Kan inte välja annat än maximum speed på Nero DVD-bränning

Permalänk
Medlem

Kan inte välja annat än maximum speed på Nero DVD-bränning

Tänkte försöka bränna min första DVD-skiva, och använder för detta ändamål Nero 5.5.10.42. Men när jag trycker på Burn så går det endast att välja Maximum Speed i den Nero Wizard som kommer upp, och vis av kompisars erfarenheter bör man köra på 1X hastighet.

Det går heller inte att välja vare sig "Test (no actual burning)" eller "Test and burn", utan den enda som är valbar är "Burn". Dessutom tar det också en rejäl stund innan själva Burn-rutan kommer upp efter att jag tryckt på knappen.

Min brännare är en Pioneer DVR-106, och den ser ut att vara rätt installerad i såväl datorn som Nero.

Någon som drabbats av detta förut och har en lösning månne? Tacksam i så fall...

Visa signatur

MacBook Pro 2,2 GHz Intel i7 Quad Core, 8 GB RAM, 15" hi-res glossy display, 500 GB 7200rpm HDD - iMac 24" 2,8 GHz Intel Core 2 Duo, 4 GB RAM, 2 TB HDD

Permalänk
Medlem

..har pillat vidare, och upptäckt att när jag stänger av Wizarden och provar att göra exempelvis en DVD-ROM (tänkte backa upp alla mina foton) så lyckas jag inte på NÅGON av mina Ridata-discar från Claes Ohlsson göra något speedtest, eftersom ingen av dem tydligen funkar ("Please insert an empty medium to use during simulation" hälsar Nero glatt)...

Nåväl - jag provar helt enkelt att cykla iväg till närmsta datoraffär och där inköpa ett gäng märkesdiskar istället. Håll tummarna för att det verkligen var mina Ridata-diskar som var inkompatibla med spelaren, och inte spelaren i sig det är fel på!

Visa signatur

MacBook Pro 2,2 GHz Intel i7 Quad Core, 8 GB RAM, 15" hi-res glossy display, 500 GB 7200rpm HDD - iMac 24" 2,8 GHz Intel Core 2 Duo, 4 GB RAM, 2 TB HDD

Permalänk
Medlem

Jajemensan - visst var det Ridata-diskarna som var boven i dramat. Köpte en Lead Data, och den funkade hur bra som helst. Så nu är jag glad som en lärka igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fint det

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk

Jag tyckte själv Nero av samma version betedde sig märkligt när jag väl köpt min Sony DRU-510a. Jag får bara välja på udda hastigheter som 2.6X och 3.4X. När jag väl stoppar i skivan så känner den av vad den klarar av som mest och begränsar sig till det. 2X t.ex. Har endast provat Apple 2X skivor, 3T-Pro och SW. Samtliga media klarade att köras i 2X. Ingen coaster av ca 20 bränningar hittils. Mycket nöjd annars :]

Permalänk
Medlem

Ofta går det inte att välja hastighet om man har "Buffer Undrerun" ibockat..

Testa att bocka ur den rutan, så ska det nog gå att välja speed

Permalänk
Medlem

Nu vet inte jag om jag är inne på ett område som är emot reglerna, men är det ngn som har flashat om sin 106 och gjort den regionsfri???
isåfall vad har ni använt för prog??

Visa signatur

signatur raderad av Coltrasten, §6.2