Lenovo IdeaPad 5 Pro 16ACH6 ingen bild dockningsstation HP G5

Permalänk

Lenovo IdeaPad 5 Pro 16ACH6 ingen bild dockningsstation HP G5

Hej.

Har ett extremt irriterade problem med min dockningsstation HP G5 och min Lenovo laptop. Dockan vägrar nämlige ge bild på mina skärmar.
Jag har uppdaterat alla drivrutiner både på datorn och för själva dockan. Har testat att även uppdaterat BIOS och gjort en "hard reset" på datorn.

Allt funkar klockrent när jag använder någon av mina arbetsdatorer (en HP och en Dell).

Dockan tar emot signal för jag kan använda musen och tangentbordet som är inkopplat i dockan, tillochmed Power knappen på dockan fungerar. Laptopen laddas också från dockan.

Jag kan koppla in en externskärm med USB C kontakten och det fungerar. Samma kontakt som docka nu är inkopplad i.

Hoppas innerligt att någon har upplevt samma problem och har en lösning.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att dina andra två maskiner har stöd för thunderbolt och/eller desplayport över usb-c och inte Lenovon?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Kan det vara så att dina andra två maskiner har stöd för thunderbolt och/eller desplayport över usb-c och inte Lenovon?

Ja kanske, hur kan man ta reda på om så är fallet? Här är specsen för Lenovon, enda som står är att det är finns en USB-C 3.2 Gen 2 (support data transfer, Power Delivery 3.0 and DisplayPort™ 1.4)
.
https://psref.lenovo.com/syspool/Sys/PDF/IdeaPad/IdeaPad_5_Pro_16ACH6/IdeaPad_5_Pro_16ACH6_Spec.pdf