Permalänk

Steam deck vägrar visa sd kort

Hej sweclockers. Jag köpte nyligen en steam deck och två sd kort. Jag har använt båda sd korten i steamdecken tidigare men nu vägrar decken visa upp någon av korten. Försökt med starta om försöka formatera etc utan framgång. Förslag ?

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk

var det något noname random kinesium märke på SD korten?

då är de troligen trasiga isf.

typ väldigt vanligt att kinesium SD kort lägger av ganska fort om de äns fungerar direkt efter köp.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Det första är att kolla om SD-korten går att hitta och formatera om i annan dator/laptop med SD-läsare - går det inte där heller så är SD-korten paj.

provat med ytterligare (nytt) SD-kort?

Det är tyvärr inget ovanligt att SD-kort går sönder och är inte att betrakta som någon säker lagring.

Permalänk
Skrivet av xxargs:

Det första är att kolla om SD-korten går att hitta och formatera om i annan dator/laptop med SD-läsare - går det inte där heller så är SD-korten paj.

provat med ytterligare (nytt) SD-kort?

Det är tyvärr inget ovanligt att SD-kort går sönder och är inte att betrakta som någon säker lagring.

Jag köpte ett 512 gb nytt så trasigt känns.. mindre troligt. Den andra är beg och har suttit i en switch. Den har börjat funka men 512 är fortfarande "död"

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem

tippar korten är kaputt.. köp ett med bra kvalite.

Permalänk
Medlem

funkar den på en annan enhet? isåfall kanske du behöver formatera den har ingen steam deck men kanske hjälper

Permalänk
Skrivet av Swedman18:

funkar den på en annan enhet? isåfall kanske du behöver formatera den har ingen steam deck men kanske hjälper

Den har funkat tidigare i decken. Satte i den i min switch men den vill inte erkänna den. Är lite rädd för steam decken brickat kortet. Ska köpa sd kort läsare till datorn å test

Visa signatur