Permalänk
Medlem

Hjälp att hitta stulna datorer

Hejsan, först och främst så ber jag om ursäkt om detta är fel tråd att skriva i.
Jag fick starka tips att jag skulle höra av mig till Sweclockers forum med detta problem.

Lång historia relativt kort.

Jag arbetar med sociala medier, streaming med mera. Gjort det ett par år, under dessa år har jag byggt på mig två fantastiska datorer som jag älskar innerligt. Dessa datorer är inte bara teknik, utan som säkert många här inne förstår. Så har jag bildat mig en relation till datorerna som transcends time and space. Dessa datorer betyder helt enkelt mycket för mig.

På ett uppdrag i Malmö fick dom stå och visa sin prakt på Vinterspelen, ett event. Där de fungerade som gaming och streamdator. Och lite showcase.

Dessa blev igår stulna och jag har svårt att se vad förövarna skall göra med dom när dom inser att allt är nedlåst. Dom kanske är hackermans men det tvekar jag på. Däremot så kan dom säkerligen rensa datorn på delar och sälja dom vidare på marketplace, blocket eller vad som.

Jag letar nu med ljus och lykta på dessa ställen. Det kanske inte sker idag, eller imorgon. Men framöver. De var rätt så våldsamma när de stal grejjerna så det är möjliga skador på GPU (ASUS ROG STRIX 2080Ti) och backplate på andra datorn ramlade av i flykten, den datorn innehöller ett exemplar av ASUS ROG STRIX 3080 TI. Så den går nog inte att sälja som hel pjäs.

Utöver det så är det mer eller mindre NZTX byggen med i9 processorer, 32 gig corsair ram och annat smått och gott.
Det som utmärker datorerna mest är ena chassit med Cyberpunk-tema, den andra är svart med röd ram. Om ni mot förmodan får upp något skumt på marketplace eller blocket. Hör jättegärna av er till Polishwilk@gmail.com eller PMa mig på Instagram @Polskipies eller Twitter @Polskipies

Tack på förhand och tack för att ni tog er tid att läsa.

Visa signatur

Gigabyte Z87X-UDH4-CF - Intel i7-4770k 4,2 GHz - Corsair Vengeance Pro DDR3 2400MHz 16GB - ASUS Geforce 780 Ti DCII OC - 2 x 250 GB Samsung Evo - Corsair H80i - Corsair 750W Gold+ Modulär

Permalänk
Medlem

Tråkigt!
Hoppas dom dyker upp, ska hålla ögonen öppna!
Har dom något vett så säljer dom grejerna i delar.
Eller använder själva.

När du säger "nedlåst" vad menar du då?
Krypterat?
För annars är det ju inte jätte svårt att komma åt filer osv genom att bara plocka ut disken till en annan dator.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX3090 Founders, 32gb B-die