Tips på bra mailklient till Android och Windows

Permalänk

Tips på bra mailklient till Android och Windows

Tjenare!

Jag tänkte kolla vilka mailklienter Ni på Sweclockers använder Er av som har Androidtelefon och sitter på en Windowsdator. Då jag själv inte tycker jag hittar en vettig lösning för att få bra upplevelse från båda hållen.

Jag sitter inne på två kontodomäner:
mailnamn@outlook.com (Där jag har en integrerad mailnamn@hotmail.com)
mailnamn@gmail.com

Jag har hoppat runt en hel del mellan mailklienter på telefon, från att ha kört outlook- + gmail-appen, till att bara köra outlook-appen och importera min gmail-domän. Men jag tyckte till slut att outlook-appen var klumpig så jag valde att börja testa alternativa appar så som Aquamail (kass), K-9 mail (inte heller bra) för att efter mycket om och men landa i FairEmail som jag gillar skarpt!

Det stora problemet med FairEmail är att jag inte riktigt tycker att saker synkar mellan FairEmail och vilken klient/webbsida jag använder på datorn. Till exempel så hanterar inte FairEmail labels, vilket min Gmail är byggt på till stora delar. (Det går att böka genom att flytta ett mail till mappen med samma namn som labelnamnet i FairEmail, men då flyttas mailet också bort från inkorgen som en vanligt flytt. Detta kan man åtgärda genom att flytta tillbaka mailet till inkorgen så får man rätt resultat, men det blir mycket stök för att sortera ett mail)

Jag loggar oftast in på Outlook och Gmail via webbläsaren, men jag har även testat att köra med Outlook till Windows samt Thunderbird. Jag tycker inte någon lirar bra med FairEmail och ibland lirar till exempel inte Outlookapplikationen bra när man har importerat sin Gmail dit, gör förändringar och sedan loggar in på gmail.com och kollar hur det ser ut.

Jag har därför kikat lite på mailklienter som har både en Androidapp och en Windowsapplikation, för om jag får till bra synk mellan telefon och dator via en och samma applikation så kan jag helt skippa att besöka Gmail och Outlook via webbläsaren känner jag.
Jag har kikat på Proton, är det någon som kört den på telefon och dator som kan hinta om ifall den synkar bra mellan enheterna? Jag är medveten om att jag inte kommer få säkerheten då alla mail kommer transporteras till Proton genom Outlook och Gmail, men det stör mig inte så mycket.
Jag har även funderat på att testa Outlook ännu en gång, sist jag använde mobilappen var många år sedan, den kanske har blivit bättre sedan dess?

Eller krånglar jag till det allt för mycket? Jag kanske bara borde köra Gmail och Outlook-apparna i telefonen som det är tänkt, och besöka respektive sidor i webbläsaren?

TL;DR:
Jag är på jakt efter en mailapplikation till Android och Windows som hanterar att importera Outlook- och Gmaildomäner. samt har bra synk mellan Android- och Windowsenheterna. (Om jag lägger till label/tag/flyttar mail på ena enheten så ska ändringen synas korrekt på andra enheten osv.)

Permalänk
Avstängd

Det finns ett antal mailapplikationer som kan hantera att importera Outlook- och Gmail-domäner och har bra synkronisering mellan Android- och Windows-enheter. Här är några förslag:

Microsoft Outlook: Den här mailapplikationen är utvecklad av Microsoft och är enkel att använda. Den stöder importering av Outlook- och Gmail-konton och har bra synkronisering mellan enheter.

BlueMail: BlueMail är en annan mailapplikation som stöder importering av Outlook- och Gmail-konton och har bra synkronisering mellan enheter. Den har också en mängd användbara funktioner som gör det lätt att organisera och hantera e-postmeddelanden.

Nine: Nine är en annan bra mailapplikation för Android och Windows som stöder importering av Outlook- och Gmail-konton och har bra synkronisering mellan enheter. Den har också en mängd olika användbara funktioner för att hjälpa dig att hålla koll på din e-post.

Newton Mail: Newton är en premium mail app och erbjuder bra synkronisering mellan enheter och stöd för att importera Outlook- och Gmail-konton. Den har också ett antal användbara funktioner för att hjälpa dig att hålla koll på din e-post och förbättra din produktivitet.

Det är viktigt att notera att det kan vara bra att prova ut olika mailapplikationer för att se vilken som passar dina behov och preferenser bäst.

Permalänk
Skrivet av janlundberg:

Det finns ett antal mailapplikationer som kan hantera att importera Outlook- och Gmail-domäner och har bra synkronisering mellan Android- och Windows-enheter. Här är några förslag:

Microsoft Outlook: Den här mailapplikationen är utvecklad av Microsoft och är enkel att använda. Den stöder importering av Outlook- och Gmail-konton och har bra synkronisering mellan enheter.

BlueMail: BlueMail är en annan mailapplikation som stöder importering av Outlook- och Gmail-konton och har bra synkronisering mellan enheter. Den har också en mängd användbara funktioner som gör det lätt att organisera och hantera e-postmeddelanden.

Nine: Nine är en annan bra mailapplikation för Android och Windows som stöder importering av Outlook- och Gmail-konton och har bra synkronisering mellan enheter. Den har också en mängd olika användbara funktioner för att hjälpa dig att hålla koll på din e-post.

Newton Mail: Newton är en premium mail app och erbjuder bra synkronisering mellan enheter och stöd för att importera Outlook- och Gmail-konton. Den har också ett antal användbara funktioner för att hjälpa dig att hålla koll på din e-post och förbättra din produktivitet.

Det är viktigt att notera att det kan vara bra att prova ut olika mailapplikationer för att se vilken som passar dina behov och preferenser bäst.

Tack för några riktigt bra tips!
Outlook hade jag koll på att det går att använda med Gmail-konton och att synken är bra mellan PC och mobilapp, anledningen till att jag lämnade Outlook (för många år sedan) var att jag upplevde mobilappen som "klumpig" i brist på bättre ord. Men jag kanske får testa den igen!

Nine har jag faktiskt haft på telefonen, har för mig att jag inte älskade appen riktigt, men jag får nog testa den igen. Däremot hade jag helt missat att det fanns en Windowsapplikation! Precis sådant jag ville få reda på när jag skapade tråden.

BlueMail och Newton Mail har jag sett dyka upp när jag Googlat, men jag tycker det är svårt att få fram om det finns en Windowsapplikation när man scrollar genom flera listor med massa mailklienter, oftast framhävs bara iOS och Android. Så två riktigt bra tips som jag ska spana in!

Tack än en gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av janlundberg:

ChatGPT?

Permalänk
Avstängd

Jag googlade just nu om det och lärde mig något nytt

Berätta vad som gör dig nyfiken på det?

Människan kan inte svara så här?

Permalänk
Medlem

Till Android tycker jag att Spark är den som tillfredsställt mina behov bäst.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.readdle.spa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av janlundberg:

Jag googlade just nu om det och lärde mig något nytt

Berätta vad som gör dig nyfiken på det?

Människan kan inte svara så här?

Jag vet inte om du försöker vara någon slags modern konstinstallation, men det är korrekt att ditt svar (inte första gången heller) är formulerat på ett sätt som ger underlag för frågan.

autocorrect…
Permalänk
Skrivet av M_X_E_Q:

Till Android tycker jag att Spark är den som tillfredsställt mina behov bäst.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.readdle.spa...

Tack så mycket!
Jag har sett Spark nämnas lite här och var också, ska helt klart spana in även den appen!

Jag har för stunden suttit och plitat ned en lista på de tips jag fått här och som jag lyckats Googla mig fram.
Ska gå genom listan och filtrera bort de applikationer som inte finns både på Android och på Windows, samt som inte klarar av att importera både Gmail och Outlook.

Efter det blir det nog helt enkelt att ladda hem en efter en och testköra en stund för att se vilken jag gillar bäst.