Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

De finns att köpa i butiker, Elgiganten, tyska Amazon. De listas bara inte på prisjakt

Det hade jag inte ens tänkt på, men det är klart. Drygt 600kr per år från Amazon, vet du vad Elgiganten brukar ta?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det hade jag inte ens tänkt på, men det är klart. Drygt 600kr per år från Amazon, vet du vad Elgiganten brukar ta?

499kr för digital nedladdning
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/xbox-live-12-ma...

Man kan beställa två koder på EG efter varandra. Vid tredje kickar deras kontrollsystem igång. Kan vara bra att beställa med lite tid mellan.

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara för mig hur jag får Gamepass ultimate som ´billigast?
Har aldrig haft Gamepass förut. Ska jag köpa xbox gamepass och sedan uppgradera till ultimate för 10 kr?
Blir så¨hela perioden ultimate?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quiki:

Kan någon förklara för mig hur jag får Gamepass ultimate som ´billigast?
Har aldrig haft Gamepass förut. Ska jag köpa xbox gamepass och sedan uppgradera till ultimate för 10 kr?
Blir så¨hela perioden ultimate?

1. Köp Xbox Live Gold från Elgiganten för 499kr/år.
2. Lös in koden här https://redeem.microsoft.com/.
3. Skaffa Game Pass Ultimate här: https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-game-pass

Tre enkla steg.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

Jag köpte två st årskort på Xbox Gold från Elgiganten och betalade med Swish. Jag betalade och löste in dem ett i taget. När jag köpt ett till, fick jag ingen kod utan i stället ett mejl med texten "Det kan ta upp till 3 dagar innan beställningen är fullförd. Så snart din beställning är bekräftad kommer du att kunna se det på Min sida, och vi skickar även en orderbekräftelse på e-mail och SMS. Om din beställning annulleras kommer du att informeras om detta via e-mail.".

Jag antar att detta har något att göra med säkerhetsspärren som någon nämnde. Vad borde jag göra nu? Kontakta Elgiganten när kundtjänst öppnar i morgon och försöka annullera beställningen och beställa det tredje året någon annanstans? Tråkigt att just ha köpt en Xbox och inte kunna signa upp för Game Pass nu (då brinner ju mitt tredje år av Gold inne). Man vill ju inte vänta flera dagar på att detta ska reda ut sig... tacksam för tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andropion:

Jag köpte två st årskort på Xbox Gold från Elgiganten och betalade med Swish. Jag betalade och löste in dem ett i taget. När jag köpt ett till, fick jag ingen kod utan i stället ett mejl med texten "Det kan ta upp till 3 dagar innan beställningen är fullförd. Så snart din beställning är bekräftad kommer du att kunna se det på Min sida, och vi skickar även en orderbekräftelse på e-mail och SMS. Om din beställning annulleras kommer du att informeras om detta via e-mail.".

Jag antar att detta har något att göra med säkerhetsspärren som någon nämnde. Vad borde jag göra nu? Kontakta Elgiganten när kundtjänst öppnar i morgon och försöka annullera beställningen och beställa det tredje året någon annanstans? Tråkigt att just ha köpt en Xbox och inte kunna signa upp för Game Pass nu (då brinner ju mitt tredje år av Gold inne). Man vill ju inte vänta flera dagar på att detta ska reda ut sig... tacksam för tips.

Du har väl två val.
Antingen väntar du eller så köper du en kod någon annanstans och ber istället att få tillbaka pengarna från EG när de väl löst det.
Det är väl ingen ide att stressa.

Permalänk
Medlem

Hej!

Gjorde detta trick med Game Pass 36 månader till Ultimate för 3 år sedan och snart löper det ut.

Blev lite förvirrad nu. Är Xbox Live samma som Gold?

Tänkte köpa 3*12 månader här för ca 350SEK styck och sedan uppgradera till Ultimate:

https://livekort.se/sv/xbox-live-gold-12-months

Kanske inte värt besväret om Elgiganten säljer 12 månader för 499kr. Blir ju bara 450SEK skillnad. Fördelat på 36 månader är det inte så mycket om det nu verkar struligt med Turkisk VPN osv (även on jag har VPN för flera länder)

Permalänk
Medlem

Nej Xbox live är inte samma sak som gamepass tyvärr.

Permalänk
Medlem

Ok.

Men här i tråden länkas det ju till Xbox live och inte game pass. Senast idag.

Permalänk
Medlem

Det kan ju faktiskt vara så att folk inte vet skillnaden och tror att gold är samma sak som gamepass?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Blev lite förvirrad nu.

Tricket är att först registrera Xbox Live Gold och sedan konvertera det till Gamepass Ultimate.
Då får man 1:1 konvertering.

Joining Xbox Game Pass Ultimate automatically upgrades your existing Xbox Live Gold, Xbox Game Pass for Console, PC Game Pass, and/or EA Play (purchased through Xbox) memberships.
https://www.xbox.com/en-US/live/gold/upgrade

Om man däremot redan prenumererar på Gamepass får man 1:3 konvertering,
dvs 12 månader Gold motsvarar 4 månader Ultimate i konverteringen.

Alltså måste man sluta prenumerera/säga upp/låta Gamepass gå ut innan man gör detta.

Varför VPN-koderna är värdelöst är för att erbjudanden inte gäller i skitländer:
*Erbjudandena gäller inte i Ryssland och Turkiet

Permalänk
Medlem

Ah, ok!

Så därmed går det bra med Xbox Live för 499kr/år ifrån Elgiganten..

Permalänk
Medlem

Aha!

Är det nytt att de tagit bort möjligheten för turkiska koder med andra ord? Verkar vara många som lyckats med det tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Ah, ok!

Så därmed går det bra med Xbox Live för 499kr/år ifrån Elgiganten..

Då skulle jag rekommendera att du köper från elgiganten med en upgrade. För att vara safe. Det är ju ingen fantasisumma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Aha!

Är det nytt att de tagit bort möjligheten för turkiska koder med andra ord? Verkar vara många som lyckats med det tidigare.

Nej, de är bara schysta att ändra regionen när man stöter på problem.
En dag kanske de drar tillbaka dessa koder om man har otur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Nej, de är bara schysta att ändra regionen när man stöter på problem.
En dag kanske de drar tillbaka dessa koder om man har otur.

Du menar att Microsoft hjälper de som köpt dessa lömska koder via supporten?

Känns inte riktigt värt besväret att spara 450kr med all "risk". 1500SEK för 36 månader Ultimate är ju väldigt prisvärt trots allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Aha!

Är det nytt att de tagit bort möjligheten för turkiska koder med andra ord? Verkar vara många som lyckats med det tidigare.

Det verkar väldigt inkonsekvent. Användare här i tråden har rapporterat att dom inte kan lösa in vissa turkiska koder och har behövt kontakta support för att ändra region. Jag har själv inte haft några problem och har löst in turkiska koder för både Xbox Live Gold (som sedan uppgraderas till Game Pass Ultimate) och spel utan att behövt kontakta support. Senast jag löste in koder var dock 27/9 2022, så det kan ha hänt nya saker sedan dess.

Men eftersom ingen riktigt vet varför så är det helt klart säkrast att köpa svenska koder. 12 månader kostar trots allt mindre än 150kr extra från Elgiganten.

Edit: Lite ord och ändringar.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Tänkbar anledning är att koderna låser kontot till Turkiet, och då fungerar inte svenska betalningsmedel vid uppgraderingen.
Det går heller inte att matcha koder från olika regioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stutabåset:

Tack!

Köpte följande turkiska nycklar på Eneba:
- Två (2) styck á Xbox Live Gold - 12 mån
- En (1) styck á Xbox Live Gold - 6 mån

Den första 12 månaders gick bra att aktivera med Hola VPN. När jag ett par timmar senare försöker aktivera resterande nycklar med samma metod, får jag följande felmeddelande:

<Uppladdad bildlänk>

Vad tror ni jag gör för fel?

hur gick det för dig? Lyckades du lösa in dina koder?

Permalänk

Mitt tredje årskort för Gold på Elgiganten gick igenom idag. Så nu har jag fått tre år med Game Pass Ultimate för 1507 kr i stället för 4860 kr, om jag har räknat rätt (499 kr per årskort, och sen 10 kr för att starta Game Pass och konvertera Gold). Stort tack för tipset i den här tråden!

Permalänk
Medlem

Har också lyckats skaffa tre års ultimate idag genom Xbox live gold genom Elgiganten. Ytterligare ett tips: Har ni benify kan man köpa presentkort från Zupergift vilket ger 5% rabatt på t.ex. Elgiganten. Så Jag betalade 469 kr per kort.

Stort tack för tipset!

Permalänk

Jag får det inte att fungera.

Har köpt 3 x Xbox Live Gold hos Elgiganten som alla är aktiverade och enl. Microsofts sidor går abonnemanget ut 7/12 2025. När jag sen går in på Game Pass-sidan blir jag erbjuden att uppgradera för 10kr. Klick på den och några steg till och vipps så har det ändrats till 135kr/månaden istället när jag väl ska betala med kortet.

Jag hade ett 10kr 1-månadsabonnemang som jag sa upp igår, kan det ha något med det hela att göra? Är det 135kr som dras EN gång bara? Enligt villkoren som kommer upp så ska jag betala 135kr i månaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onkel Koks:

Jag hade ett 10kr 1-månadsabonnemang som jag sa upp igår, kan det ha något med det hela att göra? Är det 135kr som dras EN gång bara? Enligt villkoren som kommer upp så ska jag betala 135kr i månaden.

Ja, det är därför och ja det kommer kosta 135kr en gång för att konvertera tiden till Game Pass Ultimate. Det fortsätter kosta 135kr/mån när din innestående tid är slut.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Ja, det är därför och ja det kommer kosta 135kr en gång för att konvertera tiden till Game Pass Ultimate. Det fortsätter kosta 135kr/mån när din innestående tid är slut.

Tackar, då hoppas jag det blev en engångsbetalning på 135kr här då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onkel Koks:

Tackar, då hoppas jag det blev en engångsbetalning på 135kr här då

Du kan ju dessutom avsluta prenumerationen redan nu så blir du garanterat inte debiterad, inte ens när det går ut om tre år ifall du råkar glömma bort det eller inte vill skriva upp i kalendern.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Du kan ju dessutom avsluta prenumerationen redan nu så blir du garanterat inte debiterad, inte ens när det går ut om tre år ifall du råkar glömma bort det eller inte vill skriva upp i kalendern.

Smart!

Permalänk
Skrivet av Stutabåset:

Tack!

Köpte följande turkiska nycklar på Eneba:
- Två (2) styck á Xbox Live Gold - 12 mån
- En (1) styck á Xbox Live Gold - 6 mån

Den första 12 månaders gick bra att aktivera med Hola VPN. När jag ett par timmar senare försöker aktivera resterande nycklar med samma metod, får jag följande felmeddelande:

<Uppladdad bildlänk>

Vad tror ni jag gör för fel?

Hur gick det för dig?

Permalänk
Medlem

Sammanfattning hur man beställer:

Förutsättningar:
Du kan inte ha en aktiv prenumeration av Gamepass. Avsluta prenumerationen först.
Annars konverteras 12 månader Xbox Live Gold till 4 månader Gamepass Ultimate.

1.
Köp Xbox Live Gold 12 månader från Elgiganten för 499 kr/år.
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/xbox-live-12-ma...

Du kan konvertera max 3 år prenumeration av Xbox Live Gold till Gamepass Ultimate.
Beställ med tid mellan varje köp om du köper tre koder, annars kommer Elgiganten kontrollera att det inte rör sig om bedrägeri.
Koden levereras digitalt under orderhistorik.

2.
Lös in koden/koderna:
https://redeem.microsoft.com/

Kolla att du har rätt antal år Xbox Live Gold summerat här innan du går vidare:
(Du kan inte konvertera ytterligare år med 1:1 ratio, när du väl uppgraderat)
https://account.microsoft.com/services

3.
Uppgradera till Gamepass Ultimate
https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-game-pass

Du betalar 135 kr en gång, antingen med kreditkort/paypal eller din wallet.
Är det första gången du prenumererar på Gamepass betalar du 10 kr, om erbjudandet finns tillgängligt.

Kontot ska nu vara uppgraderat till Xbox Game Pass Ultimate, se:
https://account.microsoft.com/services

4.
Av-aktivera återkommande fakturering:
https://account.microsoft.com/services
---------------------------------------------

Att aktivera automatiska betalningar för att få en extra månad gratis fungerar inte med alla koder.

Billiga koder som kräver VPN används på egen risk (rekommenderas inte).
Du kan behöva kontakta support och be dem konvertera din region när du får felmeddelande:
https://support.xbox.com/sv-SE/contact-us

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Sammanfattning hur man beställer:

Beställ med tid mellan varje köp om du köper tre koder, annars kommer Elgiganten kontrollera att det inte rör sig om bedrägeri.
Koden levereras digitalt under orderhistorik.

1 timma, en dag, en vecka?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

1 timma, en dag, en vecka?

Det vi vet är att systemet går igång om man beställer tre st "på samma gång".
Då får du vänta 1-3 dagar tills de kontrollerar tredje koden.