Jodå, renderad av grafikmotorn = äkta frame. Interpolerad = oäkta, en beräkning som utgår från äkta frames.
DLSS3/FSR3 gör (förhoppningsvis) ett bättre jobb än ren matematisk interpolation, men i båda fallen handlar det om att så gott det går beräkna fram oäkta frames med utgång från äkta frames.
Nej, det är rent objektivt fel:
"In the mathematical field of numerical analysis, interpolation is a type of estimation, a method of constructing (finding) new data points based on the range of a discrete set of known data points."
Det är alltså en efterhandskontruktion som utgår från "äkta/känd/perfekt" källdata, och försöker generera ny data som passar in så bra som möjligt, men det är fortfarande bara ett estimat, absolut inte perfekt.
Ja, jag har en relativt modern oled, och den kom med realtidsinterpolering påslaget från fabrik. Jag stör mig något enormt på det (dels hela konceptet i sig, men särskilt artefakterna), så det var det första jag stängde av när jag gjorde mina manuella justeringar (med målet att uppnå neutralitet - jag vill inte ha någon förvrängning av källmaterialet).