Permalänk

Vilken mjukvara till komplett laptop?

För några veckor sen köpte jag en begagnad komplett laptop med i7 9750h och gtx 1660ti från typ 2019-20.
När jag fick den var den "fabriksåterställd" men mjukvaran för att typ styra fläktar och rgb i tangentbordet saknades. Någon som vet vilka program en sån dator kommer med när man får den ny från komplett? (Vet att jag ska ladda ner drivrutiner från Nvidia o så vidare)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Våffeljärnet:

För några veckor sen köpte jag en begagnad komplett laptop med i7 9750h och gtx 1660ti från typ 2019-20.
När jag fick den var den "fabriksåterställd" men mjukvaran för att typ styra fläktar och rgb i tangentbordet saknades. Någon som vet vilka program en sån dator kommer med när man får den ny från komplett? (Vet att jag ska ladda ner drivrutiner från Nvidia o så vidare)

Gå in på tillverkarenshemsida det är det bästa och enklaste.

Visa signatur

.

Permalänk

gissar att det är typ denna eller någon liknande.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5286886#properties

isf får du nog kolla med Komplett om de har drivrutiner till den för nedladdning.

eller försöka luska fram vem som tillverkat det som saknar drivare själv och försöka hitta drivare till det från hårdvarutillverkaren.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Ja en sån som du länkade är det. Tack för tipsen! ska kolla med komplett om de kan hjälpa mig.