Permalänk

fixa buggarna i Sony Ericsson T100

Jag köpte en Sony Ericsson t100 för en månad sen, är rätt nöjd med den förutom att den har några små buggar.
T.ex så verkar det vara lite "random" om T9 är på eller inte när man ska skriva ett nytt meddelande.

Undrar bara om nån här har uppdaterat programvaran i sin t100 och om det isåfall har fixat buggarna?

Visa signatur

"Nu har jag läst på komvux, så nu förstår jag vad det handlar om"

Permalänk
Medlem

Min kompis har en sån och han har inte det problemet du tar upp. Vad har du för programvara i din telefon? I hans är det R6E

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk

Så här står det under Service Info -> Prog.varuinfo:
R6E
prgCXC 125667
Anpassning
CDA 102180/105 R1A

och så här under Service Info -> Maskinvaruinfo:
IMEI
351261-80-102224-8

Om det är det är första raden i programvaruinfon som är versionen på program varan så verkar jag ha samma version som han.
Har han också buggen som gör att vissa SMS sparar sej själva på sim-kortet så att man måste radera dom var för sej,
istället för att välja "radera alla" ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellewalter
Så här står det under Service Info -> Prog.varuinfo:
R6E
prgCXC 125667
Anpassning
CDA 102180/105 R1A

och så här under Service Info -> Maskinvaruinfo:
IMEI
351261-80-102224-8

Om det är det är första raden i programvaruinfon som är versionen på program varan så verkar jag ha samma version som han.
Har han också buggen som gör att vissa SMS sparar sej själva på sim-kortet så att man måste radera dom var för sej,
istället för att välja "radera alla" ?

Nej inte vad jag vet i alla fall. Den verkar fungera helt som den ska.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk

Ok, konstigt. Ska nog testa att uppdatera min programvara i alla fall, det kan ju inte bli sämre av det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: fixa buggarna i Sony Ericsson T100

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellewalter
Jag köpte en Sony Ericsson t100 för en månad sen, är rätt nöjd med den förutom att den har några små buggar.
T.ex så verkar det vara lite "random" om T9 är på eller inte när man ska skriva ett nytt meddelande.

Undrar bara om nån här har uppdaterat programvaran i sin t100 och om det isåfall har fixat buggarna?

Jag har också en T100 och har haft den i några månader, och jag har inte märkt av den buggen direkt. Det är väl så att den har kvar det sätt du matar in text med som du hade när du skickade det sista sms:et så om du stänger av med multitap så kommer multitap vara på när du ska skicka ett till sms. Så är det på min i alla fall och jag tror jag har första verisionen av programvaran köpte den när den var relativt ny.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk

Har även jag en T100 som krånglar, t ex så kan jag inte svara på samtal ibland, den enda knapp som funkar är "NO", ibland så låser sig hela telefonen och det enda som funkar är att rycka ut batteriet.
Pratade med Campuz Mobile om att skicka den på lagning, vilket skulle ta 3-4 veckor, om jag hade tur dvs...
Nån som har förslag på nått forum som är mer inriktat på mobiler och felsökning av de samma?