Tommy Hilfiger Gaming Set (Lurendrejeri Deluxe)

Permalänk
Snusfri

Tommy Hilfiger Gaming Set (Lurendrejeri Deluxe)

Linus går igenom en rejäl scam som tillochmed är olaglig.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hur man blåser och mjölkar sina fans på pengar, the illegal way

Permalänk
Medlem

Han måste vaknat på fel sida. Hur i hela friden orkar han lägga så mycket tid och energi på denna rant?
Åk till webhallen och köp mus/tangentbord/headset och se vad man får för 1500...
1500 är uttryckligen 1 airpod pro och man vill gärna ha två och ett etui.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Han måste vaknat på fel sida. Hur i hela friden orkar han lägga så mycket tid och energi på denna rant?

Nej, men klick och titt är ju det han lever på. Folk gillar hans rants och cashen ska in.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Åk till webhallen och köp mus/tangentbord/headset och se vad man får för 1500...

En video som kan vara 5 min som istället är 30 min drar in en fantastiskt mycket större summa pengar.
Det är Youtubealgoritmen och Googles utbetalningsregler som bestämmer hur det ser ut, någonstans måste man ju ändå betala för 80 anställda

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Kan ha varit en av LTT's bättre videor på länge

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Nej, men klick och titt är ju det han lever på. Folk gillar hans rants och cashen ska in.

Överlag är LTT rätt underhållande och oftast relativt informativt, men när dom gör en video per dag för huvudkanalen så är det ju inte helt orimligt att allt inte kommer andas kvalitet direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

För att tjäna pengar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

https://www.webhallen.com/cart/297045,188247,297174

Man får en fullt fungerande setup istället för ren smörja?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Du har inte tittat på videon. I slutet sätter han ihop ett välfungerande paket för samma peng.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Överlag är LTT rätt underhållande och oftast relativt informativt, men när dom gör en video per dag för huvudkanalen så är det ju inte helt orimligt att allt inte kommer andas kvalitet direkt

Enig. Jag undviker de flesta av hans rants, resten brukar vara bra!

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

I videon sätter han ihop ett kitt som är bättre.

Dessutom så måste man i Sverige tänka på att 150 US dollares är inte 1500kr i butik.
Det är nåra hundra till pga moms o att kronan är en skitvaluta som inte är värd nåt.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Skrivet av Mullvaden83:

I videon sätter han ihop ett kitt som är bättre.

Dessutom så måste man i Sverige tänka på att 150 US dollares är inte 1500kr i butik.
Det är nåra hundra till pga moms o att kronan är en skitvaluta som inte är värd nåt.

Plus moms blir det väl typ 1900:-.

Jag tyckte den var en hans mer underhållande videos.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

För det är helt klart Apple man vänder sig till med en begränsad budget? Om du besvärade dig med att se hela videon så tar han dessutom in något han tycker är bättre i andra halvan av videon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

För det är helt klart Apple man vänder sig till med en begränsad budget? Om du besvärade dig med att se hela videon så tar han dessutom in något han tycker är bättre i andra halvan av videon.

Nej jag orkade bara titta 10 minuters av hans rant...
Det vore som om jag gick in på Kjell och köpte det billigaste som fanns och började klaga.
Billigt skit är billigt skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Det vore som om jag gick in på Kjell och köpte det billigaste som fanns och började klaga.

Nej, du hade förmodligen fått något bättre då, för mindre pengar.

Permalänk
Avstängd

Att folk betalar mycket för ett påklistrat lyxmärke borde inte förvåna så mycket. Ni kanske är för unga för att minnas Ferrari och Lamborghini-datorerna som fanns för ett antal år sedan, men de fanns i alla fall. Samma med Yves Saint Laurent läsk, (Tuned By-) AKG hörlurar gjorda av Samsung, Maseratin byggd på Smart, etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Att folk betalar mycket för ett påklistrat lyxmärke borde inte förvåna så mycket. Ni kanske är för unga för att minnas Ferrari och Lamborghini-datorerna som fanns för ett antal år sedan, men de fanns i alla fall. Samma med Yves Saint Laurent läsk, (Tuned By-) AKG hörlurar gjorda av Samsung, Maseratin byggd på Smart, etc.

Menar du Aston Martin Cygnet? Det är en Toyota IQ. Det var inte för varumärket på det sättet, utan av utsläppsskäl för att få ned märkets snitt.

Men saken här är inte att varumärket höjer priset, utan att grundprodukten är så enastående usel dessutom. Jag har aldrig haft ett så hopplöst tangentbord eller en mus som så fullständigt har tappat konceptet. Det borde nästan vara svårt att konstruera något så dåligt idag, kan man tycka, men expertisen finns tydligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Fast nu var det ett kit för $150, så typ 2000kr.

Inte det billigaste precis, fan dyrare än många har hemma.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ztenlund:

Menar du Aston Martin Cygnet? Det är en Toyota IQ. Det var inte för varumärket på det sättet, utan av utsläppsskäl för att få ned märkets snitt.

Men saken här är inte att varumärket höjer priset, utan att grundprodukten är så enastående usel dessutom. Jag har aldrig haft ett så hopplöst tangentbord eller en mus som så fullständigt har tappat konceptet. Det borde nästan vara svårt att konstruera något så dåligt idag, kan man tycka, men expertisen finns tydligen.

Just det, jag har haft en Iq så jag vill inte riktigt gå med på att den inte var usel.

Det var väl någon annan som byggde en liknande grej på Smarts plattform har jag för mig. Inom bilvärlden finns det förstås massvis av exempel, som Saab 9-7X eller 9-2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Det är 1546 kronor och 90 öre. Vi vet ju inte om det var med taxes.
Oavsett, tror ingen är förvånad över att Tommy sätter sitt namn på en varmkorvsvagn i bortre delarna av Tjottaheiti för att tjäna en dollar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BergEr:

Är det kanadensiska dollar så är det mer 1150 SEK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Det är 1546 kronor och 90 öre. Vi vet ju inte om det var med taxes.
Oavsett, tror ingen är förvånad över att Tommy sätter sitt namn på en varmkorvsvagn i bortre delarna av Tjottaheiti för att tjäna en dollar

Priser i USA beskrivs alltid utan skatt så man får anta att det är så denna gången också.

Skrivet av snajk:

Är det kanadensiska dollar så är det mer 1150 SEK.

De sa tydligt i videon att det var USD.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Tyckte videon var lustig och underhållande.

Skrivet av Spiffman:

Fast nej, poängen med videon är att kittet var medeldyrt (1500 SEK plus 25% moms och valuta om man ska jämföra med något man kan köpa i Sverige) men var sämre än något man hittar på Kjell eller NoNs Mission kit som jämförelse.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Tyckte videon var lustig och underhållande.

Fast nej, poängen med videon är att kittet var medeldyrt (1500 plus moms och valuta) men var sämre än något man hittar på Kjell eller NoNs Mission kit som jämförelse.

Men hur mycket är märket värt då? Mission imponerar ju inte på någon men Tommy kan ju göra det kanske. Folk betalar ju en massa för att få Fatality (jag använder inte hans stavning) på fula gaming-prylar liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Men hur mycket är märket värt då? Mission imponerar ju inte på någon men Tommy kan ju göra det kanske. Folk betalar ju en massa för att få Fatality (jag använder inte hans stavning) på fula gaming-prylar liksom.

På den punkten kommer förstås folk tycka olika. Denna inlaga hade utgångspunkten att det absolut viktigaste är att det går att använda grejerna.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd
Skrivet av evil penguin:

På den punkten kommer förstås folk tycka olika. Denna inlaga hade utgångspunkten att det absolut viktigaste är att det går att använda grejerna.

Well. De går ju att använda, de är kassa på många sätt men de är väl inte felaktiga liksom, då hade ju folk lämnat tillbaka dem.

Folk kan betala mycket för en logga. Ingen köper en no-name handväska för 50K liksom, men står det D&G på den så köar folk för dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Well. De går ju att använda, de är kassa på många sätt men de är väl inte felaktiga liksom, då hade ju folk lämnat tillbaka dem.

Folk kan betala mycket för en logga. Ingen köper en no-name handväska för 50K liksom, men står det D&G på den så köar folk för dem.

De var iofs även direkt felaktiga jämfört produktbeskrivningen på några punkter, men det är väl en delvis separat frågeställning.

Sett till "går att använda" så ja, det är förstås en överdrift att det inte öht skulle gå... Man är bara gladare om man väljer att istället använda det där billiga tangentbordet som följde med någon märkesdator istället för detta, osv.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd
Skrivet av evil penguin:

De var iofs även direkt felaktiga jämfört produktbeskrivningen på några punkter, men det är väl en delvis separat frågeställning.

Sett till "går att använda" så ja, det är förstås en överdrift att det inte öht skulle gå... Man är bara gladare om man väljer att istället använda det där billiga tangentbordet som följde med någon märkesdator istället för detta, osv.

Vill man ha Hilfiger på allt så är man nog gladare med denna skit än något annat tangentbord, även om det är uppenbart hur kasst det är.

En liknande grej som jag minns tydligt var G4 Cube, den var så kass på så många sätt men ändå köpte en massa folk och företag in den för den var ju snygg och det var Apple.

Permalänk

Det värsta är väl ändå att Netonnets kitt kostar typ 400kr och det är grejer i samma klass!

Så att detta är en uppenbar cashgrab är det ingen tvekan om

Men att det är så uselt genomfört är för mig en gåta!

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!