Permalänk

Dell latitude 5400 går ej formatera?

Hej hopp!
Har ett otroligt jobbigt problem.
Skulle rensa min laptop och boota Windows 10 från usb.
Men hitta då inte min nvme disk, men efter lite ändringar i bios så hittade jag den och skulle formatera.
Men då va disken låst ?
Men lyckades låsa upp den och rensa den samt börja installera Windows.
Sen när Windows va klart och så skulle boota så kommer man bara till dell loggan sen kommer en popup ruta som säger att

"Windows kan ej installeras på denna enheten, starta om datorn för att fortsätta med installationen".

Har startat om, testat:

chkdsk c: /f /x /r
/Scannow
Obee/msobee

Secure Boot på/av
Audite mode på/av
Raid/achi
TPM på/av

Repair, restore m.m..

Och nu kommer datorn bara till dell loggan och så startar den om i en loop.

Datorn fungerade innan men de va så mkt skit på den och brukar formatera om mina enheter 2-4 ggr om året.

Dell latitude 5400 spec: hårdvara info

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem

Jag skulle testa reseta bios, ta ut batteriet(batterierna)

Permalänk
Skrivet av Sions:

Jag skulle testa reseta bios, ta ut batteriet(batterierna)

inte de enklaste att skruva isär

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem

Vilket OS såldes datorn med?
Har exakt den Windows-versionen funkat förut?
Har du rensat hårddisen så att återställnings-partionen inte finns kvar för att göra ren fabriksåterställning till Dells inkluderade OS?
Provat boota från linux-live usbsticka? Och sen installera och se om valfri linux funkar?
Eventuella felaktiga ändringar i BIOS ska du kunna återställa i BIOS, typ "standard settings, optimal settings".

Visa signatur

🏬: MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 🔲: i7 12700K @ 5,2 Ghz ❄️: NH-U12A Chromax Black 🏴: RTX 3080 Ti OC 🎞️: Kingston Fury 64GB 3600 MHz 🗄️: P400A D-RGB Vit 🔌: Corsair RM850 W 💾: Samsung 990 PRO 2TB + RAID0 2x WD Blue SN550 1TB (NVMe) 🖥️: LG C3 42" OLED & AOC 27G2U & ASUS VG248QE 144 Hz ⌨️: G915 TKL 🖱️: G203 🎧: Audio Technica M50x + Scarlett Solo. [VR]: Quest 2.