B. Otroligt snygga måste jag säga!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Borny
Sånna bekymmer man ska ha själv bor ja ca 100 meter från elmia så för mig va det inget problem trots att min burk väger ca 30 kg, o skärmen 24

Eftersom jag bor 114 mil från Jönköping är det liksom en annan sak...

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Ja visst är den

Permalänk
Medlem

säger bara: L1710B!!! den är GRYMT BRA! du kommer inte bli besviken jag lovar dig

Permalänk
Medlem

Är L1710B samma som VP171B eller?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

GAAAAH! Ska jag köpa q17s för att spela BF på, på sin höjd?!

(Förlåt, för mitt slöa post..)