Tävling: Rendera SweClockers i framtiden och vinn proffsgrafik från PNY

Permalänk

en sista stund i en apokalyps

lite nostalgi i en apokalyps

Permalänk
Sötast

Så mycket talang på sweclockers!

Permalänk

SWECLOCKERS IN SPACE

Mitt första stora Blender projekt.
Tack vare denna tävlingen har jag lärt mig väldigt mycket nytt och är stolt att lämna in mitt bidrag

Visa signatur

i9 10900K # NZXT Kraken X63 # RTX 3070 Zotac # Strix Z490-F # 64GB 3200Mhz Vengeance - EVGA 1000W - Corsair 5000D/X

Permalänk

"Vakna för tusan, vi har grafikkort att testa!"

Cybergubben

Efter flera hundra år av naturkatastrofer och världskrig fanns bara datorer och Artificiella intelligenser kvar. En av dessa AIs var Cybergubben, Sweclockers ordningsvakt och forumadministratör. När fler och fler människor försvann tog Cybergubben över även datortestning och postning på forumet. Nu för tiden syns bara Cybergubbens ensamma inlägg och recensioner på hemsidan, och i Sweclockers stora mega-building kan man höra hans nybyggda cyberfötter traska omkring och testa diverse datordelar. Men en dag kanske han finner en vän som kan hjälpa honom bedriva världens bästa forum.

"Vakna för tusan, vi har grafikkort att testa!"

Det här var en rolig utmaning, de flesta på det här forumet kanske känner igen posen som jag använde som ref till Cybergubben. Kom in lite sent i tävlingen men blev hyffsat nöjd!

glömde lägga till ett eget meddelande
Permalänk
Medlem

Kanske lite amatörmässig i jämförelse med många andra bidrag, men det är roligt att delta iallafall! Snygga bidrag allihop, det finns många som förtjänar att vinna!

Permalänk
Medlem

Kaptenen
År 2300 har Sweclockersgubben uppgraderat sig själv med bl a överklockade cybernetiska implantat i gult, bytt till blå hudfärg och en modernare frisyr. Senaste artikeln handlar om ett gammalt rymdskepp som uppgraderats med ny 1200EW PSU och en huvuddator som ersätter den gamla besättningen på 6 personer.

Permalänk
Medlem

Uppgradering av rymdskepp pågår
En till på samma tema som innan, uppgradering av rymdskepp. Denna gång några flera cybernetiska implantat på armen och en holografisk surfplatta för att koppla upp sig till det gamla rymdskeppet från tidigt 2200-tal.

Permalänk
Medlem

Hemma hos Sweclockers 2300
Sweclockersgubben jobbar hemifrån år 2300. Inga cybernetiska implantat denna gången, bara genetiska uppgraderingar som gjort att alla ser ut som superhjältar. Senaste arbetsstationen som testas hålls i handen och i bakgrunden syns en retro laptop och en surfplatta. De nya AR glasögonen och hörlurarna är fortfarande en populär produktlinje, eftersom avkoppling blivit viktigare än uppkoppling och de kan tas av närsomhelst.

Permalänk
Medlem

SweClockers-gubben tar en välförtjänt paus på kraftverket efter att framgångsrikt överklockat staden så alla system går som tåget!

Skulle gärna haft mer tid, är tusen saker jag skulle vilja fixa till den här. Hann inte få in några flygande bilar i bakgrunden som jag ville. Är heller verkligen ingen character artist och har varit tvungen att sitta på tåget och modellera gubben för att hinna. Lite brusig är den också, så ett till grafikkort att rendera med skulle inte sitta fel.

Permalänk
Medlem

Sweclockersgumman 2300
När det ska överklockas eller uppgraderas robotar, är det Sweclockersgumman som sköter testerna i speciallabbet med skyddsrummet för testobjekten. Själv är hon en f.d. polisrobot som uppgraderades till robottestingenjör av Sweclockersgubben någon gång tidigt under 2200-talet, när Sweclockers expanderade till rymdskeppstester och blev Sweclockers Galaxy.

Permalänk
Medlem

Octo bidrag

Futurism i all ära, självklart har Swec gubben väggarna tapetserade med light-field display film,
men hans hjärta ligger i RETRO.
Här porträtterad framför sin stolthet, en stor samling crt monitorer, varav många till och med fortfarande fungerar efter hundratals år!

Permalänk
Medlem

Jäklar alltså, fan vad duktiga människor det finns här på forumet

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Jäklar alltså, fan vad duktiga människor det finns här på forumet

Ja verkligen! Vilken kul tävling! Hoppas det blir flera i framtiden

Permalänk

BSoD

Något gick inte som tänkt med den nya riggen.

Första gången jag är med i någon tävling. Upptäckte tävlingen lite sent och därmed att säga att jag pushade mig själv är en underdrift så tack för tillfället.

Permalänk
Medlem

It's a match!

Hej, jag såg denna tävling alldeles för sent, men här kommer ett bidrag i sista sekunden!
Hans brillor från PNY projicerar en bild på lagom läsavstånd mha Nvidias Quantum QT5090 och han kommer sätta sig i sin bil som drivs av Teslas mikrofusionsreaktor och resa 418 ljusår bort ikväll för att dejta Nzoorblax, den lilla go'biten. Äntligen en matchning!!!

Permalänk
Medlem

Hann endast halvt färdigt med en påbörjad koncept bild / "matt painting" dock inte en fullt 3D renderad bild :/ Tanken var att skapa en mer utopia framtid, hade en hel del mer saker jag hade tänkt lagt till på bilden samt hade planerat modellerat gubben i 3D och gjort som ett stor hologram, men var lite väl tidsoptimist när jag började med iden.

(Har inte använt några foton, endast AI generat material )

Program
3Ds Max
Vray
Mudbox
World Machine
Photoshop
Midjurney
Stable diffusion

Wip / making of
3Ds max

Mudbox

Sim01

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk

Fösta gången jag sculptande i 3d så det va en spännande utmaning! Det blev på kort studer på kvällarna efter jobbet. Sitter in i det sista, hoppas det är ok med några min sen! Skyller på mitt 1060..

Permalänk
Medlem

Kommer vinnaren utannonseras här i tråden? Man är ju nyfiken nu. Många fina bidrag

Permalänk
Medlem

Det ska komma en nyhetsartikel om vinnaren enligt reglerna, ca 14 dagar efter tävlingens slut. Tydligen har vinnaren 14 dagar på sig att svara på PM, kanske 28 dagar som värst? 1-3 veckor kvar...

"Tävlingsvinster

Vinnare presenteras i en nyhetsartikel på SweClockers, som publiceras inom cirka två veckor efter tävlingens avslut. Resultaten återfinns även i artikelarkivet. Förseningar kan förekomma.

Vinnare kontaktas via forumets interna system för privata meddelanden (PM) och behöver svara inom 14 dagar. Om vinnaren inte svarar inom denna period förfaller tävlingsvinsten och ingen ersättning utgår."

Permalänk
Geeks
SweClockers

@ToxicX @aijou

Vinnaren presenteras inom kort. Så många fantastiska bidrag, överläggningar pågår!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Det var svårt att välja. Många bra bidrag. 1 och 3 var ändå mina favoriter.

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem

Fantastiska bidrag!

Permalänk
Medlem

3 av 5 finalister är reggade på forumet sept/okt 2022.

Hoppas innerligt att en av de "faktiska" forumsmedlemmarna vinner.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem

När kommer nästa 3D renderingstävling?
Vad blir det för vinster?
Kan man köra något regelbundet, t ex varje månad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insio:

3 av 5 finalister är reggade på forumet sept/okt 2022.

Hoppas innerligt att en av de "faktiska" forumsmedlemmarna vinner.

Ja om det hade varit en Sweclockerstävling hade jag nog tänkt så men detta är ju en tävling som PNY anordnar och liksom "lånar" en plats rampljuset hos Sweclockers.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insio:

3 av 5 finalister är reggade på forumet sept/okt 2022.

Hoppas innerligt att en av de "faktiska" forumsmedlemmarna vinner.

Fler får väl vara med då, istället för att bara titta på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Ja om det hade varit en Sweclockerstävling hade jag nog tänkt så men detta är ju en tävling som PNY anordnar och liksom "lånar" en plats rampljuset hos Sweclockers.

Kan köpa det i viss mån, men skulle ändå föredra att en långvarig medlem vinner än någon som ev. har reggat konto enbart för tävlingen.

I slutändan är det mindre viktigt för mig vem som egentligen vinner, hoppas nog egentligen främst att det är nån som har mycket glädje av vinsten och som inte har en inkomst på 60’ 😂

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insio:

Kan köpa det i viss mån, men skulle ändå föredra att en långvarig medlem vinner än någon som ev. har reggat konto enbart för tävlingen.

I slutändan är det mindre viktigt för mig vem som egentligen vinner, hoppas nog egentligen främst att det är nån som har mycket glädje av vinsten och som inte har en inkomst på 60’ 😂

Värt att tänka på är ju att ofantligt många som "följer" sweclockers inte har ett konto utan endast läser forumen/artiklar. Att då döma ut dessa när dom får tummen ur att skaffa ett konto till följd av en tävling tycker jag inte bara är oschysst, utan också ett tecken på att man inte välkomnar "nya" användare in i värmen. Bara mina 2 cents.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Värt att tänka på är ju att ofantligt många som "följer" sweclockers inte har ett konto utan endast läser forumen/artiklar. Att då döma ut dessa när dom får tummen ur att skaffa ett konto till följd av en tävling tycker jag inte bara är oschysst, utan också ett tecken på att man inte välkomnar "nya" användare in i värmen. Bara mina 2 cents.

Alla har ju rätt till sin åsikt…

Skrivet av Insio:

I slutändan är det mindre viktigt för mig vem som egentligen vinner

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insio:

3 av 5 finalister är reggade på forumet sept/okt 2022.

Hoppas innerligt att en av de "faktiska" forumsmedlemmarna vinner.

Till de nyanlända säger jag: Varmt välkomna hit!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?