EA lovar åtgärder för buggiga Star Wars Jedi: Survivor

Permalänk
Melding Plague

EA lovar åtgärder för buggiga Star Wars Jedi: Survivor

Utgivaren kan däremot inte ge några löften om när de första prestandaförbättrande uppdateringarna ser dagens ljus.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Med andra ord: Tack för att ni kastade pengar på oss, ses sen!

Permalänk

Jag tror de flesta spelsläpp skulle gynnas om de inte skedde på en fredag. Annars måste stackars programmerarna, support och antagligen marketing jobbar extra mycket, den här gången under extrem tidspress (inte bara tidspress). Och antagligen får de inte extra betalt. Medans (högre)chefen som beordrade och inte lyssnade sitter hemma och vilar upp sig.
Skillnaden idag mot "förr" är att det finns på vissa ställen fackföreningar, eller åtminstone diskuteras det livligt. Men vad vet jag, är inte insatt i detta denna industri, är bara konsument.

Visa signatur

--------------------------

Permalänk
Medlem

Får små fps dropps då och då, annars fungera med standard EA raytracing setting för 4K. 70-75fps men fps drops irriterar!
Som skrivits, GPU (4080) används inte alls fullt ut!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Det enda som betyder nåt idag är aktieägarna ska ha sina stålar, sen att spel är helt ospelbara vid release verkar helt oviktigt för spelbranschen idag....

Permalänk
Medlem

Ångrar att jag köpte spelet (PS5). Borde väntat och köpt det sen när man får den för en hundring eller två billigare...

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Sedan när hade EA en hög standard (eller någon standard öht) för sina spel, som de nämner i första raden på bilden i deras twitt? Och om de nu har en hög standard, varför släpper de ett trasigt spel? Nej, ner i röda papperskorgen med detta.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mistahh:

Ångrar att jag köpte spelet (PS5). Borde väntat och köpt det sen när man får den för en hundring eller två billigare...

Modern Gaming är att betala extra för att få betatesta åt utvecklarna

Och folk gör det gladeligen och sen ska de försvara spelet.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Ska bli kul och lira detta till hösten när de fått ordning på det!

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat detta eller första spelet så vet inte om det var likadant med första?
Är det inte samma studio med samma spelmotor som från första spelet? Känns som att grunden borde vara på plats redan?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mistahh:

Ångrar att jag köpte spelet (PS5). Borde väntat och köpt det sen när man får den för en hundring eller två billigare...

Finns inte ångra köp hos konsolvärlden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Därför krävs omfattande tester innan utrullning

Notera dock att detta enligt EA inte är nödvändigt innan lansering - man kan släppa vad skit som helst och sedan "be om ursäkt" och fixa det i efterhand.
Det finns inte en möjlighet att de inte var väl medvetna om detta innan lansering och valde och släppa det ändå.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Jag förköper aldrig något längre och gjorde sällan det tidigare, senaste förköpet för mig var WOW 2004. När bolagen är OK med att sälja spelen när de vet att de inte fungerar speciellt bra är jag helt enkelt inte intresserad.

Personligen tycker jag att det skulle vara bättre för oss alla om bolag som EA bara går under, ur askan kan nya bättre ting ta form!

Permalänk
Medlem

Ea pro 1 månad för 150 kr, då hinner man spela ut det
Gjorde så även för dead space remake och la runt 1-2 timmar på vardagarna, några fler på helgerna och så var man klar inom några veckor.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obiwannabekenobi:

Jag tror de flesta spelsläpp skulle gynnas om de inte skedde på en fredag. Annars måste stackars programmerarna, support och antagligen marketing jobbar extra mycket, den här gången under extrem tidspress (inte bara tidspress). Och antagligen får de inte extra betalt. Medans (högre)chefen som beordrade och inte lyssnade sitter hemma och vilar upp sig.
Skillnaden idag mot "förr" är att det finns på vissa ställen fackföreningar, eller åtminstone diskuteras det livligt. Men vad vet jag, är inte insatt i detta denna industri, är bara konsument.

Fast här pratar vi om undermålig optimering och mycket buggar på bred front. Tar säkert 3-6 månader innan det är generellt bra prestanda och hyfsat buggfritt. Så inget som lite helgjobb löser.

Permalänk
Medlem

Tur jag hade is i magen, hade det på känn att det skulle bli så här.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa men skippade pga prestandan. Inväntar EA Play (Gamepass) release. Då bör det vara patchat och klart.

Permalänk
Medlem

Kommer spela det via EA Play Pro när det väl är lite stabilare, fps dropsen specifikt.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obiwannabekenobi:

Jag tror de flesta spelsläpp skulle gynnas om de inte skedde på en fredag. Annars måste stackars programmerarna, support och antagligen marketing jobbar extra mycket, den här gången under extrem tidspress (inte bara tidspress). Och antagligen får de inte extra betalt.

Vad är det som gör att spelstudion måste jobba under "extrem tidspress" just den här gången? Jag är lite nyfiken, jag är inte insatt när det gäller spelskapande heller.

Och klart att personalen får betalt för att fixa spelet, de är nog väldigt få som skulle göra det gratis.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Jag har inte spelat detta eller första spelet så vet inte om det var likadant med första?
Är det inte samma studio med samma spelmotor som från första spelet? Känns som att grunden borde vara på plats redan?

Båda spelen kör Unreal Engine 4 men fallen order utvecklades ju till PS4/XBONE så man har nog helt enkelt skruvat upp ögongodiset lite väl optimistiskt utan att optimera.

Sen var Fallen Order ganska irriterande att spela då hårddisken i min ps4a pro inte alls orkade ladda in nya områden tillräckligt snabbt.

Permalänk
Avstängd

Bara jag som tycker att huvudkaraktären ser ut som en totalt oigenkännlig nobody nu?

Permalänk
Medlem

Inte för att det är något problem med att få en refund på Steam, men det här är ju ett exempel på varför man aldrig förhandsbokar, främst på PC där varje release är en coinflip.

Det här är 6,e spelet beroende hur man ser på det, som bara i år har varit helt horribelt vid launch på PC.
Några att nämna bara 2023.

- The Last Of Us
- Wo Long
- Wild Hearts
- Calisto Protocol
- Forspoken till viss del
Och nu Jedi Surviror.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Ea pro 1 månad för 150 kr, då hinner man spela ut det
Gjorde så även för dead space remake och la runt 1-2 timmar på vardagarna, några fler på helgerna och så var man klar inom några veckor.

Samma här. Gjorde misstaget dock att starta min månad så fort de väldigt positiva recensionerna släpptes för att ladda ner det till släppet. Fick jag ångra, så nu tickar klockan för mig... hoppas på patch så snart som

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricerunner:

Bara jag som tycker att huvudkaraktären ser ut som en totalt oigenkännlig nobody nu?

Det är bara du.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Skrivet av aMp:

Vad är det som gör att spelstudion måste jobba under "extrem tidspress" just den här gången? Jag är lite nyfiken, jag är inte insatt när det gäller spelskapande heller.

Och klart att personalen får betalt för att fixa spelet, de är nog väldigt få som skulle göra det gratis.

Har du aldrig hört talas om "crunch" inom spelindustrin? Att de för det mesta inte är fakligt organiserat, inte får övertid betalt? ÄVen om vissa länder nu gör så outsources mycket till lågavlönade länder där det definitft inte finns ngt fakligt förankring.
Tar man då en dåligt release som denna kan man tänka sig att ngn får jobba arslet av sig under helgen...

Visa signatur

--------------------------

Permalänk

Vad snällt av dom!

Visa signatur

i7 10700K • 4070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon349426:

Finns inte ångra köp hos konsolvärlden?

Man skulle ju förvänta sig att det finns något motsvarande såsom det finns på Steam men kanske det tåget har kört?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Musikälskare

Lova kan man alltid, dom kom undan med det och skrattar bara

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Som vanligt med hypade spelsläpp så är och förblir jag sist ut tills mina beta-testare (ni som köper direkt) har malt på till support/utvecklare om alla buggar. Därefter så kanske jag köper.

Jag är lite likadan med uppdateringar, kollar hur det går för de första 20% som gör dem.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obiwannabekenobi:

Har du aldrig hört talas om "crunch" inom spelindustrin? Att de för det mesta inte är fakligt organiserat, inte får övertid betalt? ÄVen om vissa länder nu gör så outsources mycket till lågavlönade länder där det definitft inte finns ngt fakligt förankring.
Tar man då en dåligt release som denna kan man tänka sig att ngn får jobba arslet av sig under helgen...

Och du tror att "crunch" betyder jobba gratis? Klart som fan de får övertidsersättning. Jobbar med utvecklare i både Indien, Polen och Kina på daglig basis.

Sen är de striktare med att "tvinga" folk att arbeta på kort varsel, övertid, helger etc. Men det fungerar för att de betalar för det.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3