Nintendo Switch tredje mest sålda konsolen i världen

Permalänk
Medlem

Var på G att köpa en Switch när det snackades om en PRO-version. Men eftersom det aldrig blev av så slog jag till på en Steam Deck istället. Blir nog inget Nintendo förrän tidigast nästa generation.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk

Var på ovanligt gott humör en helg förra året och insåg att jag inte spelat breath of the wild eller mario odyssey trots att jag hade haft 5 år på mig, impuls åkte till elgiganten i grannstaden (den fanns bara i lager där) och köpte en switch OLED samt tidigare nämnda spel och en switch pro handkontroll. Har nu spelat igenom båda och kan konstatera att de var "worth it!".

Ps. Valet av färg på konsolen gjordes i butik och det blev den vit/svarta.
Färgval är något som jag annars lägger mycket tid på då det är viktigt för mig. Tack och lov är jag nöjd med mitt val än idag.

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Skrivet av CrispVanDahl:

Själv är man skyldig till minst 5 eller 6 köpta konsoler.

Är nyfiken på hur man argumenterar för sig själv för att köpa 5-6st switch

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk

väntar fortfarande på prissänkning.. känns som den blir bara dyrare och dryrare, wii u får duga

Permalänk
Medlem

Äger en Switch men det är fortfarande en av de konsoler jag är minst nöjd med. Gillade min Wii U mer (då det begav sig). Är inte särskilt nöjd med Xbox One heller.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Necragaming:

väntar fortfarande på prissänkning.. känns som den blir bara dyrare och dryrare, wii u får duga

Gäller passa på när det t.ex. är BF. Fixade OLED version för 3100

Skrivet av HazZarD:

ingen brist på ps5 längre

Kanske inte, men det har ju hjälpt Nintendo under en längre tid redan

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Min Wii U rullar på 10 år senare. Har aldrig haft behovet att hålla hela konsollen i handen. Dessutom blir det på tok för dyrt att ersätta spelbiblioteket ovanpå kostnaden för en ny konsoll.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Själv är man skyldig till minst 5 eller 6 köpta konsoler.

Du kan inte vänta dig en annan fråga än ”varför?” på den! Varför?
5-6st frimärken… 5-6st kexchoklad… 5-6st 5-56 är nästan logiskt men så många Switch?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av Elakekocken:

Du kan inte vänta dig en annan fråga än ”varför?” på den! Varför?
5-6st frimärken… 5-6st kexchoklad… 5-6st 5-56 är nästan logiskt men så många Switch?

Fick mig ett gott skratt när jag läste "5-6st 5-56" 😆 Tack och bock

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Elakekocken:

Du kan inte vänta dig en annan fråga än ”varför?” på den! Varför?
5-6st frimärken… 5-6st kexchoklad… 5-6st 5-56 är nästan logiskt men så många Switch?

Haha well, en vid lansering som jag sålde efter Breath of the wild, sen köpte jag en till för att Pokémon Sword och shield kom som jag sålde när det inte fanns något annat jag ville spela. Sen köpte jag en lite för att spela Pokémon pearl som jag hör och häpna sålde efteråt.
I somras köpte jag en med ring fit som såldes då jag bestämde mig för en OLED istället. Den däremot kommer få vara kvar hos mig, den är jag ruskigt förtjust i. Sen har jag jag köpt minst två stycken till andra personer i presenter.