CHUWI Hero pro 14 kass M2 på ny vara på WISH

Permalänk
Medlem

CHUWI Hero pro 14 kass M2 på ny vara på WISH

Kört testprogram som tid anv på många olika diskar och Aldrig fått så dåligt på en ny disk läser mkt ojämt samt med mkt låg hastighet likt en snurrdisk 20 år gammal

(hittar ej märket på disk på förkortningen)
Support svarar med att dessa testresultat ej spelar någon roll vid daglig anv samt att det var ett bra pris och de vägrar prisavdrag samt hävdar att ingen orsak till retur,vill ej kännas vid att det är rätt till 14 ångerrätt utan skäl vid distans försäljning i EU och produkt kom från ett Spanskt lager.
Hur Klarna agerar nu pausat köp men de anser att jag och säljaren ska lösa detta och när företaget pressar på viker sig nog klarna och produkten kanske får prisavdrag och ingen dator och köpet kostade lika mkt som en ny billigare M2.Tid fått platta gratis då deras uppgifter på prestanda ej var riktiga nu lika läge med fel på disk men med ett annat bemötande.

Permalänk
Medlem

Är det hela datorn du talar om eller har du köpt och monterat en SSD i datorn i efterhand? Men att en dator för 2500 kronor är långsam är kanske inte så förvånande? Vem vet hur de har dragit ledningarna i den? Det bästa skulle ju vara om du hade möjlighet att testa disken i en snabbare dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Är det hela datorn du talar om eller har du köpt och monterat en SSD i datorn i efterhand? Men att en dator för 2500 kronor är långsam är kanske inte så förvånande? Vem vet hur de har dragit ledningarna i den? Det bästa skulle ju vara om du hade möjlighet att testa disken i en snabbare dator.

så ser test ut på en lågprisdisk som är 5 år som satt org i en Lenovo Y 700 med I7

jag får ej in rätt bild men läser med dubbla hastighet och mkt jämnare fast disk har haft problem och skrivits på mkt då recovery ej fungerade på datorn fast orörd disk

Permalänk
Medlem
Skrivet av hsp:

jag får ej in rätt bild men läser med dubbla hastighet och mkt jämnare fast disk har haft problem och skrivits på mkt då recovery ej fungerade på datorn fast orörd disk

Så nya disken verkar helt enkelt synnerligen värdelös? Svårt att göra så mycket åt det. Sedan är det väl så enkelt att om man köper datorprylar på Wish så får man skylla sig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Så nya disken verkar helt enkelt synnerligen värdelös? Svårt att göra så mycket åt det. Sedan är det väl så enkelt att om man köper datorprylar på Wish så får man skylla sig själv.

Vi får väl se hur resultatet blir produkten kosade 1940 kr skulle ersätta en platta som jag fick av samma företag blir det prisreducering sett på tilv av disk att max 540 mb/s dvs ca 10 % av max på andra diskar men med en Celeron 4020 så duger den men min läse ju ned till 80 mb/s därav klagat
Allmänt Wish så har det fungerat bra pga bet efter lev och jfr med bl Fyndig så bättre priser och bättre varor.
Rådet med var på wish man handlar är att köpa från ställen som sållt länge och med många nöjda kunder med bilder på varan så ej end bluff omdömmen som säljaren kan göra själv.
Köpte tex bra Tältstänger,Tarp osv.vedkök
Man ska däremot ej köpa uppenbarligen pirat märken utan av egna kina märken som säljer genom andra websidor och fysiska butiker.