NZXT lanserar H9 Flow och H9 Elite

Permalänk
Melding Plague

NZXT lanserar H9 Flow och H9 Elite

NZXT lyfter skynket av H9, en ny chassiserie i två olika utföranden med fokus på antingen luftflöde eller extra mycket glas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

De perforerad delarna va nog de fulaste jag sett på ett tag.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Gillar NZXT design rent estetiskt (stilrena, även tillsammans med deras andra produkter som kylar och fläktar), men historiskt har det haft halvruttna luftflöden i vissa av sina chassi. Blir intressant att se tester på dessa och skillnaden på Flow och Elite då samt jämfört med andra tillverkare.

Permalänk
Medlem

Ett "Flow" chassi med en glasskiva i fronten....hmmmm.🤔

Permalänk
Musikälskare

Gött att dom har monterat AiO kylaren mindre optimalt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Definitivt inget för mig, men kul med nytt för de som gillar.

Permalänk
Medlem

Såg trevligt ut tills jag insåg att det är tillväxthämmat, med 120mm fläktar.

Skrivet av flashen:

Gött att dom har monterat AiO kylaren mindre optimalt

På vilket sätt då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

De perforerad delarna va nog de fulaste jag sett på ett tag.

Det första jag tänkte på också. Ser ut som man borrat de för hand. Väldigt grovt utstansat. Kan vara bra för luftflöde men såg verkligen inte skoj ut.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Nja. Ser lite underligt ut att de kör med samma metallplåt på en sådan stor modell.

Ser helt ok ut på de mindre men inte på de större imo.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av DasIch:

Såg trevligt ut tills jag insåg att det är tillväxthämmat, med 120mm fläktar.

På vilket sätt då?

Tänkte mest på den här

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Mest intressanta NZXT-chassit hittills för min del (Flow alltså - Elite med extra flödesblockerande bling-glas göre sig icke besvär).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Du har missförstått problemet. Pumpen bör inte sitta högre än reservoar/radiator. Det gör den inte heller i det här fallet.

Permalänk
Medlem

Lian Li PC-O11 Dynamic

Visa signatur

#1 I7 7700K@5Ghz | 32gb DDR4 | 7900XTX |
#2 I5 6600K@4600Mhz | 8gb DDR4 | GTX1070 |
#3 AMD X2 4200+ | ASUS A8N32-SLI-Deluxe | Zalman CNPS9700LED | 2048mb pc3200 | x1950Pro 512Mb | 6x250gb sata | SB Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Så Elite har en glasskiva istället för perforering i toppen. Vart ska då luften från fläktarna ta vägen? Sånt var ju modernt för ett par år sen, och övergavs av en rätt uppenbar anledning...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

NZXT försöker ju i alla fall tänka utanför ramarna när det kommer till själva designen på båda chassin. Det skall de ha eloge för. Däremot kan man ju undra vad de tänkte när de bytte ut toppen av Elite mot en solid glasskiva och därigenom täppa igen luftflödet helt. Det finns liksom noll orsak till det. Det är inte ens estetiskt tilltalande..

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

NZXT försöker ju i alla fall tänka utanför ramarna när det kommer till själva designen på båda chassin. Det skall de ha eloge för. Däremot kan man ju undra vad de tänkte när de bytte ut toppen av Elite mot en solid glasskiva och därigenom täppa igen luftflödet helt. Det finns liksom noll orsak till det. Det är inte ens estetiskt tilltalande..

Det är väl i så fall Lian Li som ska ha cred.

Permalänk
Medlem

Dom gör helt klart fina chassin.

Permalänk
Skrivet av Xinpei:

NZXT försöker ju i alla fall tänka utanför ramarna när det kommer till själva designen på båda chassin. Det skall de ha eloge för. Däremot kan man ju undra vad de tänkte när de bytte ut toppen av Elite mot en solid glasskiva och därigenom täppa igen luftflödet helt. Det finns liksom noll orsak till det. Det är inte ens estetiskt tilltalande..

Jag tycker det är snyggt.
Med det sagt så skulle jag aldrig skaffa ett sånt chassi själv. Luftflöde är viktigare än estetik i vissa avseenden. Eller ja… Nästan alla avseenden! 😂

Men den andra modellen skulle jag gärna skaffa!
Tror att det är nästa chassi för mig!

Visa signatur

NZXT H710i Elit
Intel I7 12700K
32GB Team Group T-Force Xtreem ARGB White 4000MHz
ASUS ROG Strix 2080 Ti