Helgsnack: Hur ser det ut på din TV-bänk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAAAMES:

Vad är det för golvstativ?

Denna är det men tror inte frugan köpte det på Netonnet dock.
https://www.netonnet.se/art/tv/tv-tillbehor/golv-ochbordsstat...

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Denna är det men tror inte frugan köpte det på Netonnet dock.
https://www.netonnet.se/art/tv/tv-tillbehor/golv-ochbordsstat...

Tack för svaret.

Edit: Ser nu att du länkat till fel produkt.

Edit 2: Hittade rätt stativ. Det säljs under flera olika namn och tillverkare. Här från Sinox med namn SWB7220 för 1746 kr inkl frakt. Finns också ett soundbarfäste från samma tillverkare för just detta stativ för 329 kr.

Visa signatur

GAAAMES!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAAAMES:

Tack för svaret.

Edit: Ser nu att du länkat till fel produkt.

https://abload.de/img/ezgif-1-58ca635e29h4f9n.jpg

Edit 2: Hittade rätt stativ. Det säljs under flera olika namn och tillverkare. Här från Sinox med namn SWB7220 för 1746 kr inkl frakt. Finns också ett soundbarfäste från samma tillverkare för just detta stativ för 329 kr.

https://abload.de/img/ezgif-1-470a98959fbace7.jpg

Ah nice - där är den ja! Fan va nice med soundbar fästet, det hade jag helt missat. Gjorde en hemmasnickrad variant för min sonos

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobi the Dobi:

Får kalla detta för en före-bild. Om någon månad är det dags att flytta ner anläggningen till biorummet. Kanske kan komma ihåg att lägga in en efter-bild då.
<Uppladdad bildlänk>

Precis fått upp allt tillräckligt för en första start. Är en hel del småsaker kvar att göra men är så taggad på att få dra igång lite film!

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Lite work in progress, men börjar ta sig

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Vi tog ganska nyss bort tv-bänken och slängde upp allt på väggen istället. Inklämd bakom TVn är en box från Telia. Väggfästet för PS5 beställde jag på eBay.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koSmiQ:

<Uppladdad bildlänk>

Vi tog ganska nyss bort tv-bänken och slängde upp allt på väggen istället. Inklämd bakom TVn är en box från Telia. Väggfästet för PS5 beställde jag på eBay.

Intressant, visste inte om att det fanns väggfäste för PS5, kul!
I övrigt, ni har inte funderat på att skaffa vita sladdar till allt?
Jag hade inte kunnat släppa den detaljen haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koSmiQ:

<Uppladdad bildlänk>

Vi tog ganska nyss bort tv-bänken och slängde upp allt på väggen istället. Inklämd bakom TVn är en box från Telia. Väggfästet för PS5 beställde jag på eBay.

Skrivet av Tazok:

Intressant, visste inte om att det fanns väggfäste för PS5, kul!
I övrigt, ni har inte funderat på att skaffa vita sladdar till allt?
Jag hade inte kunnat släppa den detaljen haha.

Finns väggfäste till nästan allt man kan tänka sig att ha på väggen!

Men håller med om att kablaget måste göras något åt Kabellister for the win!

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazok:

Intressant, visste inte om att det fanns väggfäste för PS5, kul!
I övrigt, ni har inte funderat på att skaffa vita sladdar till allt?
Jag hade inte kunnat släppa den detaljen haha.

Vi har diskuterat lite kring sladdar, men vi skjuter på det till vi bestämt vilken färg väggen ska ha, vilka eventuella hyllor/lampor/tavlor som ska vara där. Flyttade in i somras och tar rum för rum.

Nackdelen med väggfästet för PS5 är att själva HDMI-porten på PS5 hamnar 3-4 centimeter ut från väggen, svårt att kabellista den tyvärr. Sladden för headset som hänger är bara där ibland (när lurarna laddas).

Men det duger just nu, jag är glad att vi slapp tv-bänk, inga sladdar på golvet, robotdammsugaren kan köra, bättre plats för våra två soffor och mindre skit i vardagsrummet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koSmiQ:

Vi har diskuterat lite kring sladdar, men vi skjuter på det till vi bestämt vilken färg väggen ska ha, vilka eventuella hyllor/lampor/tavlor som ska vara där. Flyttade in i somras och tar rum för rum.

Nackdelen med väggfästet för PS5 är att själva HDMI-porten på PS5 hamnar 3-4 centimeter ut från väggen, svårt att kabellista den tyvärr. Sladden för headset som hänger är bara där ibland (när lurarna laddas).

Men det duger just nu, jag är glad att vi slapp tv-bänk, inga sladdar på golvet, robotdammsugaren kan köra, bättre plats för våra två soffor och mindre skit i vardagsrummet.

Jag löste kabeldragningen förut genom att dra en längre hdmi till en bokhylla på en annan vägg i rummet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koSmiQ:

Nackdelen med väggfästet för PS5 är att själva HDMI-porten på PS5 hamnar 3-4 centimeter ut från väggen, svårt att kabellista den tyvärr. Sladden för headset som hänger är bara där ibland (när lurarna laddas).

Samt risken att den flytande metallen mellan chip och kylaren rinner ner/ut 😉

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Samt risken att den flytande metallen mellan chip och kylaren rinner ner/ut 😉

Det känner jag mig mindre orolig för eftersom den ändå kommer med en fot för att den ska kunna stå upp. Skiter det sig så får det väl gå på garantin och lär påverka rätt många PS5 som används i stående läge.

Permalänk
Medlem

Många IKEA Bestå i den här tråden, så passar på att fråga här:

Var i varuhuset i helgen och köpte delar till en egen bokhylla/TV-bänk baserad på just Bestå. När jag väl börjar packa upp grejerna igår märker jag att för 6 av 8 delar till stommarna så är det typ massor med lösa spån inuti skivorna, låter ungefär som rinnande vatten när man vänder runt skivorna?!

Chattar med IKEAs kundservice som säger att de aldrig hört talas om något liknande och säger att jag skall reklamera. Antingen så har jag då haft extrem otur med tanke på hur många av mina delar som var drabbade, eller så måste detta trots vad de hävdar vara ganska vanligt. Någon annan som upplevt exakt samma sak?

Gissar att det inte är något problem, och man kommer ju inte märka av det till vardags då man inte direkt flyttar runt möblerna ofta. Samtidigt blir man ju lite fundersam på hållfastheten när de uppenbart snålat väl mycket på bindemedlet i skivan…

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mayhem SWE:

Många IKEA Bestå i den här tråden, så passar på att fråga här:

Var i varuhuset i helgen och köpte delar till en egen bokhylla/TV-bänk baserad på just Bestå. När jag väl börjar packa upp grejerna igår märker jag att för 6 av 8 delar till stommarna så är det typ massor med låsa spån inuti skivorna, låter ungefär som rinnande vatten när man vänder runt skivorna?!

Chattar med IKEAs kundservice som säger att de aldrig hört talas om något liknande och säker att jag skall reklamera. Antingen så har jag då haft extrem otur med tanke på hur många av mina delar som var drabbade, eller så måste detta trots vad de hävdar vara ett vanligt problem. Någon annan som upplevt exakt samma sak?

Gissar att det inte är något problem, och man kommer ju inte märka av det till vardags då man inte direkt flyttar runt möblerna ofta. Samtidigt blir man ju lite fundersam på hållfastheten när de uppenbart snålat väl mycket på bindemedlet i skivan…

Det låter inte så bra, men jag vet inte om man borde vara förvånad med tanke på materialen. Träfiberskiva och papper i bikakemönster säger inte direkt superkvalitet på en möbel. Inte ens MDF kunde de kosta på sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Många IKEA Bestå i den här tråden, så passar på att fråga här:

Var i varuhuset i helgen och köpte delar till en egen bokhylla/TV-bänk baserad på just Bestå. När jag väl börjar packa upp grejerna igår märker jag att för 6 av 8 delar till stommarna så är det typ massor med lösa spån inuti skivorna, låter ungefär som rinnande vatten när man vänder runt skivorna?!

Chattar med IKEAs kundservice som säger att de aldrig hört talas om något liknande och säger att jag skall reklamera. Antingen så har jag då haft extrem otur med tanke på hur många av mina delar som var drabbade, eller så måste detta trots vad de hävdar vara ganska vanligt. Någon annan som upplevt exakt samma sak?

Gissar att det inte är något problem, och man kommer ju inte märka av det till vardags då man inte direkt flyttar runt möblerna ofta. Samtidigt blir man ju lite fundersam på hållfastheten när de uppenbart snålat väl mycket på bindemedlet i skivan…

Det är samma i flera av mina Ikea-möbler. Det är inte direkt hög kvalitet på konstruktionen men finishen är oftast ok och de håller för vad som lovas i specifikationerna.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Många IKEA Bestå i den här tråden, så passar på att fråga här:

Var i varuhuset i helgen och köpte delar till en egen bokhylla/TV-bänk baserad på just Bestå. När jag väl börjar packa upp grejerna igår märker jag att för 6 av 8 delar till stommarna så är det typ massor med lösa spån inuti skivorna, låter ungefär som rinnande vatten när man vänder runt skivorna?!

Chattar med IKEAs kundservice som säger att de aldrig hört talas om något liknande och säger att jag skall reklamera. Antingen så har jag då haft extrem otur med tanke på hur många av mina delar som var drabbade, eller så måste detta trots vad de hävdar vara ganska vanligt. Någon annan som upplevt exakt samma sak?

Gissar att det inte är något problem, och man kommer ju inte märka av det till vardags då man inte direkt flyttar runt möblerna ofta. Samtidigt blir man ju lite fundersam på hållfastheten när de uppenbart snålat väl mycket på bindemedlet i skivan…

Har haft en del bestå genom åren och känner inte igen det där. Jag ska erkänna att jag inte specifikt lyssnat/letat efter ett sånt beteende, men jag har heller inte reagerat på det när jag packat upp/monterat. Tycker absolut att du ska reklamera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lellebror:

<Uppladdad bildlänk>
Struntade i tv-bänk. Har inte ens antennkabel inkopplad. Allt streamas via chromecast.

Snyggt! Vad har du för belysning bakom?

Permalänk
Skrivet av fille182:

Snyggt! Vad har du för belysning bakom?

tack.

Det är bara en helt enkel ledslinga från wish jag klistrat dit. Fungerat i snart 2år trots 2 flyttar. Fått klistra om en liten del bara.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem

Min tvbänk:

Permalänk
Medlem

IKEA Bestå nu på plats även hemma hos mig. Ville inte kapsla in TVn från alla sidor, därför blev det en lägre sektion till höger istället. Fick göra vissa modifikationer på stommar och ben för att möjliggöra kabeldragning mellan och placering direkt mot väggen trots vägguttag bakom.

Riktstället åker nog in i förrådet när plats finns och ersätts med en 3D-printer som legat i emballaget sedan förra Black Friday. Det fortfarande tomma vitrinskåpet skall fyllas med en hylla single malt, en hylla blandsprit och två hyllor glas. Pallen fick agera tillfälligt soffbord, nytt custombygge jag designat själv är beställt från möbelsnickare…

TVn är en LG C2 65" med en Sonos Arc under, i hörnan längst till vänster kompletterad av en Sonos Sub. Igår anlände även två Sonos Era 300 som kommer agera satelliter när stativen dyker upp. På den synliga hyllan en Apple TV 4K, Philips Hue Bridge och Hue Play HDMI Sync Box.

Inne i mediamöbeln återfinns en ganska komplett uppsättning moderna konsoler; Xbox Series X, PlayStation 5, Nintendo Switch OLED, Analogue Super Nt och Mega Sg. UniFi Switch Lite 16 tillhandahåller Gigabit Ethernet till samtlig utrustning.

Visa signatur

Mostly Harmless