Permalänk
Medlem

VyOS på en gammal Dell R210II

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Kör Freshtomato på en Netgear R8000.

Permalänk
Medlem

pfSense på en PC Engines APU2.

Fungerar klockrent

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Tp-Link ax73 stock firmware mycket nöjd med den routern.

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

GNUton/Merlin med AX82U fungerar super

Permalänk
Medlem

Ipfire på en gammal gameingdator, fungerar väldigt fint, allt från IPS till Proxy, får dock oförtjänta hjärtan här då annonserna inte strömmar vidare från proxyn

Permalänk
Medlem

OPNSense på en gammal xeon. Och 2 Unifi-AP med stock.

Permalänk
Medlem

Körde ddwrt/Merlin mfl många år men nu finns allt jag vill ha stock. Ren lathet då den autopatchar och autoomstartar så jag behöver inte lägga tid på den - asus och som många påpekar det är same same som andra tillverkare.

Permalänk
Avstängd

Officiella Asus, aldrig provat 3e part

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Kört OpenWRT sedan WRT54G var det hetaste på konsumentmarknaden. Nuvarande router är en Archer C7, som också börjar bli gammal. Då var OpenWRT enda alternativet om man inte ville hålla på och starta om routern ideligen för att wifi slutat funka osv, men nu är det nog mest bara av gammal vana och att jag trivs med det. Det verkar ju som en del tillverkare faktiskt börjat få till sina stockfirmwares på senare år.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

OPNsense på en VM

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cr1ll3:

Tp-Link ax73 stock firmware mycket nöjd med den routern.

Samma som mig då
Körde Merlin på Asus innan och det funkade extremt bra, sugen på något liknande igen fast på AX73.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Skrivet av ELF:

Kör stock för tillfället...
Jag kanske skulle testa detta. Jag har lite dc problem ibland och det är inte bara uppkopplingen som strular, utan jag kommer inte äns åt routern när det händer.

Låter som exakt samma fel som jag haft på mina senaste två asus routers, funkar kanon efter en omstart, men man ska inte behöva starta om nångång i veckan...

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Netgear R7000 + DD-WRT

Alltså denna kombon är nog den bästa inom "data" som jag har haft.
Den har aldrig stannat, utom vid ström avbrott naturligtvis.
Jag har en äldre granne som bor tre rejäla betongväggar bort men kan surfa med min router.

Det enda nu som tornar upp är ju att firmware inte har fått nån uppdatering sen nov-20,
beror väl på att R7000 börjar bli gammal kom väl 2013.

Men iom att den snurrar så troget vill jag inte göra mej av med den.
Vad tror ni utgör den gamla firmwaren en säkerhets risk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Låter som exakt samma fel som jag haft på mina senaste två asus routers, funkar kanon efter en omstart, men man ska inte behöva starta om nångång i veckan...

Kan nämna att jag har schemalagd omstart satt till en gång i veckan just för att minska antalet problem som kan uppstå. Men självklart så strular det ändå.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M_X_E_Q:

Netgear R7000 + DD-WRT

Det enda nu som tornar upp är ju att firmware inte har fått nån uppdatering sen nov-20,
beror väl på att R7000 börjar bli gammal kom väl 2013.

Men iom att den snurrar så troget vill jag inte göra mej av med den.
Vad tror ni utgör den gamla firmwaren en säkerhets risk?

Den har senaste firmware. DD-WRT självt rekommenderar att inte använda Router Database, utan kolla den specifika forumdelen för berörd routermodell.
https://ftp.dd-wrt.com/dd-wrtv2/downloads/betas/2023/01-25-20...

Permalänk
Hedersmedlem

OpenBSD. Funderar på att köpa mig en liten grunka från Teklager och prova något nytt. Men det är bara lösa tankar än..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Den har senaste firmware. DD-WRT självt rekommenderar att inte använda Router Database, utan kolla den specifika forumdelen för berörd routermodell.
https://ftp.dd-wrt.com/dd-wrtv2/downloads/betas/2023/01-25-20...

WOW detta blir nog ett av de största misstag jag gjort, har alltså alltid hållit mej till den andra databasen.

Ett stort tack nu ska det uppdateras,
vet du om det spelar nån roll om det är så stor version skillnad?

Permalänk
Medlem

RouterOS

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Förr körde jag DDWRT men sedan jag köpte min ASUS RT-AC68U har jag bara kört på stock. Det enda som jag upplever DDWRT hade bättre stöd för var Wake-On-Wan men det funkar så opålitligt även på DDWRT att jag gett upp (tror det beror på NIC på moderkorten som gör att det inte funkar så bra som i teorin).

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Kör MerlinWRT på nästan samtliga routrar. Dvs jag och diverse medlemmar av familjen. Inte för att jag är lojal emot Asus, men den första riktiga routern vi hade var en Asus N66U och sedan har det varit enklast om alla haft samma gränssnitt för att kunna agera datorsupport.

Det jag saknar är stöd för WireGuard direkt i routern, det hade varit rätt smidigt.

pfSense Hade Asus GT-AX11000 med Merlin tidigare, men pfSense är så mycket bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wille90:

pfSense Hade Asus GT-AX11000 med Merlin tidigare, men pfSense är så mycket bättre

Det kan man ju... Men jag vill att det bara ska fungera, utan att behöva mecka med det. Då är det rätt bra strömlinjeformat ifrån Asus, och lite mer upplåst med Merlin.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Kan nämna att jag har schemalagd omstart satt till en gång i veckan just för att minska antalet problem som kan uppstå. Men självklart så strular det ändå.

Jag hade samma problem med min ax92u, nu kör jag merlin/gnuton och inte startat om dem på 6 månader ~

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Det kan man ju... Men jag vill att det bara ska fungera, utan att behöva mecka med det. Då är det rätt bra strömlinjeformat ifrån Asus, och lite mer upplåst med Merlin.

Tyckte att pfSense var ett riktigt mindfuck från början men man vänjer sig Man kan alltid använda Asus som AP.

Permalänk
Sötast

Mini-itx bräda med Celeron å en handfull mängd ram + ett Intel PRO/1000 PT Dual Port i ett custom 3dprintat chassi som jag sedan bokstavligen talat mosat in i mediaskåpet. Är så tajt att det inte behövdes skruvar ens Kör opnsense. Nån gammal wifi6 asus router har fått äran att gå från säkerhetshål till accesspoint.