Permalänk
Medlem

Tänker du på att den inte boostar över 3,6 Ghz? Du kan behöva uppdatera BIOS. Det fick jag lov att göra.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

@Kilrah

Mitt fel skulle kanske lägga till att bilden visar cpuns status i idle.

Plus ska cpuns base clock inte vara 3.4GHz?
Mvh Paw

Jo jag har faktiskt tänkt på det också, min kör 3,6 i idle med. Kan säkert vara nån inställning. Får kika runt lite...

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Hej,

Har under kvällen installerat en 5800X3D och när jag startade HWinfo så såg det ut som följande när cpun är i idle.
Senaste biosen och chipset drivers är installerade.
Även load optimized defaults har gjorts

https://ibb.co/XsVmFRW

Ser detta rätt ut för ska inte base clocken vara 3.4ghz samt varför är alla kärnorna röda som om dessa körs på max hela tiden.
Så här såg det ut när min gamla 5800X var i idle till exempel.

https://ibb.co/m64NPSY

Hur ser det ut hos er andra 5800X3D användare?
Hade varit tacksamt ifall någon hade kunnat ge lite feedback.

Mvh Paw

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

Hur ser det ut hos er andra 5800X3D användare?

Detta bör testas under belastning.

Idle:

Belastning:

Använder High Performance power plan, Det kan påverka klockfrekvensen men du ser att min idle är ca samma som din

Permalänk
Medlem

Någon som försökt sig på PBO2 och undervolting av CPUn?

https://github.com/PrimeO7/How-to-undervolt-AMD-RYZEN-5800X3D...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Någon som försökt sig på PBO2 och undervolting av CPUn?

https://github.com/PrimeO7/How-to-undervolt-AMD-RYZEN-5800X3D...

Rekommenderas starkt. Personligen orkar jag inte testa värden för individuella kärnor och sätter -30 rakt av i BIOS (MSI har också Kombo Strike presets som gör samma sak).
Använder fortfarande PBO2 för att smidigt justera temperaturtak när CPU:n kör F@H under idle. Tempen blir lite väl dryg annars.

En del moderkort har alltså Kombo Strike 1, 2, 3 inställningar (-10/-20/-30 på alla kärnor) och/eller tillåter all-core CO från förut.

PBO2 Tuner, via Windows, är bara nödvändigt för somliga moderkort.

Med denna "undervolt" får jag 4350mhz all-core med Hyper 212 evo black, bättre kylare kan ge stabila 4450.
4550 är maxgränsen men det är inte realistiskt hålla ens med vattenblock. Och jag vill varna för några större ingrepp för att låsa upp detta då en bekant superöverklockare mördade sin 5800x3d efter att ha gett sig fan på att överklocka förbi specifikation med alla tillgängliga medel.

-30 all core funkar bra på de flesta 5800x3d men hänger den sig när den idlar är det bara öka minimum processor state i din Power Plan i Windows, eller använda mindre agressiv offset, -26 är rätt tryggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Någon som försökt sig på PBO2 och undervolting av CPUn?

https://github.com/PrimeO7/How-to-undervolt-AMD-RYZEN-5800X3D...

Typ alla i denna tråd

Permalänk
Medlem

Vad får ni för Single/Multi-score i CPU-Z bench? Är det Guru3D som har ovanligt högt med 639/6599 eller ska jag vara nöjd med 606/6400?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rotten:

Detta bör testas under belastning.

Idle:
https://i.imgur.com/vQKijLg.png

Belastning:
https://i.imgur.com/Xq8T8HX.png

Använder High Performance power plan, Det kan påverka klockfrekvensen men du ser att min idle är ca samma som din

Tack för din feedback!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rotten:

Rekommenderas starkt. Personligen orkar jag inte testa värden för individuella kärnor och sätter -30 rakt av i BIOS (MSI har också Kombo Strike presets som gör samma sak).
Använder fortfarande PBO2 för att smidigt justera temperaturtak när CPU:n kör F@H under idle. Tempen blir lite väl dryg annars.

En del moderkort har alltså Kombo Strike 1, 2, 3 inställningar (-10/-20/-30 på alla kärnor) och/eller tillåter all-core CO från förut.

PBO2 Tuner, via Windows, är bara nödvändigt för somliga moderkort.

Med denna "undervolt" får jag 4350mhz all-core med Hyper 212 evo black, bättre kylare kan ge stabila 4450.
4550 är maxgränsen men det är inte realistiskt hålla ens med vattenblock. Och jag vill varna för några större ingrepp för att låsa upp detta då en bekant superöverklockare mördade sin 5800x3d efter att ha gett sig fan på att överklocka förbi specifikation med alla tillgängliga medel.

-30 all core funkar bra på de flesta 5800x3d men hänger den sig när den idlar är det bara öka minimum processor state i din Power Plan i Windows, eller använda mindre agressiv offset, -26 är rätt tryggt.

Har jag gjort rätt?
Fick lite lägre clock vid stress på alla kärnor.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING - AMD Ryzen 7 5800X3D - Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C - PNY GeForce RTX 4080 - Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Vad får ni för Single/Multi-score i CPU-Z bench? Är det Guru3D som har ovanligt högt med 639/6599 eller ska jag vara nöjd med 606/6400?

625 / 6495 med-27 all core curve.

BCLK OC Guru3d använder kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vidstrom:

<Uppladdad bildlänk>

Har jag gjort rätt?
Fick lite lägre clock vid stress på alla kärnor.

Har inte mixat runt i ditt bios förr men med stor AIO kan det vara så att du tappar en gnutta klockfrekvens. Det du gör där är inte helt samma sak com Curve Optimizer men det är ett bra alternativ för mer mediokra kylare, kanske inte bästa metoden för dig.

Se om det finns en funktion i BIOS, eller BIOS version med Curve Optimizer (kan heta något annat).

Starta PBO2 Tuner i windows och kör samma test med -30 på alla fält i Curve-tabben, -30 är max, ca -120mv (fast det är lite mer komplicerat än en simpel undervolt). Du kan schemalägga så detta sker varje start om ditt BIOS inte har denna funktion, se tidigare sida i tråden,

Permalänk
Medlem

Tycker det är dags för ASUS att släppa BIOS version 2806 till ROG STRIX B550-E nu!

Visa signatur

SPELDATOR
FRACTAL NORTH MESH BLACK ASUS ROG STRIX B550-E GAMING AMD RYZEN 7 5800X3D FRACTAL LUMEN S36 V2 ASUS TUF GEFORCE RTX 3070 8GB GAMING OC G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB 3600MHZ KINGSTON KC3000 M.2 GEN 4 1024GB CORSAIR RM750X

KRINGUTRUSTNING
LG OLED42C2 HP X27Q VORTEX TAB 75 LOGITECH G303 SWECLOCKERS MUSMATTA HEXAGON LOGITECH G PRO X WIRELESS YAMAHA YAS-207

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Vad får ni för Single/Multi-score i CPU-Z bench? Är det Guru3D som har ovanligt högt med 639/6599 eller ska jag vara nöjd med 606/6400?

612/6220 för mig. Droppar från 6400 rätt fort men går alldrig över 75c så i don't know varför det ändå skiljer så mycket.
Ska leka med curve optimizer också. Nu är det bara default.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blitz86:

625 / 6495 med-27 all core curve.

BCLK OC Guru3d använder kanske?

Det ser helt standard ut i recensionen. Måste bara ha "förlorat" silikon lotteriet igen, Guru3D hade bra mycket bättre 9900K scores också. Nåja, tack för att ni postade era scores. Har sett recension med lägre, så jag hamnar väl runt en average ändå. Detta med -30 All core.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Det ser helt standard ut i recensionen. Måste bara ha "förlorat" silikon lotteriet igen, Guru3D hade bra mycket bättre 9900K scores också. Nåja, tack för att ni postade era scores. Har sett recension med lägre, så jag hamnar väl runt en average ändå. Detta med -30 All core.

597 med 85C temp limit. -30, högst medioker kylare.
614 med standard temp limit 90C, helt i sin ordning. Får helt säkert mer poäng med bättre kylare på men det ser ut att vara försvinnande liten skillnad, och den blir än mindre i spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

612/6220 för mig. Droppar från 6400 rätt fort men går alldrig över 75c så i don't know varför det ändå skiljer så mycket.
Ska leka med curve optimizer också. Nu är det bara default.

La på -25 curve optimizer all core och fick 620/6440 istället.
Såg temp limit nämnas men det hittar jag inte i mitt bios kanske benäms som något annat eller någon offset.
Något mer man ska pilla på mer än att försöka dra på mer negativ curve (om det går dvs) för att kräma ut mer prestanda?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

La på -25 curve optimizer all core och fick 620/6440 istället.
Såg temp limit nämnas men det hittar jag inte i mitt bios kanske benäms som något annat eller någon offset.
Något mer man ska pilla på mer än att försöka dra på mer negativ curve (om det går dvs) för att kräma ut mer prestanda?

Behöver inte röra temp limit, 90C är default. Jag sänker den mest för att slippa 80+ i folding @ home, skiter i vad ingenjörerna säger att den tål, maskinen foldar större delen av dygnet men CPU:n köptes för spelprestanda och inget annat. Temp limit justeras smidigast i windows med PBO2 Tuner, för att välja olika "profiler" efter behov utan omstart. Som du såg gör det minimal skillnad med 85C i testscenariot för mig. Med en ordentlig kylare boostar det nog 100mhz högre i allcore-tester men ja ger fan i det som sagt

Du har scythe fuma 2, den ska ge bättre poäng än mig, antingen har du kass kylpasta, mindre optimal montering, eller (mest troligt) skillnad pga bios och chipset drivrutiner, du bör uppdatera chipset i vart fall, det är så enkelt.

Permalänk
Medlem

Så byggde ihop datorn med delar man hade handlat in under Black Friday. Lite test med cinebench 23 där den låg på 87° max under 10 min test. Nedan har ni bilder på test och idle temps. Vet ej om detta är bra siffror om man jämför mot andra 5800x3d så lägg gärna upp eran. Kör swtor 4k med temps runt 45 till 65 beror på om den boostar lite fort. Har ej hunnit testa annat.

https://ibb.co/Zfmz58N
https://ibb.co/dfFqxGk
https://ibb.co/tMTXWXC

Visa signatur

CPU Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair Cooling Hydro H100 | ASRock Fatal1ty P67 Professional REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GPU MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II | PSU NZXT HALE90 750W 80+ Gold | HD 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akiba90:

Så byggde ihop datorn med delar man hade handlat in under Black Friday. Lite test med cinebench 23 där den låg på 87° max under 10 min test. Nedan har ni bilder på test och idle temps. Vet ej om detta är bra siffror om man jämför mot andra 5800x3d så lägg gärna upp eran. Kör swtor 4k med temps runt 45 till 65 beror på om den boostar lite fort. Har ej hunnit testa annat.

https://ibb.co/Zfmz58N
https://ibb.co/dfFqxGk
https://ibb.co/tMTXWXC

Det är bra,
här är min med -30 volt på alla cores

Har BeQuiet pure rock 2 som kylare.
Har fått tag på NH-D14 dubbelkylare som jag har beställt nya fläktar och am4 monteringskitt. Blir nästa vecka då jag byter ut kylaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

Det är bra,
här är min med -30 volt på alla cores

<Uppladdad bildlänk>

Har BeQuiet pure rock 2 som kylare.
Har fått tag på NH-D14 dubbelkylare som jag har beställt nya fläktar och am4 monteringskitt. Blir nästa vecka då jag byter ut kylaren.

Bra att veta 👍 intressant program det där Ryzen master, blir till att testa. Kör själv en dark rock pro 4 med 5 st Arctic bionix f140 fläktar i ett litet kolink citadel mesh chassi. Blir att testa att undervolta som alla har skrivit om, ser inte ut att förändra prestandan så märkvärt?

Visa signatur

CPU Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair Cooling Hydro H100 | ASRock Fatal1ty P67 Professional REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GPU MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II | PSU NZXT HALE90 750W 80+ Gold | HD 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rotten:

Behöver inte röra temp limit, 90C är default. Jag sänker den mest för att slippa 80+ i folding @ home, skiter i vad ingenjörerna säger att den tål, maskinen foldar större delen av dygnet men CPU:n köptes för spelprestanda och inget annat. Temp limit justeras smidigast i windows med PBO2 Tuner, för att välja olika "profiler" efter behov utan omstart. Som du såg gör det minimal skillnad med 85C i testscenariot för mig. Med en ordentlig kylare boostar det nog 100mhz högre i allcore-tester men ja ger fan i det som sagt

Du har scythe fuma 2, den ska ge bättre poäng än mig, antingen har du kass kylpasta, mindre optimal montering, eller (mest troligt) skillnad pga bios och chipset drivrutiner, du bör uppdatera chipset i vart fall, det är så enkelt.

Chipset drivrutin har jag inte uppdaterat sen launch. Testade updatera den och låg faktiskt mer stabilt ser inget alls längre, även om det var mycket bättre redan när jag slängde på curve optimizern.
Pendlade mellan 4429-4449 Mhz och 6440 poäng. Få testa att köra lite mer kurva.
Ligger precis vid 78-79 så kan vara så att den droppa boosten mer utan curve optimizern när jag gick över 80.
Inte optimalt luftflödde i mitt chassi och hjälper väl inte mer att jag kör allt på väldigt låg fläkthastighet.
Verkar vara ca 4374-4399 i cinebench r20, ska dra hem r23 senare och jämföra med ni andra

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Chipset drivrutin har jag inte uppdaterat sen launch. Testade updatera den och låg faktiskt mer stabilt ser inget alls längre, även om det var mycket bättre redan när jag slängde på curve optimizern.
Pendlade mellan 4429-4449 Mhz och 6440 poäng. Få testa att köra lite mer kurva.
Ligger precis vid 78-79 så kan vara så att den droppa boosten mer utan curve optimizern när jag gick över 80.
Inte optimalt luftflödde i mitt chassi och hjälper väl inte mer att jag kör allt på väldigt låg fläkthastighet.
Verkar vara ca 4374-4399 i cinebench r20, ska dra hem r23 senare och jämföra med ni andra

luftflödet har inte så mycket att säga på så kort belastning, cpun blir varm oavsett.
Får du 4450 mhz har du inte så mycket att hämta annat än kanske bättre effektivitet. Fortsätt styra om du har lust så i vart fall single core ligger 4450 stabilt, mer är inte värt göra, så är det lika bra uppdatera bios om du fortsätter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinzou:

Nu har jag äntligen fått in proppen efter en del om och men (nytt köp på svart tisdag med inet, missen med att man inte hade kylpasta hemma etc ). Jag har inte hunnit göra så mycket stresstest än men här kommer en första blick från 3dMark när jag gjorde ett snabbtest på CPU:
<Uppladdad bildlänk> från 51 till 73 grader, en del skillnad, men efter att jag fixat fläktkurvan efter CPU-bytet så slutade den låta som ett jetplan iallafall. Det är en Noctua L12s som jag böjt till och sen monterat en 25mm-fläkt på. <Uppladdad bildlänk>
Sen missade jag att spara en från HWmonitor, men under en kort tid så gick CCD upp till 91,5degC, vilket jag förstått inte ska överskrida 90. Det var bara under någon sekund eller två så tror inte det är något farligt.

Än så länge har jag inte gjort något med PBO2 eller så men jag ska se om jag kan få igång det i bios alternativt mjukvaran många kör. Enligt allsmäktig google så ska man komma åt PBO2 på mitt Asus B450-I men jag har inte dom menyerna i bios, så något är konstigt...

Nu är min installerad och testad. Processorn idlar i ca 35c, varav i spel ligger den runt 55c. Toppar kring 84-85c i Cinebench loopar, och 91c med y-cruncher all core med alla tester aktiverade. Jag kör med MSI Kombo Strike 3 (dvs -30 offset på alla kärnor) i BIOS och har inte rört några andra inställningar.

Lite benchmarks från innan och efter finns på följande länk om någon finner det intressant. Dock gick jag även över till Windows 11 nu för bättre HDR-support så det kan skeva till resultaten något ytterligare.
https://imgur.com/a/vTwThRQ

I övrigt är det ett oerhört lyft i dom spel jag spelar just nu. Däribland Halo Infinite, Warzone 2, RDR2 samt BeamNG (från 20-40 FPS till 60-80 FPS i BeamNG med max antal AI-bilar!).

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem

Risk Of Rain 2 VR är ett ordentligt stresstest. 46 minuter session, min 5600 brukade hosta för 10 minuter sedan (11.1ms+ spikar som bara blir värre, och det fort). 5800x3d är inte ens i närheten ansträngd.

CPU frametime:

  • Median: 3.7 ms

  • 1% low: 5.8 ms

  • .1% low: 10 ms

  • frametime <11.1ms(vsync): 99.9%

  • Reprojection Ratio: 0.2%

  • Compositor Frames Dropped: 11 or 0.0%

Enbart 11 tappade bildrutor (när den skapar servern/laddar banan) är fullständigt sinnessvagt.
5800x3d startar rundan på ca 2ms och 5600 på 4ms, 4ms är bra men det håller inte länge innan den knakar i fogarna.
Har ca 70 timmar i VR med 5600 på samma maskin. Kan bekräfta att skillnaden är monumental, med en gång.

11.1ms = 90fps

Permalänk
Medlem

74c i full load, -30 på alla cores. Är det bra?

https://imgur.com/a/MpYZNGA

Permalänk
Medlem

Herrejävlar vad nöjd jag är! För att kort svara på trådens titel

5800X3D + 2070S, från 3700X.

Permalänk
Medlem

Nu verkar det ju som att 7000x3d väntar runt hörnet, jag som inte kommit till skott med en 5800x3d får se om de blir 7000 serien istället, eller om de blir en 5000 iallafall

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Nu verkar det ju som att 7000x3d väntar runt hörnet, jag som inte kommit till skott med en 5800x3d får se om de blir 7000 serien istället, eller om de blir en 5000 iallafall

Det är alltid guld och gröna skogar runt hörnet! Dock så kände jag att jag hellre höll kvar mitt B450 än o lägga ut ännu mer pengar. Jag tror inte jag kommer utnyttja 5800x3d fullt ut på flera år nu

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Nu verkar det ju som att 7000x3d väntar runt hörnet, jag som inte kommit till skott med en 5800x3d får se om de blir 7000 serien istället, eller om de blir en 5000 iallafall

Jag hade nog fortfarande valt en 5800x3d över en 7600x3d eller 7700x3d eller vad de nu kommer med. Rätt stort steg om man redan har am4 att byta till ny platform med nya moderkort där bara moderkorten kostar 3k.
Känns inte som prestandan är där för att motivera hoppet från am4 till am5 om man har moderkort som stödjer en 5800x3d.
Då hade jag kanske väntat en generation till så man får andra generationens am5.....men nu sitter jag på en 5800x3d redan så jag har gjort mitt val....och jag hade nog köpt en för 4490 även om de inte sålts ut av inet.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14