Anmäl dig till Roborock Challenge!

Betyder silverring något speciellt?

Permalänk

Betyder silverring något speciellt?

Hej

Betyder silverring på vigselfingret något annat än en guldring?

Permalänk
Medlem

Snåljåp som inte har råd med guld kanske?

Men, Nej, det betyder inget, utan är helt personlig preferens. Har man andra accessoarer, halsband, ringar, eller t.ex. en klocka i silver. Så vill en del inte blanda, det sticker ut mer. Många som håller helt till silver eller helt till guld, antingen eller.

Permalänk
Medlem

Kan vara värt att ta i beaktning att vitguld är en grej (https://sv.wikipedia.org/wiki/Vitt_guld). Det är en hel del arbete att hålla silversmycken fina då silvret oxiderar en hel del.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Jag har vitguldring, så det är guld men ser ut som silver.

Bror min jobbar på SSAB, så han har en stålring.

Spelar ingen som helst roll

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

När jag gick i högstadiet förlovade sig kids till höger och vänster med varandra, och då var det silverringar man använde. Troligen dock av ekonomiska skäl ;p

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Vitt guld här. Inte använt på många år dock pga hantverkare.

Visa signatur

1: 7600x- 32gb- 7800xt
2: 3600x-16GB-1070ti
3: 1600x-16GB-580x

Permalänk
Medlem

Platina är också silverfärgat, och är dyrare än guld.

Permalänk
Medlem

Vitt guld här också, det var inte någon speciell betydelse utan tyckte det var snyggare.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av lasseedsvik:

Hej

Bara om man vill det.
Däremot ska man som tidigare nämnt inte förväxla silverring med vitguld, titan, platina eller andra metaller.
Finns även ringar i silikon om man gillar att göra tunga lyft på gymmet men inte vill ha en hård metallring på fingret. Ringens betydelse bör dock inte ha någon annan betydelse för det (om man nu inte vill det).

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Kan vara värt att ta i beaktning att vitguld är en grej (https://sv.wikipedia.org/wiki/Vitt_guld). Det är en hel del arbete att hålla silversmycken fina då silvret oxiderar en hel del.

I praktiken har åtminstone jag inte märkt att det är ett problem. Jag har haft en vigselring i silver på mig konstant i tio år, och det enda som har hänt med den är att mönstret har slitits bort på den sida som sitter mot handflatan. Jag hade också ett silverhalsband konstant genom hela tonåren, och inte heller det förändrades märkbart. Jag antar att förändringen i båda fall kanske kom så gradvis att jag bara inte har sett det, men det innebär ju i så fall att det inte spelar någon roll. Ringen ser lika silvrig ut idag som alla andra silverföremål jag har sett, och detsamma gällde halsbandet medan jag hade det, trots att jag inte har ägnat en minut åt att underhålla något av smyckena.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Hej

Betyder precis samma sak, inte all som tycker att guld är snyggt (jag och min fru tex) utan vi har ringar i silver istället. passar även mycket bättre med alla andra smycken jag har som är silver.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.